Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Soligor
Fra : E. Helander

Dato : 29-12-02 15:50

Har nogen kendskab til kvaliteten af
Soligor konvertere.

MVH Erik

Fra : Alex W

Dato : 29-12-02 18:27

> Har nogen kendskab til kvaliteten af
> Soligor konvertere...

Low-end. Soligor var noget man fik smidt i nakken i gamel dage.

/Alex

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 30-12-02 10:53

Hej Erik
Hvad mener du med Konvertere?
Soligor har lavet mange fremragende ting igennem tiden til rimelige priser,
og var bestemt ikke noget som man fik smidt i nakken.
Jeg arbejdede selv som professionel fotograf i 1970èrne på min arbejdsplads
brugte vi mange af soligor`s objektiver sideløbende med Nikon. Ikke p.g.a.
at Soligor var lidt billigere men udelukkende p.g.a. at Soligor kunne levere
lysstyrke og ikke mindst brændvidde som Nikon ikke kunne.
venlig hilsen
Flemming Aagaard

Fra : Alex W

Dato : 30-12-02 11:38

Flemming Aagaard
Soligor har lavet mange fremragende ting igennem tiden til rimelige priser,

Hej Flemming

Kvaliteten på Soligors produkter var meget svingende. Noget var godt og en
hel del var sådan bob..bob...

Har haft en telekonverter fra Soligor som ikke var bedre værd end at smide
ud. Vignette, fortegning , farvespredning og skarphed ....

Har haft en 500 mm bl.8 en 300 mm bl.5.6 samt en 135 mm bl.2.8 samt en
vidvinkel 35mm bl.3.5. Alle manuelle.

Det eneste objektiv der var godt var 300 mm telen.
Jeg ombyggede den med bælg så den kom til at virke som Novoflex 400 mm
systemet.

Objektiverne fik jeg "smidt i nakken" forstået sådan at prisen næsten var
foræringspriser.
Jeg gav lige så meget for samtlige Soligor produkter (nye), som for min
Nikkor 85mm )

Mine erfaringer med produktet er ikke så godt.

/Alex