Midi toner i SPV
Fra : Prestij

Dato : 28-12-02 02:39

Min SPV spiller wav filer helt uden problemer når de er lagt ind som
ringetoner.....den jeg har nu fylder 800kb...ca 20 sekunder.

Men er det ikke også meningen at den også skulle afspille midi filer??

Jeg har prøvet at ligge en i ...men den hakker helt vildt og lyden er total
høj....+den kradser i lyden.
Derefter går telefonen helt kold og jeg må tage batt af.

Nogen der har en løsning eller kan den bare ikke??

På forhånd tak

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 28-12-02 17:53

http://www.modaco.com/smartphone/viewtopic.php?t=234&highlight=midi

--
Chris
: )

Fra : Prestij

Dato : 28-12-02 23:00

Lyder stadig af HT.

Forget it

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 28-12-02 23:12

> Lyder stadig af HT.
>
> Forget it

Jeg har hørt at MS' opdatering til SmartPhone OS'en (der iflg. rygter kommer
januar 2003) skulle rette op på midi problemerne.

--
Chris
: )

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 17-01-03 06:50

"Chris b.a.r.f." <fwangerprince@hotmail.com> wrote in message

> "Prestij" <prestij@ishoejby.dk> wrote in message

> Jeg har hørt at MS' opdatering til SmartPhone OS'en (der iflg. rygter
kommer
> januar 2003) skulle rette op på midi problemerne.

Åh hvad er der snart ikke ivejen med det bras.
Så virker det ene ikke, så virker det andet ikke.
Tænker på at M$ skulle holde pølserne langt væk fra noget de ikke har styr
på.
Godt man ikke har smidt pengene ud af vinduet og anskaffet sig en SPV

Arme stakkler!!!

Steven.

Fra : Lars Varming

Dato : 17-01-03 08:32

"Steven Nybo Andersen" <steven1977@privat.dk> wrote in message

> [...]
> på.
> Godt man ikke har smidt pengene ud af vinduet og anskaffet sig en SPV

Jeg har en SPV og er vildt glad for den. Selv med de småfejl der er, syntes
jeg den er for fed.
Jeg har ikke testet med MIDI ringetoner og hvorfor skulle jeg det, når den
kan bruge WAV filer som ringetoner - hvad lyder bedst, tror I ?

Anyway: SPV er pt. en af de fedeste telefoner. Displaymæssigt er det den
fedeste jeg har set. Featuremæssigt kan den nye T800 sagtens følge med, men
SPV'en koster altså så også kun 2/3 af, hvad en T800 gør.

Der er ingen telefoner i samme prisklasse som jeg ville bytte min tlf.
med.Dette skyldes også at jeg har brug for mange af dens features, hvorimod
min kæreste har en 7210 som hun er vildt glad for - men hun har heller ikke
behov for PDA elementerne.

- Lars

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 18-01-03 07:04

"Lars Varming" <lars@varming.org> wrote in message

Lad mig lige slå een tingf fast.

Dette svar skal ikke tages personligt. Jeg taler kun om SPV'en som et
produkt man giver penge for og
derfor har sin fulde ret til at få valuta for pengene for.

Ethvert produkt som man giver sine surt opsparede penge for er man nødt til
at se på med kritiske øjne og det er
simpelt hen dét jeg gør her. SPV'en er en dyr investering så man har ret til
at få et produkt der fungere efter hensigten
og helst lidt bedre

Hver gang jeg skal ud og spendere penge på noget dyrt gør jeg altid mig den
tjeneste at søge information (bl.a. via nettet)
og andres oplevelser med produktet + test af kvalitet. Jeg har således
sparet mig selv for mange af de problemer som jeg ville
havde stået med hvis jeg ikke havde haft undersøgt tingene før jeg gik ud og
brugte penge på dem. Jeg kan love dig at det indtil
videre har været en YDERST god idé

Så tag ikke dette svar personligt. Jeg er en MEGET kritisk forbruger der
ikke lader mig spise af med hvad som helst.

> Jeg har en SPV og er vildt glad for den. Selv med de småfejl der er,
syntes
> jeg den er for fed.

SMÅFEJL!!!!

Tag lige et kig rundt på nyhedsgrupppen og se hvordan den bliver SVINET til.
Jeg skulle da mene at et produkt der havde det renomé som SPV'en har fået
har et seriøst problem.
JEg har ikke selv købt den og det kan jeg love dig for at jeg heller ikke
vil gøre.
I samtlige af de tests og reviews / previews som jeg efterhånden har læst
(og det er rigtigt mange da jeg er en yderst kritisk forbruger)
er den blevet svinet til for sine fejl som jeg bestemt ikke vil kalde
småfejl.
Den slags fejl jeg har set i testne ville alle være fejl hvor jeg følte mig
snydt som kunde og derfor ville levere telefonen tilbage.

> Jeg har ikke testet med MIDI ringetoner og hvorfor skulle jeg det, når den
> kan bruge WAV filer som ringetoner - hvad lyder bedst, tror I ?

Hvorfor man bruger MIDI frem for WAV er bl.a. for at spare plads og hvis
ellers telefonen har en ordentlig wavetable så
kan MIDI-filer komme til at lyde lige så godt som WAV-filer kan jeg love
dig.

> Anyway: SPV er pt. en af de fedeste telefoner. Displaymæssigt er det den
> fedeste jeg har set.

Ikke enig. Tjek Nokia 7650 lidt nærmere, Den giver de fleste konkurrenter
tæv kan jeg godt love dig.
SonyEricsson kommer til at ligne et stykke dumt legetøj købt på en yderst
dårlig aktie ved siden af den.
Alene skærmen er et kapitel for sigf selv. Et yderst godt eet enda som har
fået RIGTIGT meget ros i alle previews.

> [...]
hvorimod
> min kæreste har en 7210 som hun er vildt glad for - men hun har heller

Endnu en af mange grunde til at overveje en 7650 som enda er mindre end
SPV'en.
En telefon må IKKE have sådan nogle graverende fejl som SPV'en har.
Det er en typisk microsoft-ting at levere et halvfærdigt produkt som er så
fuld af fejl at
det efter min mening ikke burde eksistere.

