Nu er det lykkedes at installere OS X,
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 28-12-02 16:56

men den er edderdælme mærkelig. Jeg prøvede lige for sjov igen at
installlere OS X og pludselig ville den gerne............. Spændingen
ville ingen ende tage og alt blev installeret - fik aldrig
valgmuligheden med sprog, så vidt jeg kunne se.......

Efter genstart diskettesymbol med ? tegn...... !!!!

Nu har bootet med en OS 9 CD og nu er den ved at genopbygge skrivebordet
- ikke noget jeg har bedt den om.

Nu installerer jeg lige OS 9 og OS 8.6 på hver deres partition og så må
vi se hvad der sker.

Hvordan starter jeg den op så jeg får valgmuligheden mellem de
forskellige partitioner ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Michael Holm

Dato : 28-12-02 17:00

> [...]
> vi se hvad der sker.
>
> Hvordan starter jeg den op så jeg får valgmuligheden mellem de

holder alt nede under opstart ! (ved dog ikke om 8.6 dukker op her :)

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 28-12-02 17:03

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> holder alt nede under opstart ! (ved dog ikke om 8.6 dukker op her :)

Hvordan vil du så boote i 8.6 ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Michael Holm

Dato : 28-12-02 17:13

> Hvordan vil du så boote i 8.6 ?
>
> --
selvfølglig ved at vælge det i kontrolpanelet når du er i OS 9 - som du
normalt ville på en "gammel" mac

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 28-12-02 17:23

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> selvfølglig ved at vælge det i kontrolpanelet når du er i OS 9 - som du
> normalt ville på en "gammel" mac

Jep - det er klar over men den vil hverken boote i 9 eller X

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Jonas Voss

Dato : 28-12-02 17:03

In dk.edb.mac, [2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> [...]
> ville ingen ende tage og alt blev installeret - fik aldrig
> valgmuligheden med sprog, så vidt jeg kunne se.......

Du skulle have klikket på Custom efter du havde valgt disk, så kan
man. I hvert fald på den officielle jaguar.

   "Only by counting could humans demonstrate
   their independence of computers."

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 28-12-02 17:04

Jonas Voss <voss@dev.null.dk> wrote:

> Du skulle have klikket på Custom efter du havde valgt disk, så kan
> man. I hvert fald på den officielle jaguar.

OK - foreløbig skal jeg jo bar ehave lortet til at starte. 8-D

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Jonas Voss

Dato : 28-12-02 17:15

In dk.edb.mac, [2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> Jonas Voss <voss@dev.null.dk> wrote:
>
> OK - foreløbig skal jeg jo bar ehave lortet til at starte. 8-D

   "When I eat a biscuit," said Arthur, "it stays eaten."

Fra : Michael Holm

Dato : 28-12-02 17:03

> [...]
> ville ingen ende tage og alt blev installeret - fik aldrig
> valgmuligheden med sprog, så vidt jeg kunne se.......

du skulle lige trykke på en knap et sted i installeren (undervejs) så
havde du kunne vælge til og fra. nå du kan fjerne dem bagefter med et
program som jeg ikke lige kan huske hvad hedder

hvilken build er det så ?
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 28-12-02 17:10

> [...]

> havde du kunne vælge til og fra. nå du kan fjerne dem bagefter med et
> program som jeg ikke lige kan huske hvad hedder

Det ved jeg ikke. For jeg kan hverken få den til at boote i 9 eller X og
tricket med alt knappen virker ikke.

Jeg kan kun boote med min OS 9 CD.

Det er fandme noget lort.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Jonas Voss

Dato : 28-12-02 17:16

> Det ved jeg ikke. For jeg kan hverken få den til at boote i 9 eller X og
> tricket med alt knappen virker ikke.

Det lyder æderdæleme mærkeligt. Jeg ville ikke tøve med at skyde
skylden på developer versionen.

"Great things are afoot!"

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 28-12-02 17:24

Jonas Voss <voss@dev.null.dk> wrote:

> Det lyder æderdæleme mærkeligt. Jeg ville ikke tøve med at skyde
> skylden på developer versionen.

