Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Utydelig Sony F520...?
Fra : Klaus G.

Dato : 29-12-02 03:46

Hej.

Jeg har en 1år gammel Sony F520 Monitor. Men der er et lille problem. Når
jeg køre en Convergence test i "Nokia Monitor Test", så passer Rød, Blå, og
Grøn ikke 100% Man kan specielt se det ved den test hvor der er en masser
krydser i farverne Rød, Blå. og Grøn. Jeg har prøvet at indstille det via
OSD. Men man kan ikke stille på det, lige dér hvor problemet er. Den kan kun
indstille nogle udvalgte steder på billedet. Ud over det, så kommer der
efter et stykke tid nogle skygger på alle ting, hvis det er på hvid
baggrund. Er de nogen som ved hvad det kan være, skal jeg få byttet min
skærm.?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 30-12-02 18:25

Klaus G. wrote:
> [...]
> efter et stykke tid nogle skygger på alle ting, hvis det er på hvid
> baggrund. Er de nogen som ved hvad det kan være, skal jeg få byttet min

Jeg har en 1½ år gamel F520 der er ligesom ny stadigvæk, så jeg synes du
skal kontakte service folkene og spørge dem til råds. Hvis du har et
digitalt kamera så kan du evt. prøve og tage et nærbilled af convergens
fænomenet så de kan se det, fortæl gerne her i gruppen hvordan du
oplever deres service.

Omkring skyggerne har du så prøvet med et andet kabel, jeg oplever
ihvertfald lidt skygger med mit SUB-D kabel som forsvinder med
BNC-kablet (Opløsning 1920*1440, ATI Radeon 9700 Pro). Alternativt kan
det måske være dit skærmkort, prøv gerne med et andet.

Mvh

Bruno

Fra : Klaus G.

Dato : 03-01-03 04:02

> [...]
> digitalt kamera så kan du evt. prøve og tage et nærbilled af convergens
> fænomenet så de kan se det, fortæl gerne her i gruppen hvordan du
Hvis det kommer så langt at jeg skal kontakte dem, så skal jeg gerne skrive
hvordan det går.

> [...]
> BNC-kablet (Opløsning 1920*1440, ATI Radeon 9700 Pro). Alternativt kan
> det måske være dit skærmkort, prøv gerne med et andet.
Jeg har selv et Radeon 9700 Pro, og jeg har stærkt overvejet et BNC kabel.

Det skal lige siges at det ikke er altid der disse skygger, kun nogen
gange...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : TBC

Dato : 09-01-03 04:37

> [...]
> efter et stykke tid nogle skygger på alle ting, hvis det er på hvid
> baggrund. Er de nogen som ved hvad det kan være, skal jeg få byttet min

Det lyder som om din skærm er kommet fra fabrikken med en ringe stillet
konvergens (Det ligner almindeligvis ellers ikke de større og velrenomerede
producenter). Desværre er det ikke alle konvergens indstillinger man har
videre adgang til fra OSD menuerne (som f.eks liniaritet, skew, bow, key og
ikke mindst zone for hver farve) , idet konvergens indstilling er så
"kompliceret" og indbyrdes påvirkende at den gennemsnittelige bruger ville
nosse mere op end gøre gavn. Så det eneste råd jeg har, er at du må få
byttet din skærm eller få en tekniker til at rette den op.

TBC