P:s. 7650 bliver markedsført udelukkende på dens kamerafaciliteter. Dette er
efter min mening det dummeste Nokia kan gøre.
Denne telefon har så stort et PDA / Lommecomputerpotentiale at den fint
kunne befinde sig under Communicator-kategorien.
Og så har den ikke en brøkdel af de fejl som 9210 har.

Venligst: Steven.
--
Fjern 1977 fra mailadresse hvis du vil sende mail til mig
Remove 1977 from the mailadress if you wish to send me mail directly.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 18-01-03 13:01

"Steven Nybo Andersen" <steven1977@privat.dk> wrote

> SMÅFEJL!!!!
>
> Tag lige et kig rundt på nyhedsgrupppen og se hvordan den bliver SVINET
til.

Og det er netop derfor man ikke kan bruge sådanne udtalelser til noget som
helst.

Hvis man SVINER noget til, så er det fordi man har noget personligt imod
produktet/producenten.
Det er yderst sjældent man læser et nøgternt objektivt review af
noget-som-helst.
Stort set alle har en forud indtaget holdning....og det kan vi andre ikke
brug til en dyt.

Jeg har også brugt den samme fidus som dig....læs en masse materiale
angående produktet, og så vælge ud derfra.
Det kan være meget, meget dumt....
Hvad andre mener er revnende ligemeget....vi har alle forskellige
preferencer/forventninger, og dømmer ting forskelligt.
Så det eneste der duer....det er at prøve dimserne selv, og så danne sig en
mening.
At benytte andres mening, er den største fejl du kan gøre.

> [...]
> (og det er rigtigt mange da jeg er en yderst kritisk forbruger)
> er den blevet svinet til for sine fejl som jeg bestemt ikke vil kalde

Når du er så kritisk, så burde du have noget mere kilde-kritik, og ikke bare
stole blindt på, at fordi det står på nettet/ng's, så er det korrekt.

Hvis jeg f.eks laver 500 hjemmesider og poster en masse indlæg med hvor
elendig/ubrugelig en 7650 er, bliver det så korrekt af det ?
Næ...heldigvis ikke.....men der er masser af brugere der vil se det, og
mange vil ganske givet bruge det i deres egen meningsdanelse om et produkt,
som de ikke selv har afprøvet.

> Den slags fejl jeg har set i testne ville alle være fejl hvor jeg følte
mig
> snydt som kunde og derfor ville levere telefonen tilbage.

Og det kan du jo så gøre.

> Ikke enig. Tjek Nokia 7650 lidt nærmere, Den giver de fleste konkurrenter
> tæv kan jeg godt love dig.

LOL....vågn dog op....7650'eren er en oldnordisk klods sammenlignet med
SPV/P800.

> SonyEricsson kommer til at ligne et stykke dumt legetøj købt på en yderst
> dårlig aktie ved siden af den.

Og det har du vel læst i et review...??..nice one.

> Alene skærmen er et kapitel for sigf selv. Et yderst godt eet enda som har
> fået RIGTIGT meget ros i alle previews.

Skærmen på en 7650 er ringere end både SPV og P800.

> Endnu en af mange grunde til at overveje en 7650 som enda er mindre end
> SPV'en.

Mindre..??..7650 fylder vel omkring 30% mere end SPV'en.

> En telefon må IKKE have sådan nogle graverende fejl som SPV'en har.
> Det er en typisk microsoft-ting at levere et halvfærdigt produkt som er så
> fuld af fejl at det efter min mening ikke burde eksistere.

Wau....kunne du ikke lige liste alle disse graverende fejl, som gør at den
ikke bude eksistere ?

--
Mvh Henrik.
Først 7650, så SPV og nu P800.

Fra : Lars Varming

Dato : 19-01-03 00:13

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
> [...]
>
> Mindre..??..7650 fylder vel omkring 30% mere end SPV'en.

> Wau....kunne du ikke lige liste alle disse graverende fejl, som gør at den

Kan kun give Henrik ret: En SPV fylder mindre end en 7650, har bedre display
og jeg vil egentlig også gerne vide noget om disse graverende fejl, som jeg
endnu ikke selv har fundet.

Henrik: Er P800 virkelig de flere penge værd når man sammenligner med en SPV
til 3.700,- ?? Jeg spørger alene fordi jeg ikke har nogen anelse om det -
ikke for at anfægte dit køb. Jeg har ikke selv haft fingre i en P800
endnu... desværre..

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 19-01-03 00:41

> [...]

display
> og jeg vil egentlig også gerne vide noget om disse graverende fejl, som

Der *er* fejl....det er der i *alle* styresystemer.

> Henrik: Er P800 virkelig de flere penge værd når man sammenligner med en
SPV
> til 3.700,- ??

Nja...nu koster en unlocked SPV jo 7399,- ifølge http://orange.dk/spv/faq
.... og P800 koster omkring 6000,- - 6600,- unlocked, så det er vel de priser
man bør sammenligne.

Dog vil jeg mene, at der ikke bliver solgt mange SPV'er til 7399,- ... men
for 3700,- er det faktisk et ret godt køb, hvis man kan leve med
Orange-abbo.

> Jeg spørger alene fordi jeg ikke har nogen anelse om det -
> ikke for at anfægte dit køb. Jeg har ikke selv haft fingre i en P800
> endnu... desværre..

SPV/P800 er jo faktisk ganske forskellige, selvom funktionaliteten er
temmelig ens.

P800 er en del bredere, men lækkert at kameraet er indbygget.

SPV'en tager klart bedre billeder...også bedre end 7650'eren.

Input-metoden er jo ganske forskellig, og her er PDA-folket nok mere til
P800, og mobil-folket mest til SPV'en.

En ting der irriterede mig ved SPV'en var, at der ingen gratis signerede
programmer var til den....og at det heller ikke så ud til at det kom
foreløbig.
Nu da der er en work-around, så kan det issue ikke længere belaste den

SPV'en kan være sløv i menu'erne, og jeg har et par gange fået den til at gå
i baglås, så eneste udvej var at demontere batteriet.
Dette har jeg endnu ikke oplevet med P800'eren....OS'et virker en anelse
bedre på P800, syntes jeg.

SPV'en bruger en mere gængs slags memory end P800.

Det er nok mest en religions-krig om man syntes bedst om den ene eller den
anden.

Hvis man tager value-for-money, så er SPV'en stadig bedst til de 3700,-
Hvis SPV'en koster 7399,- så mener jeg at P800 vinder.

--
Mvh Henrik.

