Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Se billedfiler på dvd
Fra : Nuser

Dato : 29-12-02 12:17

Hvordan kan jeg se jpg-filer fra mit digitale kamera via cd (brændt på cd)
på min dvd-afspiller??
tak for hjælpen

Helge

Fra : ha

Dato : 29-12-02 13:05

> Hvordan kan jeg se jpg-filer fra mit digitale kamera via cd (brændt på cd)
> på min dvd-afspiller??

Du skal brænde CD'en som VCD. Såvidt jeg husker, kan den så kun
indeholde 99 stk fotos.

mvh
ha

Fra : emj

Dato : 29-12-02 13:07

On Sun, 29 Dec 2002 12:16:36 +0100, "Nuser"
<dsl60818@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hvordan kan jeg se jpg-filer fra mit digitale kamera via cd (brændt på cd)
Du skal brænde dine jpgfiler over på en almindelig cd og i Nero vælge
at brænde som Video-CD, så kan du bagefter afspille på din
DVDafspiller.

Hilsen emj

Fra : Aksel

Dato : 28-12-02 13:20

"Nuser" <dsl60818@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan kan jeg se jpg-filer fra mit digitale kamera via cd (brændt på cd)
> på min dvd-afspiller??
> tak for hjælpen
>
> Helge

Det er ikke alle DVD afspilere der kan afspille jpg billeder.

Hilsen Aksel>

Fra : Knud Westdorf

Dato : 29-12-02 14:30

> Hvordan kan jeg se jpg-filer fra mit digitale kamera via cd (brændt på cd)
> på min dvd-afspiller??

Alternativt kunne du vælge et program, der er lavet direkte til formålet:
http://www.photo2vcd.com/

Ovenstående kan lave flere "albums" på en VCD, - lave overgange mellem
billederne og endda lægge baggrundsmusik på. Der kan ligge mange billeder på
en VCD, da kvaliteten ikke er ret høj (men ganske god til TV). Som tidligere
nævnt kræver det naturligvis, at din DVD-afspiller både kan klare
VCD-formatet samt afspille CD-R(/W).

Knud Westdorf
knud@westdorf.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-12-02 16:11

In article <3e0ef825$0$193$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Knud Westdorf wrote:

> [...]
> en VCD, da kvaliteten ikke er ret høj (men ganske god til TV). Som tidligere
> nævnt kræver det naturligvis, at din DVD-afspiller både kan klare

En del DVD afspilere kan også klare Kodak PhotoCD, som er en
fremragende måde at gemme billeder på, da de kan være ret store.

Ved du hvordan man eventuelt laver sådanne ?

Fra : H. P. Holm

Dato : 29-12-02 21:11

Povl H. Pedersen skrev:

> En del DVD afspilere kan også klare Kodak PhotoCD, som er en
> fremragende måde at gemme billeder på, da de kan være ret store.

Pas på ikke at tage fejl af PhotoCD og PictureCD i denne sammenhæng.
Jeg har endnu ikke set en moderne DVD-afspiller som kan vise PhotoCD
- men de afspillere jeg har set med Kodak PictureCD logo, har også
kunnet vise almindelige JPG filer på en CD.

> Ved du hvordan man eventuelt laver sådanne ?

Kodak PhotoCD er desværre et dødt format, og man kunne/kan ikke selv
lave CD'er i det format.

--
Hans

Fra : Madsen

Dato : 30-12-02 02:59

H. P. Holm skrev:

> Jeg har endnu ikke set en moderne DVD-afspiller som kan vise PhotoCD

Heller ikke her. Pokkers også.

> - men de afspillere jeg har set med Kodak PictureCD logo, har også
> kunnet vise almindelige JPG filer på en CD.

Gad vide om en PhotoCD-afspiller (CDI-afspillere hedder de vel også),
kan afspille almindelige JPG-filer på en CD? Jeg kunne selvfølgelig
bare prøve, men hvis der nu var en der vidste det i forvejen...

> Kodak PhotoCD er desværre et dødt format, og man kunne/kan ikke selv
> lave CD'er i det format.

Jeg har også fået at vide af min fotoforhandler at formatet er dødt
hvilket ærgrer mig meget, men tidligere i denne gruppe har jeg fået
at vide, at visse fotoforhandlere stadig laver dem. Spørgsmålet er så
om det er fup eller fakta, for så vidt jeg ved, så har Kodak eneret
på at lave PhotoCD'er. Jeg kan da i hvert tilfælde huske at det kunne
gå helt op til fjorten dage før jeg fik mine feriebilleder på Photo-
CD i sin tid, da filmen eller negativerne skulle sendes til Kodak,
men de var som regel altid værd at vente på, og også selvom prisen
var ret høj.

Madsen.

Fra : Peter Sørensen

Dato : 29-12-02 21:28

Winoncd version 5.0 er kanon til VCD der kan laves 99 album's
med x-antal billeder (jeg gætter på til cd er fyldt) jeg har en hvor
jeg indtil videre har 350 billeder på.
Når man laver en VCD lægger programmet selv en afspiller på
cd så når den lægges i en pc kan du se dine billeder + video sekvenser.
Se mere her http://www.roxio.de/english/products/winoncd5/index.html

Mvh.

Peter