Netværk-ADSL
Fra : HVN

Dato : 28-12-02 13:44

Hej !!!!

Jeg har 2 stk. PC på en switch som kører på nettet via et ADSL-modem
(Siemens)
men PC'erne kan ikke se hinanden lokalt, nu har jeg set et par steder, her i
gr. læst
at man kan lave en lokal TCP/IP protokol, så netværket også virker lokalt og
forbindelsen
til nettet selvfølgelig stadig virker som nu.

Hvordan gøres dette??
Eller er der andre muligheder, der ikke kræver nyt udstyr!!
(netværket skal bruges til spil, hvor der også tilsluttes andre PC'er engang
i mellem)

HVN

Fra : Cubus

Dato : 28-12-02 14:39

"HVN" <viuf@email.dk> skrev

> [...]
> forbindelsen
> til nettet selvfølgelig stadig virker som nu.

Det du har set er nok at tilføje endnu en IP-adresse til netkortene, en IP-adresse
beregnet til lokale netværk og udvalgt inden for samme adresserum, fx 192.168.0.1
til den ene maskine og 192.168.0.2 til den anden maskine, begge med
undernetmasken 255.255.255.0.

http://cubus.adsl.dk/elteknik/netvaerk/multi_ip.php

> Eller er der andre muligheder, der ikke kræver nyt udstyr!!
> (netværket skal bruges til spil, hvor der også tilsluttes andre PC'er engang
> i mellem)

Hvis det bare var lokal Windows-fildeling du skulle have op at køre, kunne du med
fordel anvende en anden protokol til dette formål. Men med spilleriet vil jeg tro, at
flere IP-adresser på samme netkort er at foretrække, spil der måske netop kun
virker med TCP/IP protokollen.

Yderligere PC'er, der senere skal spille med skal så naturligvis have IP-adressen
192.168.0.3 osv.

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk/

Fra : Jens

Dato : 28-12-02 20:06

"Cubus" <cubus@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kun
> virker med TCP/IP protokollen.
>
> Yderligere PC'er, der senere skal spille med skal så naturligvis have

Og dereefter køre netværksinstallation på den ene xp.

mvh Jens

Fra : HVN

Dato : 28-12-02 22:55

> [...]
kun
> virker med TCP/IP protokollen.
>
> Yderligere PC'er, der senere skal spille med skal så naturligvis have

Hej Cubus

Det var lige den løsning jeg manglede, takker 1000 gange.
Det virker helt perfekt!!

Mvh HVN-------------og godt nytår.

Fra : complex@pc.dk

Dato : 28-12-02 16:07

NetBEUI er din ven installer den!!!

Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.