MS Windows
briani 27239
"Default player" ?
Fra : Erik O

Dato : 29-12-02 12:21

Da jeg for nyligt opgraderede til IE 6, kom jeg ved en fejl til at vælge
Windows Media Player som default mp3-afspiller. Nu tager det 6 minutter fra
jeg trykker på et mp3-link, til WMP begynder afspilningen (med bredbånd) !
Jeg har prøvet at geninstallere winamp som default player, men WMP bliver
ved med at poppe op. Hvordan får jeg winamp tilbage som første "prioritet" ?

Tak på forhånd.

MVH
Erik

Fra : Thomas

Dato : 29-12-02 12:53

"Erik O" <dsl71479@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ved med at poppe op. Hvordan får jeg winamp tilbage som første "prioritet"

Åbn Winamp/preferences..
der kan du sætte file association...

Venligst

Thomas

Fra : Erik O

Dato : 29-12-02 15:00

> Åbn Winamp/preferences..
> der kan du sætte file association...
>
> Venligst
>
> Thomas

Hej Thomas,

Det har gjort. Jeg har valgt "all files" i preferences, men lige meget
hjælper det.

Erik

Fra : Richard Thune

Dato : 29-12-02 15:19

klip
> Det har gjort. Jeg har valgt "all files" i preferences, men lige meget
> hjælper det.
prøv så at gå i medieafspiller og slå dem fra der
RT

Fra : Erik O

Dato : 29-12-02 15:58

> prøv så at gå i medieafspiller og slå dem fra der
> RT

Hej Rune,
Selvom alle formater er slået fra i windows media player, bliver den ved med
at starte op.
Er der i øvrigt andre, der har bemærket, at WMP er langt mere "tung" i den
nye udgave (version 7) ? Da jeg kørte med IE 5, var WMP lige så hurtig som
Winamp.

Erik

Fra : Hansen

Dato : 29-12-02 17:48

Du kan ændre filassociationer i Windows stifinder. Under funktioner >
mappeindstillinger vælger du fanen filtyper. Ved at markere den filtypen kan
du nu skifte det program, du vil bruge til at åbne filen med.

Mvh
Hansen

Fra : Erik O

Dato : 29-12-02 18:43

> [...]
kan
> du nu skifte det program, du vil bruge til at åbne filen med.

Tak, det hjalp :).
Nu starter winamp op - til gengæld fryser det når jeg trykker play!
Mp3-filen bliver afspillet, men jeg kan kun stoppe winamp ved
Ctrl-Alt-Delete.
Men vi nærmer os da

Tak for hjælpen til alle.
Erik