Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
billedkvalitet på Camedia C-730UZ
Fra : Sub

Dato : 29-12-02 14:32

Hejsa.

Jeg overvejer at købe subj., hvordan er billedkvaliteten på kameraet?

mvh.

B. Jensen

Fra : Mejdahl

Dato : 29-12-02 15:43

> Hejsa.
>
> Jeg overvejer at købe subj., hvordan er billedkvaliteten på kameraet?
>
> mvh.
>
> B. Jensen

Hej B. Jensen

Jeg har en kammerat der lige er skiftet fra C-730UZ og jeg mener at det var
på grund af manglende "rystestabilisator" tror jeg nok det hedder.

Til Olynpus 5050, som han nu er kanon glad for, jeg har selv en 2100UZ
Olympus med kun 2.1 MP men den er jeg utrolig glad for ( nu er jeg kun
amatør fotograf)

Fra : emj

Dato : 29-12-02 17:41

On Sun, 29 Dec 2002 14:31:50 +0100, "Sub" <sublogic@ping.dk> wrote:

>Jeg overvejer at købe subj., hvordan er billedkvaliteten på kameraet?

Som på alle andre Olympus er billedekvaliteten helt i top.
Se billedeeksempler her
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/c730uz_samples.html

At fotografere med 10 X optisk zoom uden stativ er derimod ikke så
let. Det kan være vanskeligt nok med digier, der har 3x zoom at opnå
skarpe billeder ude at bruge stativ.
Hilsen emj

Fra : Alex W

Dato : 29-12-02 18:25

> Jeg overvejer at købe subj., hvordan er billedkvaliteten på kameraet?

Hejsa jeg har brugt Olympus 2100UZ professionelt.

Objektivmæssigt er de to kamera ens, 730 mangler den optiske stabilisator.
Billedkvaliteten er meget fin, stor skarphed og en fremragende opløsning fra
både objektiv og billedchip. Nem at fotografere med.
Min nevø sælger fotogrej og har kun lovord om kameraets kvalitet/pris.

Største minus ved kameraet er at den ikke har en sko til en flash. Den
indbyggede flash sidder meget tæt på objektivet med fare for røde øjne og er
ikke særlig kraftig. Det er problemet for de fleste digicam.

Du kan godt få en flash som er skræddersyet til kameraet men den koster....

Du kan se billeder af CD omslag samt natur fotograferet med Olympys 2100UZ
www.skriverstuen.dk

/Alex

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-12-02 19:38

In article <3e0f309b$0$249$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Alex W wrote:

> [...]
> indbyggede flash sidder meget tæt på objektivet med fare for røde øjne og er
> ikke særlig kraftig. Det er problemet for de fleste digicam.

Største minus er størrelsen. Overvejede også at købe det, men det
bedste kamera er det man har med.

Overvejede også 2100 UZ da det kunne købes.