MS Windows
briani 27239
Lovliggørelse af XP?
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 29-12-02 14:16

Rent hypotetisk forståes!
Hvis man har en maskine med en XPpro version der ikke er helt "ren i
kanten", og man så køber en XPpro - kan man så installere oven i den gamle,
uden at miste sine indstillinger?
Spørger selvfølgelig for en vens fasters bekendtes moster!
Erik

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 29-12-02 15:50

Erik M. Nielsen wrote:
> Rent hypotetisk forståes!
> Hvis man har en maskine med en XPpro version der ikke er helt "ren i
> kanten", og man så køber en XPpro - kan man så installere oven i den
> gamle, uden at miste sine indstillinger?

Ja, du kan til eksempel skifte aktiveringskoden ud med din egen, lovlige. Du
behøver ikke reinstallere eller noget.

Det kræver noget specielt software, som eksempelvis kan hentes på Kazaa. Det
er i øvrigt - mig bekendt - fuldt lovligt at skifte sin aktiveringskode.

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 29-12-02 19:08

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
Det
> er i øvrigt - mig bekendt - fuldt lovligt at skifte sin aktiveringskode.

Ved du hvad det hedder?
Erik

Fra : Sune Storgaard

Dato : 29-12-02 19:46

"Erik M. Nielsen" <genealogiSPAMFILTER@antispam.dk> skrev i en meddelelse
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
> Du

> Det
> >

> Ved du hvad det hedder?
> Erik

Se mit svar i
Det beskriver hvordan man gør det manuelt

Kært barn har mange navne, men peter foreslog winxp_key_changer.exe i et
reply.
/Sune

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 29-12-02 22:52

"Sune Storgaard" <speg-fjern-@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Det beskriver hvordan man gør det manuelt
>
> Kært barn har mange navne, men peter foreslog winxp_key_changer.exe i et

Ja, og det er gjort, og den melder at den er registreret. Men servicepack1
er lige glad. Stopper og siger at det er en illegal version!
Erik

Fra : Spirit

Dato : 31-12-02 12:32

http://www.etplanet.com/download/application/Windows%20XP%20CD%20Key%20and%20Product%20ID%20Changer.exe

Fra : Madsen

Dato : 29-12-02 20:01

Erik M. Nielsen skrev:

> Ved du hvad det hedder?

Det er mig bekendt ikke nødvendigt med noget ekstra software
hvis du sidder med et fuldt legalt serienummer.
Du skal blot ændre lidt i en nøgle i registreringsdatabasen
og derefter aktivere Windows med det legale serienummer.

Nøglen hedder [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows
NT\CurrentVersion\WPAEvents]. Marker den gren og gå op i File >
Export og gem den et eller andet sted, så du har mulighed for
at komme tilbage, hvis der skulle blive behov for det.

Værdien du skal ændre hedder 'OOBETimer'. Højreklik på værdien
og skift f.eks. et tal eller to ud med et andet tal. Luk regedit.
Gå så ned i Start > Kør og skriv:

%systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a
Aktiver Windows med det legale serienummer.

Den installerede knapt så legale version skal være den samme
version som den legale. Jeg mener ikke at ovenstående vil fungere
hvis det f.eks. er en Pro-version du har installeret, men en Home-
version du sidder med et legalt serienummer til.

Jeg ville nu nok foretrække at geninstallere forfra med den nye
legale version for at få muget ud i skidtet, men valget er dit.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 29-12-02 23:06

Erik M. Nielsen skrev:

> Ja, og det er gjort, og den melder at den er registreret. Men
> servicepack1 er lige glad. Stopper og siger at det er en illegal
> version!

MS har blacklistet de mest anvendte piratnøgler med SP1. Du er
så åbenbart uheldig at have fået købt en Windowsversion med en
registreringsnøgle som er blacklistet. Kontakt MS og få en ny.

Madsen.