Skærme
Fijala 3554
Trykfølsom skærm?
Fra : Thomas

Dato : 07-03-01 11:22

Hvad koster de, og hvor køber man dem? Er det trad. skærme med billedrør
eller fladskærme eller begge dele?

På forhånd tak.

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial

Fra : Bamsen

Dato : 07-03-01 12:36

On Wed, 7 Mar 2001 11:22:11 +0100, "Thomas" <flash4@it.dk> wrote:

>Hvad koster de, og hvor køber man dem? Er det trad. skærme med billedrør
>eller fladskærme eller begge dele?

Hej Thomas.
Jeg har købt en her : http://www.touchscreens.com
Utrolig hjælpsomme folk.....det skal de have.
Og da Kastrup lufthavn tilbageholdt min skærm, ringede de herover og
skældte dem ud. De sagde at de aldrig havde leveret til et så
genstridigt land som Danmark, men jeg fik da min skærm, efter at have
betalt told og moms. (de tilbageholdt den 1 måned!)
Men jeg er glimrende tilfreds med den.
De sælger både alm. skærme, trykfølsomme skærme og "halv-skærme", hvor
du sætter en tynd "skærm" (lidt ala de filterskærme man kan få) uden
på din almindelige skærm, hvorefter den så virker som trykfølsom
skærm.
Se http://www.touchscreens.com/external_crt.shtml

Dette er selvfølgelig ikke optimalt, men en langt billigere løsning.

Hilsen Bjørn

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-03-01 23:19

On Wed, 7 Mar 2001 11:22:11 +0100,
Thomas <flash4@it.dk> wrote:
>Hvad koster de, og hvor køber man dem? Er det trad. skærme med billedrør
>eller fladskærme eller begge dele?

I gamle dage var der flere modeller. En slags med lysdioder langs 2
sider, og modtagere overfor.

Nu til dags bruger de fleste en film hvor fingeren "kortslutter"
nogle følere.

Man kan købe både færdige skærme, eller løse rammer/film.

--
Povl H. Pedersen - Please send unsolicited advertising to abuse@whitehouse.gov
Position: N 56 09 37 - E 010 12 29

Fra : Hulla-Hulla

Dato : 08-03-01 13:20

Hvor stor skal den være ?

F.eks. kan en 15" Fladskærm med trykfølsom film skaffes til ca. 10.000,-

Mvh.
Jensn

Fra : Bamsen

Dato : 08-03-01 14:36

On Thu, 8 Mar 2001 13:19:48 +0100, "Hulla-Hulla" <m3m5@hotmail.com>
wrote:

>Hvor stor skal den være ?
>
>F.eks. kan en 15" Fladskærm med trykfølsom film skaffes til ca. 10.000,-

En 15" trykfølsom skærm kan købes i Zitech for 5.600,- inkl. moms, så
det du der er ude i må siges at være en dyr sag.

Hilsen Bjørn

Fra : Hulla-Hulla

Dato : 09-03-01 11:30

Vær lige opmærksom på at jeg skrev "FLADskærm" - dvs.TFT-skærm - det
burde ændre lidt på det

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Bamsen

Dato : 09-03-01 12:16

On Fri, 9 Mar 2001 11:29:35 +0100, "Hulla-Hulla" <m3m5@hotmail.com>
wrote:

>Vær lige opmærksom på at jeg skrev "FLADskærm" - dvs.TFT-skærm - det
>burde ændre lidt på det

Ups. Ja, se det fik jeg jo lige overset. Det ændrer det jo en hel del

Hilsen Bjørn