Fra : Lars Varming

Dato : 19-01-03 16:51

> "Lars Varming" <lars@varming.org> wrote

> display
> jeg
>
> Der *er* fejl....det er der i *alle* styresystemer.

Selvfølgelig er der fejl, men der er forskel på fejl og graverende fejl...

> [...]
>
> Nja...nu koster en unlocked SPV jo 7399,- ifølge http://orange.dk/spv/faq
> ... og P800 koster omkring 6000,- - 6600,- unlocked, så det er vel de

Billigste unlocked P800 er ifgl. Mobilpriser.dk 6.210,- mens billigste
unlocked SPV er 3.399,- + 1.500,- for unlock = 4.899,- (3.399 er også fra
Mobilpriser.dk).

Prisen (1.500,-) for unlocking af SPV'en før udløb af bindingsperioden har
jeg fået oplyst pr. mail af kundekonsulent Brian Mortensen fra Orange A/S
(har mailen endnu).

Ergo er SPV'en i unlocked stand 1.311,- billigere end P800

> Dog vil jeg mene, at der ikke bliver solgt mange SPV'er til 7399,- ... men
> for 3700,- er det faktisk et ret godt køb, hvis man kan leve med
> Orange-abbo.

Indtil videre kan man også bruge det lille trick med at switche SIM kort i
telefonen, men det bliver jo nok desværre lukket med næste opdatering, kunne
man frygte.

> [...]
>
> SPV'en tager klart bedre billeder...også bedre end 7650'eren.
>
> Input-metoden er jo ganske forskellig, og her er PDA-folket nok mere til

Jeg er normalt ellers PDA menneske, men jeg overvejer kraftigt at sælge min
PDA, når først syncroniseringen mellem Lotus Notes og SPV er på plads.

> [...]

> i baglås, så eneste udvej var at demontere batteriet.
> Dette har jeg endnu ikke oplevet med P800'eren....OS'et virker en anelse

Mht. SPV'en så kan den være ganske hurtig i menuerne, men det kræver at man
selv optimerer indstillinger. Vi er nok enige om, at dette ikke kan være
meningen på en telefon, men sådan er det åbenbart med SPV'en.

> [...]
>
> Hvis man tager value-for-money, så er SPV'en stadig bedst til de 3700,-
> Hvis SPV'en koster 7399,- så mener jeg at P800 vinder.

Det var sådan set primært value for money betragtningen jeg sigtede efter og
der er SPV'en altså best-buy i dette tilfælde, kan jeg forstå.

Uden at virke som en omvandrende reklame for SPV'en må jeg fastholde, at jeg
er meget glad for min. Eneste ankepunkter er foreløbigt disse:

- opdateringerne lader vente utrolig lang tid på sig - hvor svært er det
lige at smide fx. en dansk T9 ordbog ud til os ??
- batteri-tiden er langt fra de 100 timers standby som Orange bryster
sig af
- syncronisering med Lotus Notes er ikke lavet endnu. Klart nok når det
er et MS produkt, men de ville ramme en bredere målgruppe, hvis de havde
lavet denne feature også. Jeg har fra 3. parts firma fået oplyst at dette
pt. er i betatest, så lad os se om der ikke snart sker noget..

Jeg har iøvrigt fundet et godt link til billige, håndlavede lædertasker til
bl.a. SPV, så sådan en har jeg bestilt nu.

- Lars

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 21-01-03 10:30

> [...]
en
> mening.
> At benytte andres mening, er den største fejl du kan gøre.

Jeg forstår ikke helt dit svar. Jeg snakker ikke om arve modstandere men
bare dem der er så uheldige at købe dem
og nu står med håret i postkassen og har problemer. Jeg er da som kritisk
forbruger udenmærke klar over at
modstandere har taget antiparti af telefonen fra starten af. Det kjan vi
ikke bruge til noget.
Næh læse om andres positive / negative oplevelser med SPV'en er meget mere
brugbart selvfølhgelig.

> [...]
>
> Hvis jeg f.eks laver 500 hjemmesider og poster en masse indlæg med hvor
> elendig/ubrugelig en 7650 er, bliver det så korrekt af det ?

Nej læs overstående. Jeg kigger på BRUGERENS egen kritik, ikke een eller
anden
der bare siger at det er noget lort og så ikke mere. Jeg ser brugerens egene
oplevelser
af telefonen som en yderst målbar faktor, altså hvor mange problemer er der
med det hér
produkt. Hvad virker ikke. Hvad burde man forvente af et dyrt indkøbt
produkt o.s.v.
ikke bare kritik af produktet men konstruktivt kritik

> Næ...heldigvis ikke.....men der er masser af brugere der vil se det, og
> mange vil ganske givet bruge det i deres egen meningsdanelse om et
produkt,
> som de ikke selv har afprøvet.

Jeg kan selvfølgeligt ikke gå ud og køe alt og prøve det. Men jeg kan se
hvad ALLE skriver om det.
Jeg sammenligner alle de indtryk af et produkt jeg får og kan så danne mig
et indblik i om produktet
er problematisk. Det er jo netop kunsten som kritisk forbruger at man IKKE
skal spilde penge på
produkter der ikke er gode. Jeg tester det ved at læse alle de previews jeg
kan komme i nærheden af
og beslutter mig så for om jeg vil have det ud fra det. Og husk vi snakker
RIGTIGT MANGE previews ikke bare 2-3
stykker.

> mig
>
> Og det kan du jo så gøre.

Det har jeg pligt til som forbruger af et dyrt produkt.

> LOL....vågn dog op....7650'eren er en oldnordisk klods sammenlignet med
> SPV/P800.

Hvad gør det at den er oldnordisk (½ år) når den kvalitetsmæssigt et de
andre overlegene.
Går du bare ud og spendere 3700 for et produkt for at have det nyeste eller
går du efter at have det bedste af det bedste.
Jeg vil KUN have det bedste. Efter min mening er 7650 langt højere kvalitet
end SPV f.eks som bære præg af at tasterne
ikke er særlig solide. De føles også af en ringere kvalitet end dem der
sidder på de fleste Nokiaer.

> Og det har du vel læst i et review...??..nice one.

