MS Windows
briani 27239
problem med afspiling i langsom hastighed ~
Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 28-12-02 00:46

Hej,

Jeg har eksperimenteret med at lave nogle div-x film i god kvalitet med
div-x 5.02 pro og kan sagtens selv afspille dem, men min kammerat kan kun
afspille dem i langsom hastighed, han har forsøgt at hente det nyeste codec
ned, men stadigvæk med samme langsomme hastighed, hans computer er en
celeron 650 mhz, så den skulle være i stand til at kunne afspille det, han
bruger herudover windows XP og har et intel 440bx motherboard, er der nogle
personer der har en ide til, hvad der er galt? Han har desuden prøvet at
bruge mange forskellige afspillere og prøvet med nimo codec pack og div-x
bundle pro fra div-x hjemmesiden.

mvh
Lasse

ps krydspostet til windows gruppen og videorederingsgruppen

Fra : Edmund

Dato : 28-12-02 07:35

Lasse Engel Pedersen wrote:
> [...]
> hvad der er galt? Han har desuden prøvet at bruge mange
> forskellige afspillere og prøvet med nimo codec pack og div-x bundle

Er DMA slået til, se under ide controler i enhedsorientering

Måske disken trænger til defragmentering

Det kan hjælpe at sætte skærmkort til 16 bit

Mediaplayer har nogle gange problemer med Nimo. prøv tilføj / fjern
programmer.
Alle eller de fleste codec bliver der vist alligevel, selv om man
fjerner Nimo derfra.

Problemet kan også være at han har indstalleret alt der er i
Nimo-pakken.
Der står noget på Nimo webside om noget der ikke kan arbejde sammen, jeg
kan ikke lige huske hvad og hvor, det er vist nævnt et sted her i
gruppen.

Er det en alm divx med 25 billeder/sec og 800 KB/s og 600 x 400

--
Mvh Edmund

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 28-12-02 13:52

> Er DMA slået til, se under ide controler i enhedsorientering

DMA er slået til.

> Måske disken trænger til defragmentering

Det er ikke særlig lang tid siden han har geninstalleret og slettet alt på
c-drevet.

> Det kan hjælpe at sætte skærmkort til 16 bit

Ok, det vil vi prøve.

> Mediaplayer har nogle gange problemer med Nimo. prøv tilføj / fjern
> programmer.
> Alle eller de fleste codec bliver der vist alligevel, selv om man
> fjerner Nimo derfra.

Ok, men han har som sagt prøvet at installere div-x 5.02 pro oveni, såvidt
jeg ved, skulle det være nok til at bruge netop de codecs.

> Problemet kan også være at han har indstalleret alt der er i
> Nimo-pakken.
Måske, men såvidt jeg kan huske virkede det heller ikke før han installerede
codec-pakken, det vil jeg dog lige checke..

> Der står noget på Nimo webside om noget der ikke kan arbejde sammen, jeg
> kan ikke lige huske hvad og hvor, det er vist nævnt et sted her i
> gruppen.
ok, leder lige efter det så

> Er det en alm divx med 25 billeder/sec og 800 KB/s og 600 x 400
Det er med 25 billeder/sec, men vidt forskellige opløsning alt efter hvor
mange cd'er og hvad gordian knot "rådede" mig til.

> --
> Mvh Edmund
Mange tak for forslagene, vil lige prøve dem, som vi ikke har testet endnu.

mvh
Lasse

Fra : devilman

Dato : 28-12-02 02:11

hmmmmmmm......
med en celeron 650 mhz skal der meget cpu til at trække en divx film
da jeg går ud fra at der ikke er et grafikkort i pcen som aflaster cpuen..
så det er nok en ide at lukke alt ned med: Ctrl+alt+del før han køre
filmen...
og køre filmen fra harddisken ............

ses devilman........
--------------©-----------------------------

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 29-12-02 13:44

"devilman" <*@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> filmen...
> og køre filmen fra harddisken ............
jeps det har vi prøvet, den skulle være stor nok til at køre i det mindste
nogle mpeg film, men også her bruger den ikke al cpu-kraft, som den heller
ikke gør ved div-x filmene.

mvh
Lasse

Fra : Edmund

Dato : 30-12-02 08:56

Lasse Engel Pedersen wrote:

> Ok, det vil vi prøve.

Har det hjulpet

> ok, leder lige efter det så

Der er en WARNING øverst på denne side
http://www.btinternet.com/~nimosiro/

Jeg ved ikke om det kan hjælpe, men hvis han kører med NTFS på
harddisken, kan han prøve at slå indeksering fra. Højreklik i stifinder
og vælg egenskaber.

--
Mvh Edmund

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 30-12-02 23:13

> Har det hjulpet

Nej desværre, faktisk kører han altid i 16 bit pga. et eller andet med spil.

I mellemtiden har han lånt et soundblaster Live lydkort, som han vil sætte
til i allernærmeste fremtid, det vil forhåbentlig virke, skal nok melde
tilbage, når det er testet.

mvh
Lasse

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 31-12-02 12:49

> I mellemtiden har han lånt et soundblaster Live lydkort, som han vil sætte
> til i allernærmeste fremtid, det vil forhåbentlig virke, skal nok melde
> tilbage, når det er testet.

Så nu har han endelig testet med det Sblive lydkort, og nu det virker
heldigvis!! Vi takker mange gange for hjælpen, som er kommet fra folk.

Godt nytår
mvh
Lasse

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-12-02 13:14

> [...]
> at kunne afspille det, han bruger herudover windows XP og har et
> intel 440bx motherboard, er der nogle personer der har en ide til,

Hvordan er langsom hastighed? Halv hastighed, eller hakker den bare meget?
Hvis lyden er 48kHz og hans lydkort er af ældre dato (SB16/AWE32/AWE64 m.m.)
så kan de ikke klare den høje bitrate, man afspiller det ofte med 44.1kHz.
Når lyden synkroniseres med billedet, vil det foresage at billedet hakker,
da lyden ellers ville komme bagud.

En Cel650 skulle være rigeligt til at afspille divx.
Min gamle maskine var en Cel450, og den klarede fint alle de divx-film jeg
afspillede, også når de var enkodet i højeste kvalitet i 720x576 med 48kHz
lyd.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 29-12-02 13:41

> [...]
> Når lyden synkroniseres med billedet, vil det foresage at billedet hakker,
Det er uden hakkeri, det er halv hastighed eller mindre(også lyden), han har
et lydkort af meget ældre dato, isa et eller andet. Jeg fandt en side, hvor
de beskrev et problem med et bestemt afspiller program, og der skyldtes det
et gammelt lydkort, så jeg har overvejet om det er samme problem her, men
indtil jeg ville overtale ham til at købe et nyt lydkort, ville jeg først
høre om nogle havde nogle bud på hvad der var galt. Men hvis det som sagt er
lydkortet, hvad kan man så gøre ved det, udover at købe et nyt?

mvh
Lasse

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-12-02 16:22

> Men hvis det som sagt er lydkortet, hvad kan man så
> gøre ved det, udover at købe et nyt?

Ikke så meget, udover at konvertere lyden i divx-filen til et format den kan
håndtere. Det er lidt tidskrævende og slet ikke nogen optimal løsning, men
hvis du vil prøve det, kan VirtualDub klare arbejdet uden at skulle
rekomprimere video-delen.

--
signing off.. Martin Sørensen