Logon fejl ?
Fra : Jan Pedersen

Dato : 29-12-02 10:57

Hejsa jeg få denne fejl når jeg prøver at logge på en af maskinerne i mit
net, jeg syntes snart jeg hat prøvet alt for at løse problemet, men uden
held ? nogen der ved præcist hvad denne fejl meddelelse dækker over ??

Fejl : news:3e0ec5d9$0$168$edfadb0f@dread12.news.tele.dk billede i dk.binaer

NB: alle maskiner køre XP pro og er sat til samme switch

På forhånd tak

Jan Pedersen
cuk@cuk.dk
--
Det nemmere at få tilgivelse end tilladelse...
Blomst # 92159636

Fra : Jan Pedersen

Dato : 29-12-02 11:06

linket ville ikke helt funke, så her er et nyt http://www.cuk.dk/netfejl.jpg

Fra : Jens

Dato : 29-12-02 13:19

"Jan Pedersen" <cuk@cuk.dk> skrev i en meddelelse

> linket ville ikke helt funke, så her er et nyt
http://www.cuk.dk/netfejl.jpg

Det første virkede nu godtnok.
Hvordan forsøger du at logge ind, over fjernskrivebord eller ved maskinen ?

Hvad er makinens navn.

Du har fået den sat op med noget netværkslogon, som ikke er aktiveret i
services.

mvh Jens

Fra : Daniel Borg

Dato : 30-12-02 14:15

On Sun, 29 Dec 2002 13:18:59 +0100, "Jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvad er makinens navn.
>
>Du har fået den sat op med noget netværkslogon, som ikke er aktiveret i

jeg har samme problem, kan fint fra min egen maskine gå ind på andre
folks share på lan'et, men folk kan ikke komme ind på mine shares,
gæste kontoen er enabled, men jeg får alligevel samme fejl som Jan
Pedersen

min stationære hedder Sajbar
den bærbare, som ikke kan komme ind på min stationære hedder
Sajbar-notebook

Fra : Jens

Dato : 30-12-02 23:25

"Daniel Borg" <someuser@somedomain.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Pedersen
>
> min stationære hedder Sajbar
> den bærbare, som ikke kan komme ind på min stationære hedder

Problemet viste sig at være xp der kørte simpel fildeling
da det blev ændret til avanceret frosvandt det.

Det ændres i explore/funktioner/vis
også fjerne hakket i "brug enkelt fildeling"

Mvh Jens

Fra : Daniel Borg

Dato : 31-12-02 11:22

On Mon, 30 Dec 2002 23:24:35 +0100, "Jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote:

> [...]
>da det blev ændret til avanceret frosvandt det.
>
>Det ændres i explore/funktioner/vis
>også fjerne hakket i "brug enkelt fildeling"

Min stationære kører ikke med simpel fildeling,
og min bærbare har ikke mulighed for at ikke at bruge det, det er en
home edition, men selvom den bruger simepel kan jeg fint komme ind på
shares på den bærbare, bare ikke fra den bærbare til den stationære

du snakker noget om en services som ikke er aktiveret...hvad er det
for en services ?

Fra : Jens

Dato : 31-12-02 12:01

"Daniel Borg" <someuser@somedomain.com> skrev i en me
klip

> [...]
> shares på den bærbare, bare ikke fra den bærbare til den stationære
>
> du snakker noget om en services som ikke er aktiveret...hvad er det

Tjenesten "alternativt logon"

Din stationøre køre avanceret, hvorfor det ?
Bruges din bærbare på et firmanet med domæne ?
(næ for det er en xp home)
bruges den på et andet netværk så ?
Jeg kender ikke home udgaven, så det er en anelse vanskeligt at vide hvad
der kan stilles på i den.
Men prøv at skifte den anden til simpel fildeling så.
derefter opretter du et hjemmenet med guiden i denstationære.
(mens den bærbare er tilsluttet switchen eller hvad du nu bruger imellem
dem )

mvh Jens brug gerne direkte mail.

Fra : Daniel Borg

Dato : 31-12-02 15:51

On Tue, 31 Dec 2002 12:00:42 +0100, "Jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote:

> [...]
>derefter opretter du et hjemmenet med guiden i denstationære.
>(mens den bærbare er tilsluttet switchen eller hvad du nu bruger imellem

mange tak, det hjalp at køre guiden netværksinstalation :)

mvh
Daniel