Nej det er helt klart min egen mening men siden du lige spørger så errindre
jeg et preview hvor SE's display blev sammenlignet med en 7650.
(Kan ikke huske Ericsson-modellen) her var det usansynligt tydeligt at
Nokiaen vandt i mange tusinde længder med et meget skarpere og flottere
display. I testen indgik også en IPAQ som heller ikke kunne holde distance
til 7650'eren.

> Skærmen på en 7650 er ringere end både SPV og P800.

Det er bl.a. alt for lille til at være brugbart i SPV. Og så har jeg ALDRIG
og jeg gentager ALDRIG set en skærm der har været sp klar som i 7650
så jeg har min tvivl. Men så snart jeg har set en SPV live så skal jeg
fortælle dig det. Det er ikke umuligt at nå et bedre resultat end 7650 med
jeg har ikke
set det ske endnu. Tvivler også en del på at det vil ske lige foreløbigt da
jeg aldrig har set en skarpere og mere klar skærm i en telefon eller
håndholdt end på 7650. Har du overhovedet chekket en 7650 skærm ud.

> Mindre..??..7650 fylder vel omkring 30% mere end SPV'en.

Den ER mindre. SPV er tyk og grim i designet. Bl.a. det at den er tyk gør
følelsen af den meget mere klodset.

> Wau....kunne du ikke lige liste alle disse graverende fejl, som gør at den
> ikke bude eksistere ?

Tjo nogle af dem jeg lige p.t. kunne komme i tanke om:

MP3-afspilleren hakker i musikken.
MIDI-toner hakker.
SPV mister GPRS-forbindelsen når den går i standby efter noget tid (læst i
preview) så man f.eks. ikke kan have sin messenger (stinkerprogram)
på nettet altid.
SPV svarer på PING - en udgift for brugeren.
Man kan ikke oprette sine egne mapper under beskeder.
Man kan ikke umiddelbart gemme beskeder man selv har skrevet i SPV'en

O.s.v. O.s.v.

Det ER efter min mening graverende fejl når man tænker på prisen. Alle
iøvrigt fejl der ikke eksistere på 7650 (bortset fra at 7650 muligvis også
svarer på PING. Dette er jeg ikke helt sikker på)

..
> Først 7650, så SPV og nu P800.

Det går virkeligt ned af bakke for dig hva.

P.s.. De preview jeg læser er ikke nødvendigvis fra nogle der ikke kan lide
SPV'en. Jeg læser SÅ mange forskellige previews at du tror det er løgn.
Også for 7650. Og det sjove er at 7650 ikke får nær så meget kritik. Jeg
kunne forstå din kritik hvis jeg læste previews fra en bestemt gruppe men så
mange anmeldere kan ikke tage fejl. Der går ikke røg af en brand uden at der
også er ild. SPV'en er efter min mening problematisk på mange områder.
Ikke mindst p.g.a. sine graverende fejl men lige så meget p.g.a. at det er
et firma der slet ikke har nogen viden på mobilfronten (Microsoft) som har
lavet OS til den. Nokia og Ericsson har NOGET mere og det er efter min
mening ikke helt uvæsentligt. Du finder f.eks. aldrig så graverende fejl på
en Nokia-telefon af en ordentlig kvalitet (ikke mainstream-telefoner) som du
finder i SPV.

Desuden har jeg ingen anden grund til at hade SPV end at den er af
væsentligere dårligere kvalitet. Jeg har selv haft en del telefoner Herunder
flere med indbygget PDA og har skiftet når der var noget på markedet der var
bedre. Nu skifter jeg f.eks. fra en 9110 (som jeg har været meget glad for)
til en 7650. Jeg var iøvrigt også kritisk over for 7650 i starten. Jeg gik
så ind og læste previews af den fra 100 forskellige sider og så hvad der var
af programmer til den. Jeg kunne ud fra min læsning rengne ud at
7650-brugere var glade brugere der ikke havde de store problemer med deres
telefon.
7650 er derfor ikke et problematisk produkt og derfor skifter jeg fra 9110
til 7650 snart.

Steven

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 21-01-03 17:43

> [...]

> produkt o.s.v.
> ikke bare kritik af produktet men konstruktivt kritik

De fleste der _er_ tilfreds med et produkt/ydelse plejer jo ikke at skrive
deres meninger i en gruppe som denne. Trods nogle småfejl (og det ER småfejl
vi snakker om hér - fejl der nemt kan rettes via en online-opdatering) er
jeg meget tilfreds med selve SPVen. Det er mere Orange DK jeg har et problem
med.

> [...]
> kan komme i nærheden af
> og beslutter mig så for om jeg vil have det ud fra det. Og husk vi snakker

Jeg må indrømme at jeg mener at have læste flere positive anmeldelser af
SPVen - resten har ikke ligefrem været dårlige anmeldelser, jeg vil måske
kalde dem for tvivlende. Men der er da heller ikke noget i vejen med at være
en kritisk forbruger - 3699,- er trods alt en rimelig stor klat penge.

> Det har jeg pligt til som forbruger af et dyrt produkt.´

Enig.

> [...]
> end SPV f.eks som bære præg af at tasterne
> ikke er særlig solide. De føles også af en ringere kvalitet end dem der

Hér er vi ikke enige - jeg har prøvet stort set alle PDA-foner i forbindelse
med mit arbejde og kan kun sige at 7650 har for mange ulemper (dens
størrelse og general useability f. eks.) for ikke at sige Nokias aktuelle
kvalitets-problemer - dem har jeg også læste om flere steder, selvom jeg
kender mange der er godt tilfreds med deres Nokia'er. Jeg er ikke i tvivl at
Nokia får løst problemet; I så fald vender jeg måske tilbage til dem en
anden gang.

> [...]
> jeg aldrig har set en skarpere og mere klar skærm i en telefon eller
> håndholdt end på 7650. Har du overhovedet chekket en 7650 skærm ud.

Ja, det har jeg - osse den på SE P800. SPV-skærmen er suveræn, ingen tvivl
om det.

> Den ER mindre.

7650 er en mursten? Den faktisk størrelse kan være ligegyldig - Nokia'en
_føles_ bare for klodset

> Tjo nogle af dem jeg lige p.t. kunne komme i tanke om:
>
> MP3-afspilleren hakker i musikken.

Nææh, det gør den ikke.

> MIDI-toner hakker.

Jep.

> SPV mister GPRS-forbindelsen når den går i standby efter noget tid (læst i
> preview) så man f.eks. ikke kan have sin messenger (stinkerprogram)
> på nettet altid.

