Kastration
Fra : AP & RH

Dato : 29-12-02 12:02

Vi overvejer at få vores lille hanhund kasteret, fordi vi også har en ældre
tæve hund. Han skal fremover være en dygtig agillity hund. Hvad er
erfaringerne ? Vil det ødelægge ham?

Fra : Leyna

Dato : 29-12-02 13:52

On Sun, 29 Dec 2002 12:02:24 +0100, "AP & RH"
<bhr1168@vip.cybercity.dk> wrote:

>Vi overvejer at få vores lille hanhund kasteret, fordi vi også har en ældre
>tæve hund. Han skal fremover være en dygtig agillity hund. Hvad er
>erfaringerne ? Vil det ødelægge ham?

Den kastrat jeg har haft havde en tendens til at blive lidt for rund
og temmelig mageligt anlagt. Nu var han osse en ældre herre da jeg
overtog ham, men det er vist meget almindeligt at det bliver sværere
at holde den slanke linie.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Helle Jensen

Dato : 29-12-02 14:38

"AP & RH" <bhr1168@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Vi overvejer at få vores lille hanhund kasteret, fordi vi også har en
ældre
> tæve hund. Han skal fremover være en dygtig agillity hund. Hvad er
> erfaringerne ? Vil det ødelægge ham?

Hej

Jeg har to hanhunde, som er kastererede. Min erfaring i forbindelse med
agility er, at de fik meget nemmere ved at koncentrere sig på banen og blev
mere legesyge, hvilket også kun var en fordel i forhold til agility.

Mine hunde er ikke blevet mere magelige, som en skriver. De har stadig krudt
i bagen og i fuld fart. Men de bliver klart mere madglade, så der skal
passes på den slanke linie.

Hilsen Helle

Fra : Tkelstrup

Dato : 30-12-02 02:22

Vi kastrerede vores allerede da han var 7 mdr pga at han var for vild og
dominant. ( Vi ville kastrere ham på et senere tidspunkt alligevel, men
efter samtale med en adfærdsterapeut, der anbefalede at gøre det med det
samme, blev det sådan.) Vi oplevede hurtigt en ændring i adfærden, ved
at han var nemmere at få til at falde til ro osv. Han har stadig krudt i
enden og er yderst aktiv og glad, men hører ligesom bedre efter og er
ikke (helt) så dominant mere.
Vi er i alt fald meget glade for vores beslutning, og jeg tror han vil
være lige så hurtig på en agility-bane, hvis det var det vi var til.

Mange hilsner
Therese

http://www.kandu.dk/