Skærme
Fijala 3554
19" sort/sølv < 3000kr ???
Fra : Lars

Dato : 29-12-02 16:58

Hej NG!

Jeg er på udkig efter en god 19" i sort eller sort/sølv til under 3000kr.
Skærmen skal bruges til lidt af hvert (spil, web osv)....

Nogen med lidt idéer?
Jeg har kigget en lille smule på Compaq S9500 men kan ikke helt beslutte
mig....

Mvh Lars

Fra : --* edmundo *--

Dato : 29-12-02 17:23

Fra : Ande

Dato : 29-12-02 18:43

Har selv tænkt mig at købe denne skærm ViewSonic Professional P90f
Som har fået god kritik rundt omkring og så ser den også flot ud.

http://www.kandu.dk/

Fra : Anders Houmark

Dato : 29-12-02 22:22

"Ande" <Ande.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Har selv tænkt mig at købe denne skærm ViewSonic Professional P90f
> Som har fået god kritik rundt omkring og så ser den også flot ud.

Jeg har købt en via postordre. Den blev sendt tilbage meget hurtigt!

1: Den støjede helt utroligt. En af grundene til jeg ville skifte den skærm
jeg bruger nu ud, er at den støjer ( pivetone, meget høj lyd, ), og jeg var
voldsomt skuffet over den ViewSonic... Den larmede mere i standby, end den
gjorde når den var tændt(!).

2: Billedet gik langt fra ud til kanten af plastikken. Der var faktisk en
hel centimeter glas mellem skærmbilledet og plastikken.

3: Den er meget svær at indstille så man får et skarpt og "geometrisk
rigtigt" billede. Billedet gik skævt, øverst oppe i venstre hjørne var der
ligesom en spids, så billedet så sådan her ud:

^---------_____________
Og faldt sådan ned. Ikke særlig fedt...
Jeg købte ikke skærmen pga. designet, men fordi jeg synes at have hørt godt
om den.. Men det holdt så åbenbart ikke til mine forventninger... Nå, det
kostede mig også kun 3-400 kroner i porto :(

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Lars

Dato : 30-12-02 13:24

"--* edmundo *--" <edmundo"fjern"@e-mail.dk> wrote:
> [...]

Den ser ganske fornuftig ud! Man kan bare godt blive lidt "skræmt" af de
bedømmelser både P95f og P90f får på edbpriser.dk samt af det indlæg Anders
Houmark lavede (er nogle bare uheldige med dem eller hvad?)....

> Det er ikke en særlig god skærm, den ville jeg absolut holde mig fra.
>
> edmundo

Set i forhold til prisen (ca 2300) er Compaq S9500 så et meget dårligt valg
i forhold til ViewSonic P90f-95f (26-2800)? Hvad mener du helt specifikt der
er dårligt ved den? (den mangler jo lidt bedømmelser på f.eks edbpriser.dk)

Men tak for jeres svar so far!
Og godt Nytår!
/ Lars

Fra : --* edmundo *--

Dato : 31-12-02 15:56

"Lars" <LarzPedersen@hotmail.com*REMOVE*> skrev i en meddelelse

> [...]
valg
> i forhold til ViewSonic P90f-95f (26-2800)? Hvad mener du helt specifikt

Den leverer bare ikke et særligt godt billede ved 1280x1024. Min "gamle"
Samsung Syncm. 900sl+ var flere længder bedre. S9500'eren var sat på både et
Nvidia Vanta og Matrox 550 grafikkort, og ikke nogen af gangene var billedet
rigitig godt. Jeg vil tro, at de fleste Samsung-skærme ville performe
bedre, men ok S-serien er jo også deres discountprodukt.

Edm....