Kun hvis man har indstillet 'fonen til at afbryd GPRS-forbindelseen efter en
bestemt tid. Personen der skrev den "Preview" har tydeligvis ikke fået læste
manualen igennem.

> SPV svarer på PING - en udgift for brugeren.

Er det ikke Orange der _tillader_ pingning af telefonen der har lavet en
fejl hér? Er det ikke alle GPRS telefoner der svarer på en ping? Hvis man
får en IP adresse så kan man pinges, så'n er det.

> Man kan ikke oprette sine egne mapper under beskeder.

Det kan man. Man skal bare vælge hvad for nogle mapper skal synkroniseres
med Outlook.

> Man kan ikke umiddelbart gemme beskeder man selv har skrevet i SPV'en

Det passer - irriterer mig ad h. til. Det mås siges at SPVens
mail-håndtering er ikke fully-sorted.

> O.s.v. O.s.v.

Småfejl, ikke andet.

Du har læste mange Previews - ikke REviews. De to ting er jo vidt
forskellige hvor det angår ob/subjektive meninger/teste. Men det er klart at
SPV har for mange fejl, fejl der kunne nemt have været rettet inden 'fonen
blev frigivet på det danske marked. Jeg betragter Orange DK (og måske MS)
som synderne i dette tilfælde, ikke selve telefonen.

Lad os nu se hvad for nogle rettleser opdateringen bringer.

--
Chris
: )

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 21-01-03 21:38

"Chris b.a.r.f." <fwangerprince@hotmail.com> wrote

> 7650 er en mursten? Den faktisk størrelse kan være ligegyldig - Nokia'en
> _føles_ bare for klodset

Nokia:
Vægt 154g
Højde: 114mm
Bredde: 56mm
Tykkelse: 26mm
Kilde: http://www.nokia.dk/mobiltelefoner/7650/specifications.html

SPV:
Vægt: 127g
Højde: 116mm
Bredde: 48mm
Tykkelse: 22mm
Kilde: http://orange.dk/spv/specifikationer

Altså...SPV'en er 2 mm højere end 7650'eren, men ellers er den mindre på
resten af målene.

> Hvis man får en IP adresse så kan man pinges, så'n er det.

Ikke helt korrekt.
Der sidder en firewall i GPRS-backbone'n, hvor man tillader/ikke-tillader
dette.

OrangeDK har så valgt at starte med at tillade at telefonen kan svare på
ping, for ikke at fjerne noget funktionalitet der måtte benytte ping.

I øvrigt er det slet ikke sikkert, at kunderne betaler for denne type
trafik, da man i billing-systemet kan bestemme hvilke typer trafik der skal
betales for.
Det er op til udbyderen at bestemme.

--
Mvh henrik.

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 22-01-03 01:30

> [...]
> vi snakker om hér - fejl der nemt kan rettes via en online-opdatering) er
> jeg meget tilfreds med selve SPVen. Det er mere Orange DK jeg har et

Ja. Men jeg tænker nu også på at der er relativt mange der har problemer med
SPV.
Det må jo tolkes som om at der er flere problemer med SPV end med f.eks.
7650
Her ser jeg bort fra instillings og betjeningsfejl som brugeren selv er
skyld i og tager kun de
fejl med som er deciderede funktionsfejl / softwarefejl.

> [...]
være
> en kritisk forbruger - 3699,- er trods alt en rimelig stor klat penge.

Det har du til dels ret i men stadig har den mange irriterende fejl som også
er blevet uddybet i testne som jeg har læst.

> [...]
at
> Nokia får løst problemet; I så fald vender jeg måske tilbage til dem en

Jeg er lidt i tvivl hvor du vil hen med dette svar. P.t. har jeg da ikke
hørt der skulle være problemer
med nokia 7650. Lad os lige få den rigtige konsistens i denne diskution.
Selvfølgelig er der også fejl på nogle af Nokias telefoner, jeg har bare
ikke set eller hørt om dem på 7650.
Kun på mainstream-telefonerne (altså dem som alle de 'smarte' unge mennesker
render rundt med. D.v.s. 3210 og hvad det
ellers måtte være) Fælledes for dem er at de alle skal være så små at man
kan gemme dem under tungen mens man kysser.
Mindre telefoner er som regl lig med dårligere kvalitet da komponenterne
indei er mindre og mere udsatte for ydre påvirkninger.
Den mindre indkapsling som kunderne kræver gør telefonerne mere sårbare, men
jeg har da aldrig set det på deres erhvervstelefoner.
Jeg betragter ikke 7650 som en mainstream-telefon da dens funktioner minder
temmeligt meget om deres communikators.
Og nå ja så var der ganske rigtigt rigtigt mange fejl i 9210 som også efter
min mening er et yderst problematrisk produkt.
Efter min mening lever 9210 ikke op til Nokiastandarten som jeg ser som
værende et godt stykke højere end gennemsnittet af producenter.
Her ser jeg helt bort fra Mainstream-telefoner der iøvrigt heller ingen
interesse har for mit vedkommende. 9210 burde aldrig været blevet lavet.
Den var så smækfyldt med fejl at det var synd og skam. Faktisk var 9110 i
mine øjne bedre selvom den ikke havde farveskærm.

> 7650 er en mursten? Den faktisk størrelse kan være ligegyldig - Nokia'en
> _føles_ bare for klodset

Ikke enig. Det kan godt være den er bredere med den er en hel del tyndere
end SPV'en
og så kan de efter min mening også blive for små. Hvis man skal have nogen
lunde glæde af et flot
display kræver det også at et sådant har en passende størrelse. Det hart
7650.
Det gør så at den bliver lidt bredere og lidt længere med der er sq ikke
meget sjov ved en telefon hvor man skal bruge lup
for at se hvad der står. Ligesom at farvebilleder også kræver at pladsen ppå
displayet er til rådighed.
Jeg synes iøvrigt at den lidt bredere form giver en gpd følese når man har
den i hånden. En følese af at man har 'ordentligt' fat på den.
Plus at der så er ordentligt plads til ens fingre når man skal operere med
joysticket. Jeg har også stået med en SPV ganske vist en dummy (størrelsen
er jo den samme og formen ligeså) og den lille form tiltaler mig ikke
ligesom at jeg synes at joysticket (de fire små navigeringsknapper i toppen
er vist et
forsøg på at lave et joystick lader det til) er for lille og uparktisk til
at det er brugbart.

