Spørgsmål til "Reservoir Dogs" [Spoiler!]
Fra : Kong Kent

Dato : 29-12-02 00:41

Når Mr. White at skyde Mr. Orange inden han selv bliver skudt af
betjentene?? :)

På forhånd tak, oh Quentin Tarantino nørder *GG*

--
Kent.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!

Fra : Windom Earle

Dato : 29-12-02 00:59

> Når Mr. White at skyde Mr. Orange inden han selv bliver skudt af
> betjentene?? :)
>
> På forhånd tak, oh Quentin Tarantino nørder *GG*

Doesn't matter, that guy's a goner whether he gets shot or not... ;-P (men
sådan som det lyder, så er det Mr. White's skud der får betjentene til at
unloade)

Fra : Hajaj®

Dato : 29-12-02 11:39

On Sun, 29 Dec 2002 00:59:07 +0100, "Windom Earle"
<not_giving_away_my_@ddress.com> wrote:

>Doesn't matter, that guy's a goner whether he gets shot or not... ;-P (men
>sådan som det lyder, så er det Mr. White's skud der får betjentene til at
>unloade)

Men hvem skød Eddie?
Joe skød Mr. Orange. Mr. White skød Joe. Eddie skød Mr.
White.
Hvem var så tilbage til at skyde Eddie?
--
Hajaj®
hajaj@toughguy.remove.net

Boycott the 2008 Olympics

Fra : Windom Earle

Dato : 29-12-02 12:11

> Men hvem skød Eddie?
> Joe skød Mr. Orange. Mr. White skød Joe. Eddie skød Mr.
> White.
> Hvem var så tilbage til at skyde Eddie?

Mener at have læst at én af gutterne får skudt to gange (tror nok det er Mr.
White).

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-12-02 16:18

On Sun, 29 Dec 2002 11:38:41 +0100, Hajaj®
<hajaj@removethis.toughguy.net> wrote:

>Men hvem skød Eddie?
>Joe skød Mr. Orange. Mr. White skød Joe. Eddie skød Mr.
>White.
>Hvem var så tilbage til at skyde Eddie?

Heh, jeg er imponeret over at det spørgsmål først blev postet i dag.
Jeg gættede selv på at det ville blive postet umiddelbart efter
filmen.

<url:http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=%22Reservoir+Dogs%22+Eddie&meta=group%3Ddk.kultur.film>
er værd at tage med.

En af indlæggene i ovenstående henviser til
http://home.earthlink.net/~hidprod/qtfaq.html , der også har nogle
kommentarer med på vejen angående den scene.

--
- Peter Brodersen

Fra : Hajaj®

Dato : 02-01-03 19:14

On Sun, 29 Dec 2002 16:18:02 +0100, Peter Brodersen
<usenet@ter.dk> wrote:

>Heh, jeg er imponeret over at det spørgsmål først blev postet i dag.
>Jeg gættede selv på at det ville blive postet umiddelbart efter
>filmen.

Hæ, jeg overvejede det men jeg ville lige vente og se om der
var andre der startede en tråd om RD.

--
Hajaj®
hajaj@toughguy.remove.net

Boycott the 2008 Olympics

Fra : Devast8or

Dato : 29-12-02 16:21

Joe skyder da ikke Mr. Orange. Mr. Orange bliver skudt af kvinden hvis bil
ham og Mr. White stjæler.

Joe og Eddie skyder Mr. White, samtidig med at Mr. White skyder Joe. Efter
De alle tre er blevet skudt ser vi Mr. Pink kravle frem fra sit skjul under
læsserampen som Mr. Orange ligger på, og løbe ud af varehuset. Mit gæt er at
det er Mr. Pink der skyder Eddie. Mr. Pink har jo alt at vinde i denne
situation, han ved jo som den eneste hvor byttet er henne.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-12-02 22:26

Mit gæt er at
> det er Mr. Pink der skyder Eddie. Mr. Pink har jo alt at vinde i denne
> situation, han ved jo som den eneste hvor byttet er henne.

jeg syns det ligner Mr orange skyder eddie som han ligger der sølet til...
det ligner han sænker sin pistol bagefter, men samtidig undrer det mig fordi
han jo tømmer svinet i mr blonde... så mr pink er nok rigtigt... han når vel
osse at smutte with the ice...

