Neutraliseret kat i løbetid??????
Fra : signe sørensen

Dato : 29-12-02 17:48

Hejsa Allesammen.

I fredags fik vi Cirkeline og Matilde sterreliseret, og jeg må sige at
det er meget meget værrer at have 2 neutraliserede hunkatte end en
hankastrat.

Ingen af dem kan lade stingene være, så de har krave på, men især
Cirkeline er meget hæmmet af den.
Hvormeget skal vi lade hende slikke på såret og trådene...vi tager
hendes krave af ind imellem og holder hende så under opsyn meget
instenst...

Hun opfører sig meget anderledes med kraven på, men når vi piller den af
hende, så kommer der godt nok gang i hende...hun opfører sig virkelig
som om hun er i løbetid...hehe

Håber nogen kan fortælle os hvormeget der skal til før stingene og
arret, kan tage skade af at de slikker i det..

Med venlig hilsen
signe sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Marianne Juul Peders~

Dato : 29-12-02 20:02

> [...]
>
> Håber nogen kan fortælle os hvormeget der skal til før stingene og
> arret, kan tage skade af at de slikker i det..

Hej Signe

Efter min mening bør du beholde kraverne på så længe som muligt, for det
er både ærgerligt og synd, hvis der sker noget.

Min venindes kat kunne heller ikke holde sig fra stingene, og desværre
fik hun ikke en krave med hjem fra start, så efter en nat med ihærdig
slikken, trækken i trådene, måtte missen til dyrlæge igen, og hun måtte
have et ekstra sting, den stakkel.

Missen var IKKE glad for kraven, men den var nødvendig, medmindre man
sad og holdt i hendes hoved hele tiden

2 dagen lå katten trist hen, og vi var oprigtigt bekymrede for hende -
kraven hæmmede hende så meget at hun valgte bare at ligge og se trist ud

Så fik vi gang i vaskekluden! Ja, grin bare, men det vi gjorde var at
tage en ru frottevaskeklud, gøre den våd, og så ellers lege katttemor
ved at efterligne en kattetunge det bedste vi havde lært *GG*

Stor var forvandlingen, missen livede helt op, og spinderiet ville ingen
ende tage. Sjældent har jeg set sådan en forandring fra "tungsind" til
en glad mis igen.

Efter et par dage var katten blevet meget dygtig til at begå sig med
krave, og da hun var nødt til at beholde den på i ca. 10 dage, tog vi os
af soigneringen, til hende store fornøjelse.

Held og lykke og god bedring til misserne.

Med venlig hilsen
Marianne Juul Pedersen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ragna

Dato : 29-12-02 20:34

Hej Signe!

Da vi i sin tid fik vores hunkat steriliseret, kom hun hjem i en
kattefrakke, som dyrlægens kone havde strikket til brug for de nyopererede
katte, så de kunne undgå kraven, men alligevel ikke komme til at slikke og
rive i stingene.

Jeg har lagt et par billeder ind i mit album under Sussi, som måske kan
hjælpe, hvis du har lyst til at kopiere ideen. Desværre er de ikke så
tydelige, men de giver måske alligevel et indtryk af, hvordan frakken er
lavet.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 29-12-02 20:53

> Hvormeget skal vi lade hende slikke på såret og trådene...vi tager
> hendes krave af ind imellem og holder hende så under opsyn meget
> instenst...

Efter 24 timer kan de pille lige så tosset i såret, som de vil. Det var
beskeden fra vores dyrlæge, og især Boris tog det ad notam og splittede
samtlige sting ad, så det var spild af tid at køre til dyrlægen med de
sidste to - dem kunne han såmænd lige så godt selv have pillet ud

Så ingen grund til krave ud over det første døgn.

Mvh Maria

Fra : Marianne Juul Peders~

Dato : 30-12-02 10:13

> [...]
> sidste to - dem kunne han såmænd lige så godt selv have pillet ud
>
> Så ingen grund til krave ud over det første døgn.

Hej Maria

Hvis dyret slikker/gnaver i såret forsinkes heling af såret. Så jeg
mener stadig det er en god ide at undgå at katten selv ordner det

I et grelt tilfælde jeg kender til, var det familiens hund, som hjalp
katten, og det havde katten bestemt ikke noget imod, men det kostede
desværre en tur til dyrlægen.

Med venlig hilsen
Marianne Juul Pedersen
- Tøm kattebakken ved privat svar