> Nææh, det gør den ikke.

Læs indlæg andetsteds i denne NG. En bruger har problemer med MP3 der
hakker.

> Jep.

Det gør de ikke på 7650. Minb ven og jeg har givet dem nogle ordentlige
midi-filer at tygge på som vi var sikre på ikke villelyde særligt godt.
7650 kvitterede til vores store forbavselse med at gengive den klokkerent
uden eet eneste hak i lyden.

> [...]
en
> bestemt tid. Personen der skrev den "Preview" har tydeligvis ikke fået

Det skal jeg ikke kunne sige.

> Er det ikke Orange der _tillader_ pingning af telefonen der har lavet en
> fejl hér? Er det ikke alle GPRS telefoner der svarer på en ping? Hvis man
> får en IP adresse så kan man pinges, så'n er det.

Når en telefon bliver pinget kan man via software forhindre den i at svarre
igen (á la firewall) Det er ikke sikkert at 7650 ikke svarre på ping
med det kunne sagtens lade sig gøre at lave dem så de ikke svarre og derved
undgår misbrug. I øvrigt er en standartkunde som regel fuldstændig ligeglad
med om man kan pinge hans eller hendes telefon så hvorfor er den slags ikke
pr default slået fra. Det forstår jeg altså ikke.

> Det passer - irriterer mig ad h. til. Det mås siges at SPVens
> mail-håndtering er ikke fully-sorted.

I 7650 kan man uden problemer gemme beskeder. Man kan også bare lukke
beskeden så gemmes den som kladde så kan man åbne den senere
og skive videre på den. En ganske smart funktion iøvrigt.

> [...]
> blev frigivet på det danske marked. Jeg betragter Orange DK (og måske MS)
> som synderne i dette tilfælde, ikke selve telefonen.

Ja du har ret. Det var også blot en fejl. Jeg har både læst previews og
reviews så jeg er opdateret.
Det er rigtigt at MS har stort set hele skylden i problemerne. Det ser jeg
nu ikke som en undskyldning.
Man må teste sit produkt ordentligt. inden man sender det på markedet. Hvis
ikke man gør det risikere man at få rigtigt mange
tæsk. SPV / Orange / MS har IKKE testet dette produkt ordentligt. Det bære
nærmest præg af at være halvfærdigt efter min mening.
Find bare een eneste Nokia-telefon (bortset fra 9210) Der har halvt så mange
fejl som SPV.

> Lad os nu se hvad for nogle rettleser opdateringen bringer.

Ja man har jo lov at forbedre sig og så revurdere jeg selvfølgelig min
holdning i takt med udviklen. Jeg vil fortsat læse anmeldelser og test nå
jeg finder dem rundt om kring.

Steven.

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 21-01-03 19:15

> Den ER mindre. SPV er tyk og grim i designet. Bl.a. det at den er tyk gør
> følelsen af den meget mere klodset.

Du er for langt ude, dude
http://www.esato.com/phones/index.php?phone=63&cp=26

Den er IKKE mindre.

--
Chris
: )

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 21-01-03 21:41

"Chris b.a.r.f." <fwangerprince@hotmail.com> wrote

> Du er for langt ude, dude
> http://www.esato.com/phones/index.php?phone=63&cp=26

Fin side der :)

Min største anke på SPV'en er dens korte standby-tid.
Min største anke på 7650'eren er dens begrænsede hukommelse.

Begge kan være et problem for nogle, mens det ikke er det for andre.

For mig at se, så er P800 en klar vinder.
Lang standby-tid og hukommelsen kan udviddes.

--
Mvh Henrik.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 21-01-03 21:24

"Steven Nybo Andersen" <steven1977@privat.dk> wrote

> Men så snart jeg har set en SPV live...

LOL....sikken en flot baggrund du har til din kritik.

> MP3-afspilleren hakker i musikken.

Ikke i min.

> MIDI-toner hakker.

Ikke i min.

> SPV mister GPRS-forbindelsen når den går i standby efter noget tid (læst i
> preview) så man f.eks. ikke kan have sin messenger (stinkerprogram)
> på nettet altid.

Ikke i min

> SPV svarer på PING - en udgift for brugeren.

Udbyderens skyld.

> O.s.v. O.s.v.

Den er for billig...

> Det går virkeligt ned af bakke for dig hva.

Hør nu her....kom igen når du har set/prøvet en SPV live.
Og du har ganske givet heller ikke prøvet P800'eren.
Underligt at du kan kritisere ting, som du hverken har set/prøvet.

> P.s.. De preview jeg læser

Ved du overhovedet hvad et preview er ?

--
Mvh Henrik.

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 23-01-03 03:00

> "Steven Nybo Andersen" <steven1977@privat.dk> wrote

> LOL....sikken en flot baggrund du har til din kritik.

Læser du slet ikke tråden inden du svarrer?
Man kan godt få sig et indtryk af den uden at hgave set den ved simpelthen
at se hvad
ändre der har prøvet den har at sige om den. Men bevares: jeg kommer skam
også igen når
jeg har set den live endag.

> Den er for billig...

Måske ja men nu var det også bare lige hvad jeg umiddelbart kunne komme i
tanke om.
Det var ikke en komplet opremsning.

> Hør nu her....kom igen når du har set/prøvet en SPV live.

Gør jeg gerne.

> Og du har ganske givet heller ikke prøvet P800'eren.

Det kan der ikke blive tale om. Jeg kan ikke døje Ericssons måde at lave
mobiler på.
Så den diskution har jeg ikke tænkt mig at indlede. Jeg kommer aldrig til at
kunne lide dem.

> Underligt at du kan kritisere ting, som du hverken har set/prøvet.

Læs tråden ordentligt igennem så vil du kunne se hvordan.

> Ved du overhovedet hvad et preview er ?

Ja men jeg beklager at jeg kun skrev preview.
Jeg menter Preview / rewiew / test / NG men beklager min upræcise
formulering.

Mvh: Steven.

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 23-01-03 03:07

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
> "Steven Nybo Andersen" <steven1977@privat.dk> wrote

> Ved du overhovedet hvad et preview er ?

