DOS -XP netværk?
Fra : Rasmus O.

Dato : 28-12-02 20:10

Hej NG,
Er her nogen der ved om man (jeg) kan få et netværk til at virke mellem
en go' gammel 486 DOS-maskine (pcANYWHERE 5.0) og en Bærbar Dell med XPpro
(pcANYWHERE 9,2), således jeg kan afvikle gamle "langsomme" DOS programmer

486'eren der kræver en COM port der er langsom med mere strøm end der kan
"hives ud"
af en nyere PC??

MVH
Rasmus O.

Fra : Allan Olesen

Dato : 28-12-02 22:29

"Rasmus O." <rasmuso@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>(pcANYWHERE 9,2), således jeg kan afvikle gamle "langsomme" DOS programmer

Dvs. du vil gerne fjernstyre 486'eren i et tekstvindue?

Saa er det jo egentlig telnet, du har brug for. Jeg ved bare
ikke, om der findes en telnet-server til dos.

Ellers kan du maaske vaere heldig, at programmet kan afvikles i
en dos-emulator under Linux (hvor netvaerk og telnet-server ikke
er noget problem).

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Rasmus O.

Dato : 29-12-02 00:49

Opgaven, kort fortalt går ud på at benytte en COM-port der er langsom,
med masser af strøm, således at 486'eren kan gemmes væk, så kun COM-porten
er tilgængelig for det tilsluttede udstyr.

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

XPpro

> Dvs. du vil gerne fjernstyre 486'eren i et tekstvindue?
Ja!

Fra : Allan Olesen

Dato : 29-12-02 15:05

> [...]

>med masser af strøm, således at 486'eren kan gemmes væk, så kun COM-porten
>er tilgængelig for det tilsluttede udstyr.

Det blev jeg ikke meget klogere af.

Du må i øvrigt gerne skrive under det, du svarer på, og klippe
det væk, du ikke svarer på.

--
Allan Olesen, Lunderskov