MS Windows
briani 27239
Animation
Fra : Ingrid Bitsch

Dato : 29-12-02 01:13

Hej NG
Jeg har modtaget en mail med en snemand som er en animation, altså en gif
fil.
Efter at have forsøgt at åbne filen får jeg denne meddelse " Der er ikke
associeret et program med den angivne fil til denne handling. Klik på Vis og
klik derefter på mappeindstillinger for at oprette en associering i denne
computer"

Hvad betyder det, jeg har været inde på mappeindstillinger men ved ikke hvad
det er jeg skal gøre.
Er der en venlig person som vil hjælpe ?
På forhånd mange tak.

Venlig hilsen
Ingrid

Fra : Madsen

Dato : 29-12-02 01:26

Ingrid Bitsch skrev:

> [...]
> handling. Klik på Vis og klik derefter på mappeindstillinger for
> at oprette en associering i denne computer"

Hvilket styresystem er der tale om? Grunden til jeg spørger er at
der er forskel på hvordan du på den nemmeste måde kan associere en
fil med et program, afhængig af hvilken Windowsversion du sidder
med.

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-12-02 03:03

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev :

> [...]
>der er forskel på hvordan du på den nemmeste måde kan associere en
>fil med et program, afhængig af hvilken Windowsversion du sidder

Det gøres nu stort set på samme måder i alle Windowsversioner,
shift => højreklik => åbn med, i XP slipper man for shift.

Og hvad så, hvilket program vil du så associere filen med?

Ingrid har spurgt om det samme i en gruppe, hvor spørgsmålet ikke
hører hjemme (webdesign), hvor jeg bad hende om at fortælle,
hvilken filtype, det drejer sig om.

For det er jo ret så så væsentligt, for at kunne komme med et
svar.

Har Ingrid et program, der kan genkende filtypen, så burde
meddelelsen jo ikke komme frem, så derfor kan spørgsmålet jo ikke
besvares uden at kende filtypen.

Fra : Madsen

Dato : 29-12-02 03:16

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Det gøres nu stort set på samme måder i alle Windowsversioner,
> shift => højreklik => åbn med, i XP slipper man for shift.

Rigtigt, men der er jo ingen grund til at sidde og rode hende ind i
shift-tasten hvis hun kører Win2000/XP hvor det ikke er nødvendigt.
Derfor spurgte jeg.

> Og hvad så, hvilket program vil du så associere filen med?

På Win9X/Win2000 ville jeg nok vælge Internet Explorer.
På WinXP er Windows Picture and Fax Viewer standardindstillingen.

> Ingrid har spurgt om det samme i en gruppe, hvor spørgsmålet ikke
> hører hjemme (webdesign), hvor jeg bad hende om at fortælle,
> hvilken filtype, det drejer sig om.

Prøv at læse Ingrids spørgsmål igen her i Windowsgruppen. :)

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-12-02 03:29

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev :

>Prøv at læse Ingrids spørgsmål igen her i Windowsgruppen. :)

Minsandten, nu står der jo, at det er en gif, min førerhund skal
vidst have nye briller (eller trænger måske selv til en
førerhund).

Det lyder jo bare mærkeligt, at der ikke er et program associeret
med *.gif, det er der jo som standard i en alm. Windowsopsætning,

Fra : Henning

Dato : 29-12-02 16:09

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:oans0vs7khdn6be58vghlj4b60fko1bmbm@dtext.news.tele.dk...

> Det lyder jo bare mærkeligt, at der ikke er et program associeret med *.gif, det er der jo som standard i en alm. Windowsopsætning,

Ja, og oftest 'afspilles' gif og jpeg automatisk i postklienter (som var det på en html side). Er jeg den eneste, der tænker virus?

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-12-02 04:49

Sikkert, eftersom billeder ikke er eksekverbare er der ingen
virusfare.

Fra : Henning

Dato : 30-12-02 13:33

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse news:fbgv0vo44lferp89rftso950gib0hr1t0h@4ax.com...

> Sikkert, eftersom billeder ikke er eksekverbare

Rigtigt.

>er der ingen virusfare.

Njaeh. En del virus kommer i attachments med navne som "TISSENDE_SNEMAND.GIF.scr", hvor *.scr er eksekverbar. Det aner mange ikke noget om, og klikker gladeligt for at se en gul snemand...

<http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.bugbear@mm.html>

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Madsen

Dato : 29-12-02 03:36

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Minsandten, nu står der jo, at det er en gif, min førerhund skal
> vidst have nye briller (eller trænger måske selv til en
> førerhund).

He-he. :)

> Det lyder jo bare mærkeligt, at der ikke er et program associeret
> med *.gif, det er der jo som standard i en alm. Windowsopsætning,

Det undrer også mig.

Madsen.