Lige en tilføjelse til mit forrige svar.
Idag fortalte jeg en tilfældig person som jeg kender meget godt, om mit
indlæg på NG ang.
SPV. Han reagerede med at se tomt ud i luften og stille sige åh nej ikke
SPV.
Jeg spurgte ham (spillede uvidende) hvad problemet var med SPV og han sagde
at han havde hørt at
der vistnok var store problemer med den, han vidste ikke hvad det var men
havde altså hørt rygterne om SPV.

Min pointe er at det er en udbredt viden at der åbentbart er noget i vejen
med SPV.
Jeg er alså ikke den eneste der mener at der er noget galt hvilket jeg jo
også kan se i div. test som jeg læser (læs tråden).
Måske I skulle revurdere SPV som et fejlfrit produkt og i stedet tænke lidt
over om pris / kvalitet / fejlmængde hænger sammen.
Det mener jeg ikke at den gør.

Bare lidt stof til eftertanke.

Mvh: Steven

Fra : Dr.Ralph

Dato : 23-01-03 23:16

> [...]
> at han havde hørt at
> der vistnok var store problemer med den, han vidste ikke hvad det var men

Selv når du kontakter folk, der skulle gøre dig klogere er du ikke mere
begavet end at du igen får din viden fra en person, der HELLER ikke ejer en
selv, men kun har jørt sladder fra Kig ind og BT - kom igen, når du har
snakket med en SPV ejer, der har haft mobilen i mere end 5 minutter og
undlad at få den viden fra en person, der har hørt noget fra en indbygger
fra timbuktu, der vist nok fandt en flaskepost med en printet kopi af en
illustration af en spv................

Jeg har haft min SPV siden 15 december og er meget glad for den.

Det negative ved den er, at den er lidt større end min gamle T68i, den har
kort batteritid og en sløv menu - alt andet ved denne mobil er TIP TOP.
Wave ringe toner til den er for fedt, og få polytoner til at lyde som en
joke - man kan lave alle melodier om til wave - og så sætte dem ringetoner
til alt, sms, ring, alarm - og den lyder mega højt.

GPRS'en er stabil, man kan surfe på net og wappe.

Lyden er fin og modtageforholdene med den indbyggede antenne fine.

Farveskærmen er perfekt, og temaerne man kan hente er VILDT flotte og
totalt tjekkede - se her:
http://www.smartphony.org/stories.php?topic=32

PDA funktionerne er fremragende, og med mit 256MB SD kort isat og de
medfølgende høretelfoner kan jeg gp rundt med op til 60 MP3 sane i 128Kpbs
kvalitet.
Og den hakker ikke det mindste.

Med den nye update, der kommer snart skulle batteritiden blive forbedret og
menuen blive hurtigere. Ednvidere kan man selv gøre menuen meget hurtigere
ved at lave om på et par indstilliinger, men det ved en novice, der bare
lige står og leger med mobilen ikke - se her for tip:
http://www.bornsloppy.co.uk/speed.htm

Undskyld min lidt grove tone over for dig, men du bør altså tjekke lidt
mere selv inden du frembuser med tomme påstande til folk herinde på denne
NG :)

SPV er nok mere rettet mod nørder, der gerne vil opsætte en mobil selv til
at være optimal - er du en NO nonsens mobilbruger, der blot vil have en
lille let mobil med farveskærm, hurtig sms og flot design, så drop SPV - du
vil aldrig blive glad for den - og køb Nokia 6610/7210/6100 eller Panasonic
GD87 - evt. også en T68i, der dog er lidt sløv i sms T9.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 24-01-03 01:00

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message

> [...]
en
> selv, men kun har jørt sladder fra Kig ind og BT

Heller ikke???

De test jeg har læst har været af professionelle testere og af folk der har
gennemtestet SPV på et
objektivt grundlag. Man kan ikke sige at jeg får den viden fra alle og
enhver.
Desuden anser jeg personen som jeg spurgte for særdeles objektiv og vellærd.
Han er yderst teknisk kyndig.

Men nu var det også bare det at jeg ville høre mine medmennesker om deres
syn på SPV.
Det var helt som jeg regnede med, negativt. Det er da almindeligt kendt
(blandt kritiske forbrugere)
er der er problemer med SPV.

> [...]
> fra timbuktu, der vist nok fandt en flaskepost med en printet kopi af en

Som sagt, det har jeg også tænkt mig at gøre. Men imens læser jeg
nyhedsgrupper og det er så vidt jeg kan se
ikke andet end problemer, problemer og problemer med den telefom.

Jeg vil meget gerne selv se på SPV og jeg går en dag ved lejlighed ned og
ser på den. Jeg skal da lige se papegøjen.

> Det negative ved den er, at <KLIP> den har
> kort batteritid og en sløv menu

Ja det er også noget at det jeg har hørt af kritik om den.

> Undskyld min lidt grove tone over for dig

Jaja det går nok. Man må tage det sure med det søde. Sådan er enhver
diskution jo.
I får jo også nogle slag tilbage, det skal du skam ikke undskylde

>men du bør altså tjekke lidt
> mere selv inden du frembuser med tomme påstande til folk herinde på denne
> NG :)

Helt tomme kan de ikke være når der i samtlige tests jeg har set bliver
udpeget at der er problemer med det ene og det andet.
Ligeledes har jeg svært ved at tro at de kan være helt tomme når der blandt
kyndige tekniske personer også går rygter om
de nævnte problemer. Så mange mennesker kan vel ikke tage fejl.

> SPV er nok mere rettet mod nørder, der gerne vil opsætte en mobil selv til
> at være optimal - er du en NO nonsens mobilbruger, der blot vil have en
> lille let mobil med farveskærm

Det er jeg ikke. Jeg vil bare ikke have det næstbedste.

>hurtig sms og flot design, så drop SPV - du
> vil aldrig blive glad for den - og køb Nokia 6610/7210/6100 eller
Panasonic
> GD87 - evt. også en T68i, der dog er lidt sløv i sms T9.

Jeg vil så snart jeg selv har været ude og se på dyret vende tilbage og
fortælle hvad jeg mener om den.
men som sagt, så mange mennesker kan sku ikke tage fejl. Du kan f.eks. tage
dig tid og søge på SPV bare i denne NG.
Så skal du bare se løjer. Tag så en søgning på 7650 og se forskellen.
SPV-brugere (ikke alle) er dem der oftest skriver ind og har
problemer med deres telefon. Hvorfor mon???

