P4 Chipset
Fra : Steffen

Dato : 28-12-02 17:02

Hej
Jeg skal snart til at investere i et P4 bundkort, og der spiller chipsettene
jo en stor rolle. Men jeg har altid været AMD fan, hvor jeg udmærket vidste
hvad de forskellige chipset er gode og dårlige til. Men jeg har ingen viden
om P4 chipset. Så derfor kunne jeg godt tænke mig at høre hvilke chipset der
er gode, og måske hvilke jeg skal holde mig fra.
Jeg har tænkt mig at der skal spilles en hel del, næsten ikke andet. Måske
kunne i give mig et bud på et bundkort også?

--

Sincerly / Mvh. Steffen Y.

"To start press any key........ Where's the 'any' key?"
- Homer Simpson.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 28-12-02 19:20

<------------------------------>
> Men jeg har ingen viden
> om P4 chipset. Så derfor kunne jeg godt tænke mig at høre hvilke chipset
der
> er gode, og måske hvilke jeg skal holde mig fra.
<------------------------------->

Hold dig til chipset fra Intel, evt i845PE

<--------------------------------->
> Jeg har tænkt mig at der skal spilles en hel del, næsten ikke andet. Måske
> kunne i give mig et bud på et bundkort også?
<---------------------------------->
Hvis du ingen krav har til udstyr og features på et bundkort, kan du købe et
billigt et, da faktisk alle med Intel chipset efter i845E er meget stabile

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-02 21:16

> [...]
>billigt et, da faktisk alle med Intel chipset efter i845E er meget stabile

Hvad med de nye "granite", er det ikke noget, det skulle være til at få nu.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : -=Madsen=-

Dato : 29-12-02 00:59

<--------------------->
> Hvad med de nye "granite", er det ikke noget, det skulle være til at få
nu.
<--------------------->

Hvis det er Intel® E7205 chipset du mener så er de på vej

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-02 18:03

><--------------------->
>nu.
><--------------------->
>
>Hvis det er Intel® E7205 chipset du mener så er de på vej
)) takker, jo det er det, står selv over for en opgradering snart, og
kan ligesågodt vente på det mobo kan fåe, det er til PC2700 ram ikk?

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : -=Madsen=-

Dato : 29-12-02 19:46

<---------------->
> kan ligesågodt vente på det mobo kan fåe, det er til PC2700 ram ikk?
<---------------->

Det er mit Abit IT7 med Intes i845e chpiset, fra i sommers også

Det står bare ikke i beskrivelsen... kan udnytte op til de hurtigste DDR500
Mhz. ram ( tror de ville hede PC4000 ), som ikke findes endnu, hvis jeg
overcloket

Næ Intel® E7205 chipset har nogen helt andre fordele som starter med de nye
P4 cpu'er over 3 Gh.

Hyper-Threading Technology support, som i845PE også har det skulle bare være
forbedret i E7205 chipset
læs evt om Asus's P4G8X Deluxe som sikkert kommer til engang først i det nye
år..
http://usa.asus.com/mb/socket478/p4g8x-d/overview.htm

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-02 21:08

> [...]
>forbedret i E7205 chipset
>læs evt om Asus's P4G8X Deluxe som sikkert kommer til engang først i det nye
Jo men det gør P4PE jo også, men grunden til E7205 var nedenstående.
Det jeg tænkte på var dual ddr ram, men det ved jeg ikke lige noget om:

Men så kan man nøjes med at skifte til en P4 HT, når den falder i pris.
Det er da ikke helt skævt, vel.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Alan

Dato : 30-12-02 17:38

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> wrote in message

> [...]
> forbedret i E7205 chipset
> læs evt om Asus's P4G8X Deluxe som sikkert kommer til engang først i det nye

Sådan et board har jeg besluttet mig for at købe, det er bare ærgerligt at P4
CPU'er over 3 GHz stadig er så dyre, så jeg må nøjes med en 2.4 eller 2.533 GHz
i første omgang, og kan altså derfor ikke udnytte Hyper-Threading.

Når priserne falder vil jeg sælge min 2.4 GHz og skifte den ud med en 3GHz CPU.

--
Venlig hilsen
Alan

Fra : -=Madsen=-

Dato : 30-12-02 18:55

> Når priserne falder vil jeg sælge min 2.4 GHz og skifte den ud med en 3GHz
CPU.

Lyder fornuftigt..