USB udvidelse til HP Photosmart 320 camera~
Fra : Malene Haaber Gyllin~

Dato : 29-12-02 17:41

Jeg har fået subject i julegave, men der mangler en USB udvidelse selvom
jeg har installeret softwaren 2 gange.

HP Director kan ikke finde kameraet og hver gang jeg sætter kameraet til
siger den at jeg mangler USB udvidelsen.

Der er selvfølgelig (det erjo HP) ikke noget hjælp at hente på deres
site.

Nogen der kan sende den til mig ?

Bruger OS 9

--
Mange hilsner fra

Malene Haaber Gylling

Fra : Morten Lind

Dato : 29-12-02 18:32

Malene Haaber Gylling <malene@gylling.net> wrote:

> [...]
> siger den at jeg mangler USB udvidelsen.
>
> Der er selvfølgelig (det erjo HP) ikke noget hjælp at hente på deres

Hej Malene.....
Prøv om ikke den hér kan:

https://warp2.external.hp.com/Driver/dr_country_select.asp?Product=Q2181
-14401

(Og no offence, men det er altså fra HP´s site).

Hej fra
Morten Lind
--
Hverken enten eller, blot både og.....
http://www.belzebub.biz

Fra : Malene Haaber Gyllin~

Dato : 29-12-02 19:06

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> [...]
> -14401
>
> (Og no offence, men det er altså fra HP´s site).

Der har jeg været, men så skal man jo bestille en CD fra HP, hvor
helvede kan man ikke bare downloade det man skal bruge ?

--
Mange hilsner fra

Malene Haaber Gylling

Fra : Morten Lind

Dato : 30-12-02 10:41

Malene Haaber Gylling <malene@gylling.net> wrote:

> Der har jeg været, men så skal man jo bestille en CD fra HP, hvor
> helvede kan man ikke bare downloade det man skal bruge ?

Nåeh.....OK, så langt kom jeg selvfølgelig ikke, jeg troede blot, du
havde overset den, men det ka´ jeg forstå, du ikke har

Har du haft ringet til forhandleren? De må s´gu´ da vide, om der er
drivere til dit system?

På den anden side ka´ der nemt være overraskelser ved sådan nogle
kameraer......I sommer havde Aldi et hammergodt Medion til halv pris, og
på pakken stod der Mac OS 8.6 - X,10.1 - det måtte jeg levere tilbage -
deres supportafdeling/DK havde haft tre mand på opgaven i tre dage, da
jeg talte med dem, og de havde stadig ikke fået det til at køre under
Mac OS.

Har du testet det på en windåse?

Hej fra
Morten Lind

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-12-02 15:07

Hej Malene

Prøv at vælge 'Custom Install' istedet for 'Easy Install'... HP er jo lidt
underlige. Jeg har hørt det før, at der ikke bliver installeret en USB driver
til et bestemt produkt, da HPs installer går ud fra som givet, at når
udvidelsen 'USB Device Manager' er tilstede, så er det ikke nødvendig med andre
installationer.

Der er ingen grund til at bestille CD'en... Du får blot den samme software, som
er med på den CD, du fik med kameraet....

Du kan evt. prøve dette link, som er direkte til HPs 'driver download side:
<http://h20015.www2.hp.com/en/softwareCategory.jhtml?lc=en&pagetype=software&prodId=hpphotosma75944&sw_lang=en>.
Her er de nyeste drivere og andet software. Vælg blot Mac OS 9 i listen og
download derefter softwaren.

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 30-12-02 15:31

Hej Erik......og undskyld jeg blander mig, men spændingen stiger jo med
den driver.....

Og det, du har fundet til Malene, er det samme som jeg fandt igår, som
er det samme, som hun selv fandt en anden dag

Så vi må forfra, medmindre hun prøver dit første råd(krydse fingre)

Og så forvirrer det - synes jeg - når du ikke skriver ovenover din
signatur. Jeg synes, det bringer rod i indlægene, men det er nok bare
mig

Godt nytår fra
Morten
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : Christian Bech

Dato : 30-12-02 15:51

mortenlind@mac.com (Morten Lind) skrev:

> men det er nok bare mig

Nej.

--
Christian

Fra : Ebbe Dalsgaard

Dato : 30-12-02 18:17

> [...]

> siger den at jeg mangler USB udvidelsen.
>
> Der er selvfølgelig (det erjo HP) ikke noget hjælp at hente på deres

På de HP kameraer jeg har (PhotoSmart 618 og 912), kan jeg vælge mellem
2 måder at tilslutte til PC på (sorry! gælder også Mac): "USB Disk
Drive" eller "Digita Device" (vælges i Preference-menuen på kamera).

På en Mac med OS 9.x virker kun "USB Disk Drive". Kameraet bliver vist
på skrivebordet som en disk.

Med MacOS X.x finder iPhoto kameraet også i "Digita Device"-mode.

HP har generelt ikke gjort meget ud af at understøtte Digita til Mac.

Mvh Ebbe

--
Ebbe Dalsgaard
ebbe.dalsgaard@post.tele.dk