Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Compact Flash til A40
Fra : Frank

Dato : 29-12-02 14:00

Hej!
Hvor stort Flash kort kan men sætte i et Canon A40?
Et eller sted har jeg læst der er en begrænsning, men jeg kan ikke finde
hvor!
Jeg havde satset på at anskaffe mig et 256 Mb.
Mvh Frank

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-12-02 14:06

Frank wrote:
> [...]
> Et eller sted har jeg læst der er en begrænsning, men jeg kan
> ikke finde hvor!
> Jeg havde satset på at anskaffe mig et 256 Mb.

Ifølge manualen så er det 128 mb

Men jeg ved ikke hvad der sker hvis du sætter et 256 mb i ?

Jan Vestergaard
Email: janNOSPAM@jve.dk Inet: http://www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-12-02 15:28

In article <blCP9.34$%o2.1469@news.get2net.dk>, Frank wrote:
> [...]
> hvor!
> Jeg havde satset på at anskaffe mig et 256 Mb.

Compact Flash er bruger ATA interface = harddisk interface. Så
de første 32 GB skulle ikke give problemer. Alt hvad der kan køre
FAT16 på skulle være OK.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-12-02 22:35

Povl H. Pedersen wrote:
> Compact Flash er bruger ATA interface = harddisk interface. Så
> de første 32 GB skulle ikke give problemer. Alt hvad der kan
> køre FAT16 på skulle være OK.

Som nævnt i et andet indlæg siger manualen max 128 mb.

Men det kan jo skyldes at CF type I ikke fandtes større, da man
skrev manualen ?

A40 kan i øvrigt kun bruge type I CF-kort......

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-12-02 08:17

In article <3e0f6a71$0$47409$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Jan Vestergaard wrote:

> Som nævnt i et andet indlæg siger manualen max 128 mb.
>
> Men det kan jo skyldes at CF type I ikke fandtes større, da man
> skrev manualen ?
>
> A40 kan i øvrigt kun bruge type I CF-kort......

I modsætning til nogle af de andre standarder hvor der er
størrelsesbegrænsning på den måda data tilgås på, så har
Compact Fash ikke dette problem (CF Type 2 er kun størrelsen til
forskel), idet det set fra kameraet er en almindelig harddisk.

Der er heller ikke elektronik i en PCMCIA Compact Flash adapter,
da den bare flytter rundt på nogle ben.

Der er angiveligt kun et enkelt HP kamera på markedet som har
haft problemer med støre CF kort.