Huskat/racekat
Fra : Eva Schmidt

Dato : 29-12-02 18:29

Bare rolig, dette er ikke indledningen til diskussion om huskat
versus racekat.

Men jeg vil bare berette om en lille hændelse, jeg var ude for en
søndag, jeg besøgte Zoo-City.
Jeg stod i katteafdelingen og faldt her i snak med en dame.
Hun havde ikke selv kat, men skulle købe et kradsetræ til at
hænge på væggen til sin datters kat.
Jeg fortæller så, at jeg har 3 katte og bliver allerede her sat i
båsen: "kattetosse"!
Nå, siger hun så, men så bor du vel i hus, så de render ude??
Jeg må desværre bedrøve hende med, at jeg bor i en 2.værelses
lejlighed og at kattene aldrig kommer ud!
Kan godt se, at betegnelsen "kattetosse" efter hendes mening er
lige mildt nok og bedre bliver det ikke, som samtalen udvikler
sig.
Jeg beretter, at mine katte har sådan et klatremiljø fra gulv til
loft med hylder og en hængekøje øverst oppe og at de er meget
glade for det.
"Jamen, sådan et koster da mange penge", siger damen!
Nej, jeg synes ikke det var så galt, jeg gav lige knapt 1000
kroner for det, fortæller jeg glad.
Nu er hun ikke i tvivl om mine åndsevner, men hun prøver dog lige
en sidste udvej, for at få styr på tingene.
"Så er det vel også racekatte, du har, min datters er bare en
almindelig huskat"
Jeg må jo desværre bedrøve hende med, at de 2 af mine også er
huskatte, kun den sidste kan fremvise en stamtavle!
Nu er der ingen tvivl i hendes sind : Jeg er totalt og aldeles
uden for terapeutisk rækkevidde og hun skynder sig videre. Sådan
et galt fruentimmer, der har katte på hjerne, skal man vist vogte
sig for!!

Man kan jo så håbe, at hendes datter værdsætter sin kat og ikke
synes, at når det "bare er en huskat", så kræver den ikke noget
særligt!!

mvh Eva

Fra : JN

Dato : 29-12-02 18:43

Hej

Vores kat er "også bare" en huskat. Den havde engang en byld i poten.
Selvfølgelig (for os) tog vi til dyrlægen for at få bylden fjernet. Min
svigermor var bestyrtet. Citat: en kat, den afliver man; citat slut.

Hvorfor er et katteliv ikke regnet for noget?

Hilsen fra Lisbeth

Fra : signe sørensen

Dato : 29-12-02 18:58

> [...]
>
> Man kan jo så håbe, at hendes datter værdsætter sin kat og ikke
> synes, at når det 'bare er en huskat', så kræver den ikke noget

Hejsa.

Jeg vil lige sige at jeg utrolig gange også er blevet spurgte hvilken
race mine katte er, og jeg siger så at det er huskatte, og så kommer
kommentaren: nå du har BARE huskatte. ja, det kan godt være at jeg BARE
har huskatte, men for mig er de nu lige dejlige om de har kostet 3000
kr. eller slet ikke noget.

Så selvom jeg BARE har huskatte, værdsætter og forkæler jeg mine 3
dejlige huskatte.

/Signe

Med venlig hilsen
signe sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : marianne hellemose

Dato : 29-12-02 20:31

*GGG* jeg plejer at sige at alle mine katte er huskatte,
de er katte der bor i et hus ergo må de være huskatte.

Min nabo var herinde på et tidspunkt, da han så somalierne, tja det var da
nogle meget søde katte, så
kom Fnugger, mit store hvide "bæst" af en huskat, og
så gik naboen fuldstændigt i selvsving, med åhhh ihhh
næhh, hvad har han kostet, hvor har du købt ham, må
jeg købe ham, lidt sjovt når man ellers er vant til "bare"
huskatte.

Papirer eller ej katte er nogle unikke væsner allesammen.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 29-12-02 21:37

> [...]
> næhh, hvad har han kostet, hvor har du købt ham, må
> jeg købe ham, lidt sjovt når man ellers er vant til "bare"

Det er nøjagtigt det samme med min underbo.
Ferina, aby´en, synes hun da er flot, men en rigtig kat, det er
det ikke!!!
Næ, stribede Sabina, for ikke at tale om sorte Nikita, som hun er
helt fjollet med, det er rigtige katte, nemlig!!

> Papirer eller ej katte er nogle unikke væsner allesammen.

Kunne ikke være mere enig, men jeg er jo også kattetosset! *GG*

Hvad mon forresten konen havde tænkt om jer herinde, der har
endnu flere end 3 katte indendørs? I må i hendes øjne da nærmest
være tjenlige til spændetrøje og døre med håndtag på ydersiden
*LOL*

mvh Eva

Fra : J.D.S.

Dato : 29-12-02 19:42

On Sun, 29 Dec 2002 18:28:42 +0100, "Eva Schmidt"
<safeni@privat.tdcadsl.dk> wrote:

>Men jeg vil bare berette om en lille hændelse, jeg var ude for en
>søndag, jeg besøgte Zoo-City.

<snip>

>Nu er der ingen tvivl i hendes sind : Jeg er totalt og aldeles
>uden for terapeutisk rækkevidde og hun skynder sig videre.

LOL.. Ååååh ja.. den situation genkender jeg rigeligt...
Jeg ved at flere af mine venner advarer om at de IKKE skal snakke
katte med mig, for så stopper jeg aldrig.. *G*

Så trøst dig, du er IKKE alene.. *G*

Mvh.

J.D.S.