Hvad kan jeg få oplyst på folkeregistret?
Fra : Familien Kristensen

Dato : 28-12-02 00:15

Min afdøde morfar var gift før han blev gift med min mormor.
I familien tales der om, at han havde en datter i første ægteskab. Hun
skulle så være født omkring 1928-1933.

Da min morfar døde, dukkede der intet om en "ekstra" datter op i
skifteretten.

Nu vil jeg prøve at finde ud af, om der var en datter.

Ved min mormor og morfars vielse på Københavns rådhus i 1935 er der skrevet
et journal nr. i forbindelse med hans skilsmisse. Da der ikke er gået 80 år,
er det vel ikke muligt at se skilsmissesagen?

Derfor vil jeg prøve folkeregistret. Jeg skal vel så starte med den adresse,
som han boede på i København, da han døde. Hvad kan folkeregistret oplyse
om? Han flyttede til København fra Odense i 1932-1933 med min mormor. Jeg
søger at finde de adresser han boede på i Odense, for derigennem at finde
hans første hustru og evt. datter.

Skal jeg betale ca. 54 i København og derefter det samme til Odense Kommune?

Hilsen Jeannie Kristensen

PS Godt nytår til alle.

Fra : musse larsen

Dato : 28-12-02 12:36

>Ved min mormor og morfars vielse på
> [...]
Jo. Du skal bede om aktindsigt på Rigsarkivet i ovennævnte sag, du
har jo et journal nr. og samtidig dokumentere hvordan de familiære
bånd er, og hvad du skal bruge oplysningerne til.
Du kan også sende en mail til rigsarkivet, og spørge hvordan og
hvad du kan gøre, for at få oplysningerne.
>Skal jeg betale ca. 54 i København og
>derefter det samme til Odense Kommune?
ja . det skal du og dokumentere dine familiære bånd til din
morfar, og hvad du skal bruge oplysningerne til.

Venlig hilsen
musse larsen

Fra : Hugh Watkins

Dato : 28-12-02 13:29

"musse larsen (slet GGI2T)" <musse@GGI2Tpost.tele.dk> wrote in message news:10410754110.737165742423947@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> ja . det skal du og dokumentere dine familiære bånd til din
> morfar, og hvad du skal bruge oplysningerne til.

spur Over- præsidium Hammerensgade 1 1267 København

og Københavns Stadsarkiv

Hvis det er ikke til et Ministri
journalet vil ikke være i RA

Hugh W#

http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&ie=ISO-8859-1&safe=off&q=Overpr%E6sidium+K%F8benhavn&btnG=Google+Search

cached i Google

Københavns Overpræsidium har desværre ingen hjemmeside,

her får du de oplysninger vi har kunnet finde.

Københavns Overpræsidium
Hammerensgade 1
1267 København K

Telefon: 33 12 23 80
Telefax: 33 11 26 08

Telefontid:
ma-on 10-14, to 10-17, fr 10-13

http://www.lokalarkiver.dk/Arkivvejviser2000/Kbenhavn.htm

Københavns Stadsarkiv

Københavns Rådhus

1599 København V

tlf:
33 66 23 70

fax:
33 66 70 39

e-mail:
stadsarkiv@kff.kk.dk

website:
www.ksa.kk.dk

å:
ma-on, fr 9-15, to 10-17, lø 9.30-12.30 dog ikke 1/6-31/8

Fra : urasm123

Dato : 28-12-02 21:20

"Hugh Watkins" skrev d. 28-12-02 13:29 dette indlæg :

> [...]
> www.ksa.kk.dk
>
> å:
> ma-on, fr 9-15, to 10-17, lø 9.30-12.30 dog ikke 1/6-31/8

Uden iøvrigt at vide noget særligt om spørgsmålet, har min hustru sådan
set været ude for samme oplevelse - blot med sin far. Sladderen gik
iblandt ældre børn og andre, at min svigerfar skulle have en søn af
første ægteskab. Dette beægtede han selv overfor min hustru, som han
havde et glimrende forhold til til forskel fra de andre 6 børn. Efter
hans død fandt jeg blandt hans efterladte papirer et dokument fra
Svendborg, hvoraf det fremgår på hvilke vilkår skilsmissen foregår og
der afsluttes med at gøre opmærksom på, at "Der er ingen børn i
ægteskabet"
Det har jeg taget bevis på, at min svigerfar talte sandt alene af den
grund, at hans tidligere kone velsagtens også er blevet spurgt og hun
har da ikke haft noget ud af at sige falsk vidnesbyrd alene af den
grund, at min svigerfar vel skulle betale børnepenge - eller hvad sådan
noget nu hedder. Dette ligger tilbage til 1947.
Dette skulle være ment som et indlæg til Hugh Watkins om, at såfremt der
er børn ville det givet fremgå af skilsmissepapirerne.
Det kan selvfølgelig være, at nogen i dette tilfælde vil kalde mig lidt
naiv, men det vil jeg selvfølgelig på det kraftigste benægte og som Hugh
Watkins straks begynde at efterforske sagen ad andre kanaler.
Venlig Hilsen
Uffe

http://www.kandu.dk/

Fra : Carlslund

Dato : 02-01-03 17:39

"Familien Kristensen" skrev d. 28-12-02 00:15 dette indlæg :
> [...]
> skifteretten.
>
> Nu vil jeg prøve at finde ud af, om der var en datter.

Hej

Jeg er i nogelunde det samme problem. Min mormor havde været gift med en
mand før min morfar og fået en datter....sådan har det altid lydt i
familien og ja her er det faktisk sandt. Det er i hvertfald sandt det
med ægteskabet..og jeg undrede mig også da min mormor døde at man ikke
havde kontaktet denne datter, men der kan selvfølgelig ligge mange ting
bag dette. Jeg søger stadig efter min mormor´s datter i et spinkelt håb
om at finde hende inden det er for sent, men det er nok en håbløs kamp.
Jeg var så heldig at finde min mormor´s tidligere vielse og derved også
mandens navn. da det var ret langt og specielt tænkte jeg at jeg ville
forfølge de rygter der gik i familien om at de skulle komme fra
Vedbæk/Holte Birkerød området og kontaktede en præst der og forklarede
min sag. Hun ville ikke hjælpe.....suk og hvad gør jeg så...? det er for
mig en uoverskuelig sag at lede alle de nordsjællandske kirkebøger
igennem. Min mor fortæller mig at hun ved hun har en halvsøster som
skulle hedde Lilly og være rødhåret, men heller ikke her har jeg noget
at gå efter....Det er forøvrigt i samme tidsperiode jeg søger.

Så hvis du får nogle rigtige gode råd eller finder en smut vej, hører
jeg gerne om det og jeg har selvfølgelig også læst de andre besvarelser
her på kandu.

mvh.

Sanne B. Andersen

http://www.kandu.dk/

Fra : Steven

Dato : 02-01-03 23:50

> [...]
>
> Så hvis du får nogle rigtige gode råd eller finder en smut vej, hører
> jeg gerne om det og jeg har selvfølgelig også læst de andre besvarelser

Du kan få et - måske - brugbart svar, såfremt jeg kan maile til dig. Min
mail direkte dig blev afvist.

m.v.h.

Steven

Fra : Bodil Madsen

Dato : 02-01-03 23:24

Hvis du ved hvor din morfar boede i 1930 kan du jo prøve at se i
folketællingen for dette år (på Rigsarkivet). Du skal søge om tilladelse til
at se i denne folketælling, men den får man vist pr. automatik, men for
nogle år siden tog det 14 dage.
Med venlig hilsen
Bodil Madsen