MS Windows
briani 27239
Metode til overførsel af data til ny HD
Fra : Holme Botilbud

Dato : 29-12-02 17:59

Jeg har spekulewret på hvordan man overfører data fra en ældre HD i en pc
til en nyere HD, allerhelst sådan at man overfører alle data fra
systemmappen og bootsektoren. En konkret spørgsmål: Hvis man i den nye pc
monterer den gamle HD som slave, kan man så blot kopiere hele C: til den nye
HD, eller giver dette problemer med drevbogstaver?

---

Fra : Allig8or

Dato : 29-12-02 19:21

"Holme Botilbud" <6x106124@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> HD, eller giver dette problemer med drevbogstaver?
>
> Det kan man med Norton Ghost,dog skal den nye HD sættes som master på den
sekundære ide-port,så starter man Ghost,vælger copy/partiition til
partiition,
når den er færdig,flytter man den nye HD til,hvor den gamle sad,starter
maskinen op,Voila....!

--
Allig8or
Allig8or125@hotmail.com

Fra : Per Riber

Dato : 07-01-03 09:23

Sun, 29 Dec 2002 19:21:15 +0100 skrev "Allig8or" <no@no.no>:

> [...]
>partiition,
>når den er færdig,flytter man den nye HD til,hvor den gamle sad,starter

Findes der ikke en metode til at opnå samme virkning, hvis man ikke er
i besiddelse af Ghost..? Kan det f.eks. ikke gøres ved hjælp af
xcopy- og sys-kommandoer?

mvh Per

Fra : P Nissen

Dato : 07-01-03 09:41

On Tue, 07 Jan 2003 09:22:38 +0100, Per Riber <per@riber.as> wrote:

>Findes der ikke en metode til at opnå samme virkning, hvis man ikke er
>i besiddelse af Ghost..? Kan det f.eks. ikke gøres ved hjælp af
>xcopy- og sys-kommandoer?

Du kan bruge et gratis program som f.eks. DiskWizzard
som Seagate har liggende på deres support side.
http://www.seagate.com/support/disc/drivers/discwiz.html
Den kan "klone" en disk over på en anden, hvorpå du bare
bytter jumperne så den nye bliver master.

Fra : Per Riber

Dato : 07-01-03 10:21

Tue, 07 Jan 2003 09:40:51 +0100 skrev P Nissen <nospam@invalid>:

> [...]
>Den kan "klone" en disk over på en anden, hvorpå du bare
>bytter jumperne så den nye bliver master.

Jeg er i fuld gang med at downloade. Tak for hjælpen..!

mvh Per

Fra : Edvard Christofferse~

Dato : 30-12-02 13:56

Jeg havde også tænkt på ghost, men har ikke prøvet at bruge det på denne
måde. Jamen fint, og så behøver man vel ikke engang at formattere den "nye"
HD (den er kun nyere, dvs. med indlæste data) eftersom Norton Ghost
overskriver alt på den partition man ønsker kopieret til. Eller..? Ellers
tak for idéen.

PS. det er samme person der spørger, blot privat.

---