Civ3 Multiplayer
Fra : Nicolai

Dato : 28-12-02 23:21

Nogen der har haft held med at host'e et netspil?

Ifølge readme.txt skal man åbne 2302 for at kunne lave et directplay netspil.

Porten er åbnet både i router og firewall, men intet virker. Nogen forslag?

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

(Fjern nospam og de store bogstaver i adressen...)

Fra : Lars Berg

Dato : 30-12-02 02:33

On Sat, 28 Dec 2002 23:20:42 +0100, "Nicolai"
<nifonewsFJERNDETTE@tiscali.dk> wrote:

>Nogen der har haft held med at host'e et netspil?
>
>Ifølge readme.txt skal man åbne 2302 for at kunne lave et directplay netspil.
>
>Porten er åbnet både i router og firewall, men intet virker. Nogen forslag?

Husk at du skal hoste spillet som "local game" og ikke som internet
spil.

Fra : Nicolai

Dato : 30-12-02 05:50

> Husk at du skal hoste spillet som "local game" og ikke som internet
> spil.

Tak for forsøget, men det lykkedes ikke. Har du haft succes med det?
Firewall? Router?

Fra : Lars Berg

Dato : 30-12-02 23:42

On Mon, 30 Dec 2002 05:50:17 +0100, "Nicolai"

>Tak for forsøget, men det lykkedes ikke. Har du haft succes med det?
>Firewall? Router?

Ja, eller det vil sige at så vidt jeg husker havde jeg problemer med
at hoste.
Men min kammerat hostede og jeg kunne så uden problemer joine hans
spil via direct IP.
Han har sådan noget kollegienet. Jeg har selv adsl-router.

Virker det hvis i laver et normalt internetspil? Hvis det ikke virker,
så virker direct IP nok heller ikke.