allergi
Fra : Kai Svendsen

Dato : 29-12-02 10:34

Min hund har allergi, og jeg er blevet anbefalet at vaske hende i CEBACIL. Er der nogen der kan være mig behjælpelig med oplysninger om hvor jeg kan købe 50-100 ml.

Fra : Battlefield´s

Dato : 29-12-02 13:03

Hej Kai
Er du sikker på at det var Cebasil der mentes?
Cebasil bruges normalt til behandling af skab og mider og er, tror jeg da,
et temmeligt skrapt middel. Det kan da ikke være godt for allergi.
Ifølge www.netdyredoktor.dk skal man have recept til Cebasil.
Hilsen Vibeke, der håber din hund slipper af med allergien.

Fra : Lene Thorup

Dato : 29-12-02 13:54

[...]

Er det din dyrlæge som har anbefalet det? - jeg undrer mig nemlig meget over
det.

For nogle år siden blev midlet anbefalet til at få bugt med pelsmider, og
jeg prøvede at bruge det.

Det er noget værre gift - kan bestemt ikke forestille mig det er godt for
allergi..??.

Men anyway - jeg købte det på apoteket.

Hilsen
Lene

Fra : Ella

Dato : 29-12-02 21:21

"Kai Svendsen" <kaison@tdcadsl.dk> wrote in message news:<3e0ec11f$0$154$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> Min hund har allergi, og jeg er blevet anbefalet at vaske hende i
> CEBACIL. Er der nogen der kan v re mig behj lpelig med oplysninger
> om hvor jeg kan k be 50-100 ml.

Hej Kai

Min hund lider også af allergi, og inden de forskellige dyrlæger fandt
ud af det, troede de han led af hårssækmider og derfor fik jeg besked
på at vaske ham i sebacil..........
Men nu hvor min nye dyrlæge har fundet ud af årsagen til hans pelstab,
urene hud etc. har jeg købt en ganske effektiv shampoo hos dyrlægen
(VetriDerm's: "ichthyoi- Svovl-Salicyl Shampoo") Den er imponerende!!
Held og lykke med hende!

Mvh Ella

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 30-12-02 20:33

Hej

Kai Svendsen wrote:
> Min hund har allergi, og jeg er blevet anbefalet at vaske hende i CEBACIL. Er der nogen der kan være mig behjælpelig med oplysninger om hvor jeg kan købe 50-100 ml.

Jeg er da ikke sikker på at det er Cebacil du skal bruge. Jeg fik det
til min hund da der var mistanke om skab og det var ganske effektivt. På
flasken stod det at det skulle blandes i forskellige forhold efter om
det var får eller kreaturer der skulle behandles. Dyrlægen regnede
blandingsforholdet ud og skrev en recept, så jeg er ikke sikker på at
det er et middel der bare kan købes.

Ring til dyrlægen og spørg for en sikkerheds skyld, det koster vel ikke
noget.

Marianne Feddersen