Skærme
Fijala 3554
Samsung SyncMaster 151S White
Fra : Thomas Krath

Dato : 28-12-02 14:15

Hej NG!

Jeg _skal_ ha ny skærm nu, da min gamle KFC 15" er ved at være udbrændt
Jeg har kigget lidt efter en fladskærm og subj. bliver kun positiv rost,
hvorfor jeg regner med at købe denne:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514797966

Jeg har sat en grænse på ca. 3.000 kr. og skærmen skal bruges til NG,
hjemmeside, tekstbehandling mv., dog også til spil et par gange om måneden.

Det jeg søger er erfaringer med ovenstående skærm, vil den kunne afdække
mine behov og findes der et bedre alternativ når vi taler fladskærme?

Jeg har kigget på Tom's Hardware Guide for at finde tests mv. og siden
foreslår "Samsung SyncMaster 152T". Denne er dog en prisklasse for dyr til
mig. Ved søgningen lagde jeg mærke til 151 seriens forskellige
betegnelserne 151B, 151BM, 151S, 151MP og 151P og undrede mig over hvad
forskellen i mellem disse er ?

Håber en enkelt eller to vil rådgive mig. På forhånd mange tak.

--
Mvh/Thomas Krath

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : / / dentro / /

Dato : 29-12-02 16:52

"Thomas Krath" <tkrath@REMOVESTHIS.hotmail.com> skrev i en meddelelse

: Ved søgningen lagde jeg mærke til 151 seriens forskellige
: betegnelserne 151B, 151BM, 151S, 151MP og 151P og undrede mig over hvad
: forskellen i mellem disse er ?

Jeg har selv spurgt om dette den 26. december, men uden svar (er folk dovne,
eller ved folk det bare ikke?). Indtil videre har jeg dog selv fundet ud af
dette:

- Alle dem med "M" har vist indbyggede højtalere.
- P'erne adskiller sig meget designmæssigt fra B, S og T
- T har digital indgang (DVI), det har B og S ikke.
- B har større viewing angle end S

Der er sikkert mere, men dette er hvad jeg har fundet ud af indtil
videre....

/ / dentro / /

Fra : Thomas Krath

Dato : 29-12-02 18:47

> Jeg har selv spurgt om dette den 26. december, men uden svar (er folk
> dovne, eller ved folk det bare ikke?).

Jeg ved det ikke. Jeg er netop vendt retur fra juleferie, men det er vist
ikke alle som er kommet retur endnu hva

> [...]
> - B har større viewing angle end S
>
> Der er sikkert mere, men dette er hvad jeg har fundet ud af indtil

Perfekt - det var lige det jeg skulle bruge. Jeg har også forhørt mig på
nedestående:
http://www.tweakup.dk/forumnew/read/8153/?PHPSESSID=f4bc6624d82f0f25954adcb6
eeefc186

... og jeg køber sandsyndligvis en 152'er. Da jeg kun vil betale omkr. 3
kkr. bliver det nok S modellen. Følgende priser er fra edbpriser.dk:

SyncMaster 152B - 3.899
SyncMaster 152S - 3.332
SyncMaster 152T - 4.295

Du skriver "B har større viewing angle end S"... mener du hermed, at B
modellen kan justeres mere end S modellen "vinkelmæssigt"?

--
Mvh/Thomas Krath
http://nissan.tkrath.dk - Almera GTi @ 159hk/186nm [SÆLGES]

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : JH

Dato : 29-12-02 20:15

Hej

Jammen her kommer så forklaringen som jeg har fået den:

Gældende for 151 serien:

S = Standard
B = Buiness modellen (bedre kontrast samt større viewangle).
P = Topmodellen
BM = ?
MP = Indbygget TV

Gældende for 152 serien:

S = Standard modellen.
B = Buiness modellen (bedre kontrast samt større viewangle).
T = Topmodellen.

MM til efternavn angiver om der er MultiMedie (indbyggede højtalere)

Er selv blevet ejer til en 152S, og kan godt anbefale den!

JH

Fra : / / dentro / /

Dato : 29-12-02 21:03

"JH" <dur@ikke.dk> skrev i en meddelelse

: Jammen her kommer så forklaringen som jeg har fået den:
:
: Gældende for 151 serien:
:
[...]
: T = Topmodellen.
:
: MM til efternavn angiver om der er MultiMedie (indbyggede højtalere)

nice! Så giver det hele jo mening! Underligt hvorfor Samsung ikke informerer
om det på deres side?

Fra : Thomas Krath

Dato : 30-12-02 00:58

> Jammen her kommer så forklaringen som jeg har fået den:

[KLIP]

Det er helt perfekt! Tak!

> Er selv blevet ejer til en 152S, og kan godt anbefale den!

Det bliver den jeg bestiller. Når vi taler disse produkter, vil der så
typisk være "januar-udsalg" el. er priserne så pressede i forvejen at de
ikke ryger lavere?

Mvh/Thomas

Fra : / / dentro / /

Dato : 29-12-02 21:06

[...]

Ok, jeg tager nok B modellen. Jeg har fået et lille tilskud i julegave :)

:
: Du skriver "B har større viewing angle end S"... mener du hermed, at B
: modellen kan justeres mere end S modellen "vinkelmæssigt"?

Så vidt jeg har opfattet det så er viewing angle hvor lang fra siden du kan
se hvad der er på skærmen.... Du kender vel det når man sidder 5 mennesker
og kigger på en bærbar, så kan dem der sidder yderst ikke se noget? 180
grader må være det maximale....

/ / dentro / /

Fra : Thomas Krath

Dato : 30-12-02 00:57

> Ok, jeg tager nok B modellen. Jeg har fået et lille tilskud i
> julegave :)

Hehe

> [...]
> 5 mennesker og kigger på en bærbar, så kan dem der sidder yderst ikke
> se noget? 180 grader må være det maximale....

Ahh... ok, forstod heller ikke hvorfor de ville producere forskellige føder
til dem, men din forklaring er logisk.