Steven.

--
Gimme the rockin' Wicky

Fra : Dr.Ralph

Dato : 30-01-03 11:18

> [...]
> SPV-brugere (ikke alle) er dem der oftest skriver ind og har
> problemer med deres telefon. Hvorfor mon???

Har nu ejet SPV'en i godt 1 måned og er da sur over, at Orange har frigivet
en update med fejl i, men har så hente UK updaten og min SPV har nu længere
batteritid, bedre/hurtigere menu og kører mere stabilt.

Med alle de fede homesceens man kan hente har jeg aldrig være mere glad for
en mobiltlf :)

Mangler nu kun den sdiste updat emed DK T9 - så er jeg mere en tilfreds, og
skifter ikke foreløbigt min SPV ud.

GPRS/mail kører tiptop
MP3 på 256 MB sd kort kører tiptop
Lyd er tiptop
Skærm tiptop
PDA funktioner tiptop

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 30-01-03 18:10

> [...]
længere
> batteritid, bedre/hurtigere menu og kører mere stabilt.

Orange UK har da ikke frigivet opdateringen endnu.....

--
Chris
: )

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 17-01-03 09:50

"Steven Nybo Andersen" <steven1977@privat.dk> wrote in message
> Åh hvad er der snart ikke ivejen med det bras.

Den fungerer OK - i hvert fald bedre (og hurtigere) end de fleste
lorte-Nokia'er jeg har haft (siden min 7110 som var en sorted 'fon). Nye
Nokia 'foner skal jo også tit opdateres inden de begynder på at fungere
efter hensigten.....

> Så virker det ene ikke, så virker det andet ikke.

> Godt man ikke har smidt pengene ud af vinduet og anskaffet sig en SPV

Jeg har ikke besluttet mig endnu...SPV er faktisk en kanon 'fon, men den dér
SE P800 ser mere og mere fristende ud for hver dag der går.....

--
Chris
: )

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 28-01-03 23:09

Tja det er ved at udvikle sig til en farce med den SPV.

Faldt lige over et indlæg som I burde læse (nogle af jer har naturligvis
allerede gjort det)
Det hedder "SPV opdatering LORT!" og findes i denne NG.

Det lader mere og mere til at jeg får ret i denne sag når jeg skriver at SPV
er et problematisk produkt.
Nu er der f.eks. åbentbart kommet en opdatering der indeholder så mange fejl
at telefonen nærmest bliver
ubrugelig. MP3 hakker (Det er ikke nyt. Jfr. diverse SPV-indlæg i denne NG)
og det nye,
telefonen ringer kun hvis den er instilllet til nivau 1. Hvis andre nivauer
vælges så slås ringemelodien bare fra.
D.v.s. telefonen ville være næsten umulig at høre hvis man har den i f.eks.
en lomme eller sådan noget.
men det kan i selv læse mere om i det andet indlæg som jeg refere til hvor
det ikke er testere (som
jeg erfare at SPV-folk åbentbart af een eller anden grund ikke kan lide) der
beklager sig men derimod
en hel hord af SPV-ejere som ikke rigtigt ved om de skal grine eller græde.
Jeg kan fortælle til jeres orintering (læs hele tråden hvis du er ny) at den
fejl tilfældigvis ikke findes i Nokia 7650.
En hel anden ting er at jeg vist har glemt at få en meget væsentlig grund
med til at det er et problematisk produkt
i et tidligere indlæg i denne tråd. Der er ikke Æ Ø og Å med. Dette er for
dårligt på en dansk telefon.
Alle de nokiaer (selv dem med et helt tastatur med fint tryk på hber knap)
har haft både æ ø og pgså å.
Uden sådanne bogstaver gør det jo tingene ganske langsommelige med mindre
man kan leve med at sende beskeder á la

MOSTER AASE KOMMER TIL MIDDAG I AFTEN. VI SKA HA AAL OG RODGROD MED FLODE.
HUN GLEDER SIG. JEG BOD HENDE ELLERS PA FLASKESTEG MED RODKAL MEN HUN SKULLE
TABE SIG

Ganske uinspirerende for en Nokia-ejer men åbentbart ikke for folk der har
valgt SPV.
Jeg tillader mig også at være så fri lige at gentage hvad jeg sagde
andetsteds i denne tråd.

Så virker det ene ikke og så virker det andet ikke.
Godt man ikke har smidt pengene ud af vinduet til en SPV

Steven
--
Gimme the rockin' Wicky

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 29-01-03 09:31

> Tja det er ved at udvikle sig til en farce med den SPV.

[snip]

Selvom jeg har forståelse for Jeres meninger om SPV, vil jeg bare sige at
min SPV fungerer næsten perfekt efter opdateringen. Ingen hakken i lyden
(tværtimod, den spiller MP3, WMA & WMV filer bedre end nogensinde - jeg kan
sagtens lave andre ting på 'fonen mens den spiller mp3 uden at lyden
hakker), profile-lyde kan sagtens redigeres på min SPV (har selv gjort det
uden problemer, til gengæld kender jeg to andre der har det samme problem
med deres som Carsten), den er *hurtig* i menuerne (den hurtigste 'fon jeg
har nogensinde oplevet), den får perfekt signal overalt, indtastning af
web-adresser er blevet hurtigere og batteritiden er blevet til næsten det
dobbelt som før opdateringen. Faktisk er de fleste fejl blevet rettet - i
hvert fald dem jeg har lagt mærke til.

Der er et par bugs tilbage der har med bl. a. SMS at gøre f. eks. den
flipper tilbage til homescreen'en efter man har sendt en SMS -
mega-irriterende; æ, ø & å betyder ikke det store for mig da jeg skriver
næsten aldrig SMS på dansk (kun på arbejde, og dér bruger jeg min flaky
6210...) men jeg kan sagtens forstå at danske-SPV ejere bli'r pissesur at de
bogstaver mangler endnu; det er simpelthen for ringe at 'fonen bliver
markedsført i DK uden de bogstaver :-/ ActiveSync var også blevet lidt
mærkelig efter opdateringen; jeg fik løst problemet ved at slet alle de
gamle Partnerships og start forfra - det tog måske 30 sekunder i alt.

.....og nu har jeg lavet det dér med Decertification; sidder og spiller
Doom! - bare fordi jeg kan

--
Chris
: )