Nyt akvarium
Fra : fudge

Dato : 29-12-02 17:29

Jeg har lånt et akvarim af en jeg kender.
hvordan skal man starte med det?
hvor langtid skal der gå fra når man har puttet vand i til at fiskende må
komme i. (det skal lige siges at der er ikke nogen fisk endnu)

sebastian

håber i kan forstå hvad jeg mener jeg er ny begynder

Fra : André Høstrup

Dato : 29-12-02 17:45

Hej Sebastian.

Det du skal gøre til at starte med er at, fylde akvariet op med de ting du
skal have i som bundlag, sten, trærødder eller hvad du nu vil have i det og
så selvfølgelig vandet, så tænder du for pumpen og lader det passe sig selv
en uges tid for at det lige kan blive indkørt før du putter fisk i det, hvis
du ikke kan vente mere end nogen dage kan de ske at du risikere at miste
nogen fisk på den konto, men det er altså ikke sikkert.

--
M.v.h. André Høstrup aka Flymann
Mobil: 26 844 911

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-12-02 18:24

fudge wrote:
> [...]
> hvor langtid skal der gå fra når man har puttet vand i til at
> fiskende må komme i. (det skal lige siges at der er ikke nogen

Tillykke med de nye akvarium - det er
også en spændende interesse, som du nok skal
blive glad for, hvis du kommer rigtigt i gang.

Regel nr 1 på usenet er nok:

Prøv at kigge lidt tilbage i gruppen om andre
har spurgt om det samme for nylig....

Der et indlæg så sent som den 26/12 med
teksten Nybegynder.......

Regel 2 er nok ikke at spørge for bredt - det gider
folk som regel ikke svare på.......

Start med at gå på biblioteket eller boghandelen og
få fat på en akvariebog og læs om opstart af akvarier.

Når du så løber ind i problemer - så spørg her om
de ting, som du kommer i tvivl om.

Jan Vestergaard
Email: jan@NOSPAMjve.dk Inet: www.jve.dk
Ved mail fjern NOSPAM - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.

Fra : Nette

Dato : 29-12-02 19:29

"Jan Vestergaard" wrote in message
> Start med at gå på biblioteket eller boghandelen og
> få fat på en akvariebog og læs om opstart af akvarier.

Den her del vil jeg godt lige endnu engang fremhæve, den er nemlig meget
vigtig. Det er jo levende væsener vi taler om

Nette