Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Notits ang. Fuji Finepixx 2800 hos Japanph~
Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 28-12-02 00:00

Det er IKKE spejlrefleks, men en lille monitor der sidder i søgeren. I
princippet en kopi af det billede skærmen bagpå kameraet viser, bare uden al
infoen.

Bare så i ved det

// Troels

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 28-12-02 01:20

Troels Plougmann Olsen wrote:

> Det er IKKE spejlrefleks, men en lille monitor der sidder i søgeren. I
> princippet en kopi af det billede skærmen bagpå kameraet viser, bare uden al
> infoen.

Er du helt sikker, for på FujiFilm FinePix 6900Z - S602Z -
3800 og S304, der kan man vælge om man vil ha' div. data
vist i LCD-søgeren.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Allan Henriksen

Dato : 28-12-02 11:08

Jeg har en Finepix 2800, men jeg forstår ikke helt hvad det er som I vil
have undersøgt, men jeg undersøger det gladeligt for jer.

--
Allan Henriksen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 28-12-02 16:16

Allan Henriksen wrote:

> Jeg har en Finepix 2800, men jeg forstår ikke helt hvad det er som I vil
> have undersøgt, men jeg undersøger det gladeligt for jer.

Jeg vil ikke ha' undersøgt noget, jeg satte blot spørgs-
målstegn ved oplysningen om, at det pågældne digicam ikke
viser de aktuelle eksponeringsdata i LCD-søgeren.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Allan Henriksen

Dato : 28-12-02 16:52

Det du gerne ville kunne se, er hvad instillinger kameraet er sat til. Man
kan trykke på setup knappen og ændre på kameraets instillinger, hvor man kan
blive ved med at kigge i søgeren. Men når man tager et billede kan man ikke
se hvad kameraet er instillet til med hensyn til zoom, hvidbalance og
ligende oplysninger
--
Allan Henriksen

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 29-12-02 12:33

> Jeg vil ikke ha' undersøgt noget, jeg satte blot spørgs-
> målstegn ved oplysningen om, at det pågældne digicam ikke
> viser de aktuelle eksponeringsdata i LCD-søgeren.

Er det klogt at sætte spørgsmålstegn ved noget, og så sige at man ikke vil
have det undersøgt ?

Allan Henriksen har endda givet dig tilbudet !

Fuji kalder det selv TTL electronic viewfinder, så det tyder på at der ikke
er et spejl i den.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-12-02 14:44

"www.analogfoto.dk L Langgaard" wrote:

> Fuji kalder det selv TTL electronic viewfinder, så det tyder på at der ikke
> er et spejl i den.

Det behøver du ikke at forklare mig, jeg ved godt at
søgeren i et Fuji Finepix 2800 er en lille LCD-skærm,
det jeg satte spørgsmålstegn ved, var oplysningen om,
at de relevante eksponeringsdata ikke blev vist på
LCD-skærmen i søgeren.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen