Svensk indvandrer
Fra : bjarne.franck

Dato : 28-12-02 01:11

Hvordan kan jeg finde ud af hvornår min oldefar som var svensker kom til
Danmark,
samt ikke mindst hvor kom han fra.
Han hed Jørgen Andersen og var født 16 dec. 1858.
Den 1 August 1886 bliver han gift med min oldemor Marie Olsen,
dette vistnok i Birkerød kirke Frederiksborg amt.
hilsen Bjarne Franck

bjarne.franck@post.tele.dk

Fra : John Vennervald

Dato : 28-12-02 08:47

Hej Bjarne

Som udgangspunkt kan du finde vielsen i kirkebogen. Informationerne fra
denne tidsperiode er meget fyldige, hvad angår gommens/brudens fødested,
fødselstidspunkt, forældre m.v.

Mvh
John

Fra : Henning Bender

Dato : 28-12-02 16:39

"bjarne.franck" <bjarne.franck@post.tele.dk> wrote in message news:<3e0cecfc$0$119$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> Den 1 August 1886 bliver han gift med min oldemor Marie Olsen,
> dette vistnok i Birkerød kirke Frederiksborg amt.

Kan det være Göran Andersson, født 1858 i Øster Sallerup, Malmøhus
len, indvandret til Danmark 1884, arbejdsmand, Københavns Amt. I så
tilfælde får han dansk indfødsret 12. juni 1922 - jfr. www.aemi.dk -
links til Danish emigrants online.
mvh,
Henning Bender

Fra : bjarne.franck

Dato : 29-12-02 20:18

Kære alle som har givet deres besyv, både her og direkte
Tak for henvendelserne, desværre kom der ikke noget nyt frem.
Jeg glemte at sige, at jeg selvfølgelig allerede havde checket indvandrer
basen,
jeg vil nu prøve kirkebogen
Tak og Godt Nytår til alle
Hilsen Bjarne Franck