Skulle ikke undre mig, men er der da ikke nogen der har en OS X til mig
?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Michael Holm

Dato : 28-12-02 17:30

> Det ved jeg ikke. For jeg kan hverken få den til at boote i 9 eller X og
> tricket med alt knappen virker ikke.
>
> Jeg kan kun boote med min OS 9 CD.
>
> Det er fandme noget lort.
okay jeg troede på det første indlæg at det funkede, men det var altså
kun installationen... du fik ikk startede op der..
du må havde fat i en rigtig udgave

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 28-12-02 17:39

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> okay jeg troede på det første indlæg at det funkede, men det var altså
> kun installationen... du fik ikk startede op der..
> du må havde fat i en rigtig udgave

Ja noget tyder på at developer fætteren laver ged i det, men det undrer
mig at jeg slet ikke kan boote i nogle af OS'erne ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Michael Holm

Dato : 28-12-02 20:33

> Ja noget tyder på at developer fætteren laver ged i det, men det undrer
> mig at jeg slet ikke kan boote i nogle af OS'erne ?

det kunne være du skulle prøve at starte forfra.. :
1. med OS 9 cd'en partitioner i 3
2. installere OS 9,
3. checke at du kan boote,

4. installere OS 8
5. = punkt 3

6. installere OS X

fordelen er at indtil punkt 6 er du på hjemmebane og alt burde virke

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 29-12-02 14:19

> [...]

> 5. = punkt 3
>
> 6. installere OS X
>
> fordelen er at indtil punkt 6 er du på hjemmebane og alt burde virke

Nu er jeg startet forfra. Fik partitioneret disken i 4 med min Mac OS 9
CD:

3 stk på 7 GB samt en på 16 GB til sctratch disk.

Installerede Mac OS 9.1 US på 2. partition

Installerede Mac OS 8.6 US på 3. partition

Venter nu med at installere OS X på den første partition indtil jeg har
OS X, som er i orden.

Det eneste jeg ikke kan få til at virke er valg af opstartsdisk ved at
holde alt (skiftespor) nede ved opstart ?!

Jeg kan godt vælge en start up disc i både OS 8.6 samt i 9.1, men det
ville være smartere at kunne holde alt nede og så vælge der i stedet.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Peter Kiil

Dato : 29-12-02 14:43

in article 1fnyi8p.19g3nfa1j8h20wN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 29/12/02 14:18:

> Det eneste jeg ikke kan få til at virke er valg af opstartsdisk ved at
> holde alt (skiftespor) nede ved opstart ?!

Mon ikke det er fordi en Wallstreet ikke er en NewWorld maskine?

--
/peter

"All right, let's not panic. I'll make the money by selling one of my
livers. I can get by with one."
Homer Simpson.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 29-12-02 15:06

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> in article 1fnyi8p.19g3nfa1j8h20wN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber

> Mon ikke det er fordi en Wallstreet ikke er en NewWorld maskine?

Det ved jeg ikke. Det er en 300 mhz Wall Street.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Michael Holm

Dato : 29-12-02 23:24

> Det ved jeg ikke. Det er en 300 mhz Wall Street.

jeg troede egenligt at det var en OS X "ting" det med at kunne holde
alt nede ?
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-12-02 23:26

In article <1fnz7mh.1jamb9g1c6jcekN%kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com>,
kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com (Michael Holm) wrote:

> jeg troede egenligt at det var en OS X "ting" det med at kunne holde
> alt nede ?

Det er det ikke, det er en firmware-ting.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 29-12-02 23:37

> Det er det ikke, det er en firmware-ting.

arrhh - og kan det komme til at virke på mr. gyllings ?
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-12-02 00:15

In article <1fnz899.l7g4q3101mgl0N%kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com>,

> arrhh - og kan det komme til at virke på mr. gyllings ?

Så skal han have et bundkort fra en Pismo (nej).

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Storm

Dato : 28-12-02 17:24

> [...]

> havde du kunne vælge til og fra. nå du kan fjerne dem bagefter med et
> program som jeg ikke lige kan huske hvad hedder

Jeg låste følgende meddelelse fra :

--
Venlig hilsen
Nina Storm