Spæret telefonkode på eh Simens M35
Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-12-02 17:56

Jeg har haft lånt min Simens M35 ud til en der skulle kunne ringe
til mig, og ikke andre, jeg havde ikke den store tillid til til
idioten, så jeg satte den i "Babysitter mode" således at den kun
kunne ringe til det indtastede nr, og godt det samme, idioten
forsøgte at finde koden, så nu er "telefonkode" spæret på den
Hvordan åbner jeg for den?

Ivar Madsen

Fra : Per Sørensen

Dato : 28-12-02 18:02

Ja der er nok ikke andet for end at gå til en unlocker og få ham til at åbne
låsen:)

Med venlig hilsen
Per Sørensen

Email : djubi@djubi.dk

Fra : Georg

Dato : 28-12-02 18:42

Telefonlåsekoden er vel, hvis du ikke har ændret koden, som standardkoden.
For Nokiaer er den 12345, for Ericsson er den vist 0000 men Siemens kender
ikke helt. Hvad står der i manuelen?

Fra : Per Sørensen

Dato : 28-12-02 19:17

Det er 4 nuller og så #

Per Sørensen

Email : djubi@djubi.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-12-02 20:20

Georg skrev Lørdag den 28. december 2002 18:42 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Telefonlåsekoden er vel, hvis du ikke har ændret koden, som
> standardkoden. For Nokiaer er den 12345, for Ericsson er den vist
> 0000 men Siemens kender ikke helt. Hvad står der i manuelen?

Intet om hvordan man åbner en spæret telefonkode.

Ivar Madsen

Fra : Per Sørensen

Dato : 28-12-02 22:50

En af måderne på at åbne denne lås, er som jeg har sagt, gå til en unlocker
eller du skal bruge et datakabel samt et program til denne telefon:)

Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-12-02 09:59

Per Sørensen skrev Lørdag den 28. december 2002 22:49 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> En af måderne på at åbne denne lås, er som jeg har sagt, gå til en
> unlocker eller du skal bruge et datakabel samt et program til
> denne telefon:)

Det har jeg godt læst, og tak for det.

Det er for dårligt at man ikke kan åbne den med PUK koden, eller
sådan noget, men det er jo ikke din skyld

Ivar Madsen

Fra : Fischer

Dato : 29-12-02 10:36

> Det er for dårligt at man ikke kan åbne den med PUK koden,
> eller sådan noget, men det er jo ikke din skyld

Det er fordi PIN og PUK-koden kun har med SIM-kortet at gøre, og dette er-
og bør være fuldstændig uafhængig af den telefon du putter kortet i.

Telefonkoden er noget der er i selve telefonen, så det kan din PUK-kode
overhovedet ikke røre ved. Funktionen af koden varierer fra fabrikat og
model, og hvis der fandtes en generel kode / funktion til fjerne låsen, var
den jo ikke noget værd.

I øvrigt er låsen i forvejen ikke meget værd, da den let kan læses vha. et
datakabel. Jeg råder derfor altid folk til ALDRIG at aktivere eller ændre
koden, da det kan give problemer senere fordi man har glemt koden.

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 30-12-02 15:28

Per Sørensen skrev Lørdag den 28. december 2002 18:01 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Ja der er nok ikke andet for end at gå til en unlocker og få ham
> til at åbne låsen:)

En anden mulighed er at sende en FAX til Siemens helpdisk, med EMIR
nummeret kviteringen, og så et sagsnummer man får ved at ringe på
3525 8601, nu kan jeg bare ikke længer huske hvordan det var han
sagde jeg får EMIR nummeret fram

Hvem kan hjælpe der?

Ivar Madsen

Fra : Frank

Dato : 30-12-02 16:09

On Mon, 30 Dec 2002 15:28:20 +0100, Ivar Madsen
<news-23-08-02@milli.dk> wrote:

> Hvem kan hjælpe der?

Det kan jeg da.. MENU->INDSTILLINGER->TELEFON->STATUS->"APPARAT-ID"

Eller den nemme måde at pille batteriet ud og gik på det lille
klistermærke. Der står IMEI nummeret normalt også.

/Frank

Fra : Morten Lynnerup

Dato : 30-12-02 20:57

> [...]
> nummeret kviteringen, og så et sagsnummer man får ved at ringe på
> 3525 8601, nu kan jeg bare ikke længer huske hvordan det var han

Nej det nummer du nævner er deres fax nummer, telefon nummeret er 35258600.

Imei (hedder det altså) nummeret kan også finde ved at trykke *#06#

Morten