Half- / full duplex ???
Fra : Jp J

Dato : 29-12-02 15:44

Hos os har vi to maskiner ( 2 x bambus ) koblet op på en Dl-604 mod TeleDk
BB. Vi bruger ikke lokalnet, vi bruger kun I-net.

Netkortet i min maskine har ikke indstilling for duplex, men det har min
kones.

Jeg har sat den til 1/2 duplex, og det kører fint ( det stod den på, da
netkortet var installeret )

Mit spørgsmål er : Hvad betyder 1/2 hhv. fuld duplex, når vi op mod routeren
kører op til 100Mbit og på wan siden 256/124 ?

JpJ

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 29-12-02 16:48

Jp J wrote:

> Mit spørgsmål er : Hvad betyder 1/2 hhv. fuld duplex, når vi op mod routeren
> kører op til 100Mbit og på wan siden 256/124 ?

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=duplex

Har din router indbygget hub eller switch?

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=hub
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=switch

Hvis det er en hub, kan du ikke køre fuld duplex.

Hvis det er en switch, plejer switch og netkort
at finde ud af at køre full duplex automatisk.

Du må _kun_ låse et netkort til full duplex, hvis
du også kan låse porten i den anden ende af kablet,
ellers bliver performance elendig.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Cubus

Dato : 29-12-02 16:52

"Jp J" <jp.jensen@nospam.tdcadsl.dk> skrev

> [...]
>
> Mit spørgsmål er : Hvad betyder 1/2 hhv. fuld duplex, når vi op mod routeren
> kører op til 100Mbit og på wan siden 256/124 ?

Halv duplex, så kan man kun sende eller modtage på en gang. Ved den anden
variant kan begge dele ske på een gang.

For din oplevelse af internetadgang mht til hastighed betyder det ikke en pind.
Den hastighed du har til internettet i forhold til dit netværks potentiale, også med
halv duplex, er så lille, at du ikke ville kunne mærke nogen forskel om det så
var fuld duplex.

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk/

Fra : Jp J

Dato : 29-12-02 20:47

Cubos og Mogens >> Tak, det var lige sådant et svar jeg kunne bruge.

JpJ

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-01-03 16:04

In article <3e0f08b2$0$162$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
jp.jensen@nospam.tdcadsl.dk says...
> Hos os har vi to maskiner ( 2 x bambus ) koblet op på en Dl-604 mod TeleDk
> BB. Vi bruger ikke lokalnet, vi bruger kun I-net.

Hvad bruger I så routeren til?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jp J

Dato : 06-01-03 16:40

> Hvad bruger I så routeren til?

Som firewall / "hackstop" da vi bag denne kører med interne ip's (
192.168.xxx.xxx )

JpJ