--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Morten Steen

Dato : 30-12-02 02:07

> Joe skyder da ikke Mr. Orange. Mr. Orange bliver skudt af kvinden hvis bil
> ham og Mr. White stjæler.

Du tager fejl.
Joe skyder Mr. Orange da han ligger på rampen. I samme splitsekund skyder
Mr. White Joe. Eddie skyder Mr. White, og White når lige at skyde Eddie
også. Så White får 2 skud afsted.

> [...]
> det er Mr. Pink der skyder Eddie. Mr. Pink har jo alt at vinde i denne
> situation, han ved jo som den eneste hvor byttet er henne.

Igen : du tager fejl. Mr. Pink er slet ikke involveret.

Morten

Fra : Devast8or

Dato : 30-12-02 02:36

Jeg måtte lige se scenen på halv fart et par gange :)

Du har ret i at Joe skyder Orange, det havde jeg lige glemt. Men jeg mener
ikke du har ret i at White skyder 2 gange. For mig ser det mere ud som om
han rent faktisk skyder 3 gange idet han falder, men han når ikke at få
flyttet armen så langt så han kan ramme Eddie. Det ser ud som om de to
første skud rammer Joe, og de sidste rammer ned i gulvet.

Der står også lidt om scenen på den side Peter Brodersen postede et link til
(http://home.earthlink.net/~hidprod/qtfaq.html).
Det skulle ikke overraske mig om det rent faktisk er rigtigt, at Tarantino
besluttede sig for at beholde den optagelse på trods af fejlen.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Hajaj®

Dato : 02-01-03 19:21

On Mon, 30 Dec 2002 02:07:03 +0100, "Morten Steen"
<morten.x@film.dk> wrote:

>Du tager fejl.

Ja. Orange er godt nok blevet skudt i forvejen men han er
ikke død og det er Joe's mistanke om at det er Orange der
har forrådt gruppen og derfor vil skyde ham, der sætter
situationen i op.

>Joe skyder Mr. Orange da han ligger på rampen. I samme splitsekund skyder
>Mr. White Joe. Eddie skyder Mr. White, og White når lige at skyde Eddie
>også. Så White får 2 skud afsted.

Det lyder som den mest sandsynlige forklaring.

>under
>at
>
>Igen : du tager fejl. Mr. Pink er slet ikke involveret.

Ja, Pink ligger og gemmer sig. Det er først efter skyderiet
er overstået at han kravler frem og ser sit snit til at
smutte med diamanterne.

--
Hajaj®
hajaj@toughguy.remove.net

Boycott the 2008 Olympics

Fra : Devast8or

Dato : 29-12-02 16:17

Jeg er enig med Windom Earle i at det lyder som om Mr. White skyder Mr.
Orange, og derefter selv bliver skudt af politiet.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Morten Steen

Dato : 30-12-02 02:08

> Jeg er enig med Windom Earle i at det lyder som om Mr. White skyder Mr.
> Orange, og derefter selv bliver skudt af politiet.

Her er vi til gengæld ganske enige. White skyder Orange, og bliver dernæst
nakket af politiet.

(Husk også at Mr. Pink også bliver skudt af politiet. Det kan man høre i
baggrunden.)

Morten

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-12-02 13:30

..... anyways... fed film, jeg havde aldrig set den før... kun scenen hvor mr
blonde cutter øret af... en frygtelig fejl fra min side og jeg undskylder
meget... mærkeligt der kan gå så lang tid inden man får set så fed en
film... og så mig der elsker pulp fiction... ja selv from dusk till dawn (1)
er jeg pjattet med

Fra : Peter Rønnqvist

Dato : 21-01-03 18:11

> (Husk også at Mr. Pink også bliver skudt af politiet. Det kan man høre i
> baggrunden.)
>
> Morten

Det er nemlig rigtigt... man kan følge det hele hvis man skruer lidt op for
lyden
man kan høre han går ind i bilen - starter den - politiet råber - bilen
kører, screaming tires - shots fired - og bilen kører galt

/Peter

Fra : Peter Rønnqvist

Dato : 21-01-03 18:12