Sterilisation af kvinde
Fra : par 33

Dato : 28-12-02 22:59

Hej

Jeg påtænker at blive steriliseret, er der nogle her der har erfaringer både
gode og dårlige med det. Så vil jeg gerne høre fra jer.

Mvh Ranner (34År)

Fra : pjuske1

Dato : 30-12-02 17:21

"par 33" skrev d. 28-12-02 22:59 dette indlæg :
> [...]
erfaringer både
> gode og dårlige med det. Så vil jeg gerne høre fra jer.

Hej Ranner!

Jeg er blevet steriliseret for 17 år siden, og jeg har ikke haft fysiske
problemer
MEN det er vigtigt at være 100% sikker på at man ikke vil have flere
børn.
Min eks. har senere fået en datter, og det gjorde lidt ondt.
I dag er jeg glad for at jeg ikke fik flere børn!! (jeg har 3 drenge)

Mvh Pjuske (43 år)

http://www.kandu.dk/

Fra : Nette

Dato : 30-12-02 18:03

"pjuske1" wrote in message
> Jeg er blevet steriliseret for 17 år siden, og jeg har ikke haft fysiske
> problemer
> MEN det er vigtigt at være 100% sikker på at man ikke vil have flere
> børn.

Hmm man kan vel få det lavet om igen...Men ved ikke om det så virker med
sikkerhed

Jeg ved ikke, for hvem det er nemmest at lave om igen, hvis det skal være,
manden eller kvinden? ( Nu taler jeg ikke følelsesmæssigt, men kirurgisk og
chancemæssigmulighed for graviditet igen)

Nette

Fra : pjuske1

Dato : 30-12-02 20:04

> [...]
> manden eller kvinden? ( Nu taler jeg ikke følelsesmæssigt, men
kirurgisk og
> chancemæssigmulighed for graviditet igen)

Efter hvad jeg har hørt, er det nemmest for manden at få det "lavet om"
men jeg tror der skal være en meget god grund til det og der er bestemt
ingen sikkerhed for at det kan lade sig gøre.
Det skulle også være et meget mindre indgreb for manden!!!

http://www.kandu.dk/

Fra : Nette

Dato : 30-12-02 20:22

"pjuske1" wrote in message
> [...]
> ingen sikkerhed for at det kan lade sig gøre.
> Det skulle også være et meget mindre indgreb for manden!!!

Hmm mon ikke det er nok grund, at man gerne vil have flere børn?
Det er faktisk lidt "tricky". Jeg tror det betyder mere for en mands ego, at
han kan levere sædceller end det gør for en kvinde at hun kan levere
ægceller. - Altså forudsat at man er i et fast forhold, og ikke skal have
flere børn.
De fleste mænd, jeg kender, som bliver stillet overfor det spørgsmål, får i
hvert fald travlt med at hejse skulder og hage og samtidig forklare, at den
slags skal deres IKKE udsættes for*G*
Kvinderne tager det helt anderledes....

Nette

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 02-01-03 00:36

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
levere
> ægceller. - Altså forudsat at man er i et fast forhold, og ikke

Hvorfor dog det? Det ser stadig ens ud, smager af det samme, hun
bliver bare ikke gravid. Det er simpelthen lykken for en mand.

Det tager under 30 minutter at udføre på en man, under
lokalbedøvelse, medens det for en kvinder er en betydelig større
operation.

Jeg er selv blevet steriliseret for 3½ år siden, og har ikke
fortrudt det et eneste øjeblik.

> [...]
spørgsmål, får i
> hvert fald travlt med at hejse skulder og hage og samtidig

Det er bare fordi de er nogle tøsedrenge. Jeg kender selv et par
stykker af dem, og de kommer allesammen rendende og spørger ind
til det. På trods af at man forsikre dem om at alt er som før,
bliver de ved med at spørge om alkt lige fra selve operationen,
til mængden af "sæd" og mest af alt om man stadig kan få den op
og stå.

Der er dog forløbig en af vennerne der har taget sig sammen, men
det har også taget ca 2½ år at få ham overtalt, og ny bagefter
kan han slet ikke forstå at han ikke fik det udført noget før.

> Kvinderne tager det helt anderledes....

Tror jeg gerne

Lars

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 01-01-03 15:00

"pjuske1" <pjuske1.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bestemt
> ingen sikkerhed for at det kan lade sig gøre.
> Det skulle også være et meget mindre indgreb for manden!!!

Ja, men efter kort tids sterilisation, begynder manden selv at
nedbryde de producerede sædceller, så derfor sker det meget
sjældent, at en tilbageoperation resulterer i graviditet hos
partneren, hvorimod en kvinde skal igennem et større indgreb, men
det ofte fører til succes.

En mand kan dog få frosset sæd ned, og bruge det senere til
kunstig befrugtning.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 02-01-03 06:31

J¤mfruen) wrote:

> En mand kan dog få frosset sæd ned, og bruge det senere til
> kunstig befrugtning.

Så er det ærgerligt hvis frostboksen svigter.
Måske skal man have portioner opbevaret flere forskellige steder, for at
et uheld ikke umuliggør at man kan få egne børn efter sterilisation?

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 02-01-03 10:05

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse

> [...]
steder, for at
> et uheld ikke umuliggør at man kan få egne børn efter

Eller også skal man blot affinde sig med, at det så ikke skulle
være. Nøjagtig på samme måde, som hvis man bliver steril efter
sygdom.

Man vælger vel ikke en sterilisation i første omgang hvis man er
rimelig usikker på om man ønske flere børn?

Kærlige hilsner
J¤mfruen)