MS Windows
briani 27239
Sikkerhedskopi til Win XP
Fra : jens

Dato : 29-12-02 17:47

1. Jeg vil gerne lave en sikkerhedskopi af min PC's indhold og
opsætning.

Det er winxp proff, men der var ingen sikkerhedskopierings-funktion i
Systemværktøjer. Men i en tråd om emnet fik jeg denne linie kopieret:

F:\VALUEADD\MSFT\NTBACKUP\NTBACKUP.MSI

men når jeg finder den frem på cd'en og beder om at få den lagt ind,
starter den godt nok, men jeg får så en fejlmelding om at:

"Tjenesten Windows Installer ikke kan opdatere en eller flere filer
der er beskyttet af Windows"

Hvad er der så at gøre???

2. Jeg har lagt et program ind der hedder xpAntiSpy3-danish, og et
andet: Panicware.PopupStoppers, Kan et af disse være årsag til at
jeg pludselig må vente flere minutter på at lukke maskinen ned????

Med venlig hilsen og håb om hjælpsomme svar

Jens

Og så li'e: Godt NytHår!!!!

Fra : Edmund

Dato : 30-12-02 09:35

jens wrote:
> [...]
> starter den godt nok, men jeg får så en fejlmelding om at:
>
> "Tjenesten Windows Installer ikke kan opdatere en eller flere filer

Linjen F:\VALUEADD\MSFT\NTBACKUP\NTBACKUP.MSI bruges til at installere
sikkerhedskopiering i XP home.

sikkerhedskopiering er jo installeret i XP pro i forvejen, så det er nok
derfor den brokker sig.

Du finder sikkerhedskopiering under start programmer / tilbehør / ?

Hvis sikkerhedskopiering ikke er i din PRO, skal du nok bruge tilføj /
fjern programmer / windows komponenter

--
Mvh Edmund

Fra : jens

Dato : 30-12-02 16:21

Jeg har fjumret idet. Min udgave som er på en brugt PC er en Home
Edition!!! Ikke pro!!

On Mon, 30 Dec 2002 09:35:15 +0100, "Edmund" <edm@os.dk> wrote:

> [...]

Er der nu en anden forklaring?????

Fra : Torben Jensen

Dato : 30-12-02 16:59

"jens" <fisherman@adr.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har fjumret idet. Min udgave som er på en brugt PC er en Home
> Edition!!! Ikke pro!!

> Er der nu en anden forklaring?????
>

>Hej Edmund

Jeg har en xp pro og har heller ikke denne backup,når jeg prøver at
installere denne får jeg samme fejl som dig.
Håber der er nogle der har en ide.

Mvh Torben

Fra : Edmund

Dato : 31-12-02 08:37

Torben Jensen wrote:

> Jeg har en xp pro og har heller ikke denne backup,når jeg prøver at
> installere denne får jeg samme fejl som dig.
> Håber der er nogle der har en ide.

I XP pro skulle den gerne være der.

C:\WINDOWS\system32\ntbackup.exe

Er i logget på med administrator rettigheder

Åben F:\VALUEADD\MSFT\NTBACKUP\NTBACKUP.MSI med stifinder og højreklik,
så kan man vælge reparer og slet installation( jeg aner ikke om det kan
hjælpe)

Kan et Norton værktøj være skyld i det

--
Mvh Edmund

Fra : Torben Jensen

Dato : 31-12-02 10:15

"Edmund" <edm@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hjælpe)
>
> Det er prøvet jeg får samme fejl som beskrevet af Jens længre oppe i
tråden,at windovs beskytter nogle filer,har også prøvet at slå system
gendanelse fra dette virkede heller ikke, og i tilføj og fjern programmer
er den ikke.

Mvh Torben