teledanmark adsl og D-Link DI-604 ?
Fra : Lars Bisgaard

Dato : 27-12-02 21:30

Hej, jeg vil lige starte med at sige at jeg har læst de indlæg omkring DI
604 og aligevel stadig er meget itvivl.

jeg har bestildt TDC ADSL med fast ip og adsl modem, min mening var så at
sætte 2 pc'er til den adsl linje. Så blev jeg siden fortalt at jeg ikke
kunne gøre det uden en router, når jeg ville have fast ip.
har så kigget mig omkring, og fundet DI604 og syntes at prisen passer mig
godt.
min egen pc kører winxp og min kærestes win98 da det er en gammel maskine
med kun 64 ram er jeg ikke meget for at ligge xp ind på den. Kan det lade
sig gøre at få dette til at køre sammen ? netværk mellem de 2 maskiner er
ikke 100 % nødvendigt men begge skal selvfølgelig kunne gå på nettet. ( jeg
ved ikke om dette kommer af sig selv eller hvordan. jeg er totalt newbie til
netværk ! )
Er denne router ok ? jeg har hørt meget dårligt om den men også positive
meninger.
er der en anden router jeg bør købe istedet ? helst ikke ret meget dyrer end
800 kr.

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Jens

Dato : 27-12-02 21:41

"Lars Bisgaard" <lcb@NOSPAMtiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meninger.
> er der en anden router jeg bør købe istedet ? helst ikke ret meget dyrer

At lave lokalnet med en router er intet problem, uanset om det er w98 eller
xp
Jeg ville nok satse på noget andet end Dlink`s som det ser ud lige nu.
Bilka har en til 450 kr
Der er en Netgear til næsten samme pris, men slå op på www.edbpriser.dk det
giver da en oversigt over hvad der er.

mvh Jens

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 29-12-02 02:59

Jens wrote:

> [...]
> Der er en Netgear til næsten samme pris, men slå op på www.edbpriser.dk
> det giver da en oversigt over hvad der er.

Jeg gav 479 kr for min D-Link DI604 for et par uger siden. hos
http://www.intercondata.dk de jeg havde den med posten et par dage efter
og den virker.
--
See yea ...
Henry Lerche Madsen

Fra : Keld Damsbo

Dato : 28-12-02 00:22

"Lars Bisgaard" <lcb@NOSPAMtiscali.dk> wrote in message
> Hej, jeg vil lige starte med at sige at jeg har læst de indlæg omkring DI
> 604 og aligevel stadig er meget itvivl.

Det behøves du ikke at være, den virker rigtig fint.
Problemet er at der er nogle der er i tvivl om firewall'ens virkningsgrad.
Selvfølgelig sælger D-Link ikke en router i så stort et styktal uden at den
er testet. Jeg har også personligt testet den og den virker ganske godt.
Hvis du lader den stå i sin default opsætning spærrer den for alt det som
den skal for en almindelig kunde.
Hvis man ønsker at ændre opsætningen skal man selvfølgelig vide præsist hvad
man gør.
Jeg er sikker på at der snart vil komme med nogle konfigurationseksempler
for dem som har et mere advanceret behov.
D-Link Danmark vil uden tvivl bidrage til de eksempler.

> [...]
jeg
> ved ikke om dette kommer af sig selv eller hvordan. jeg er totalt newbie

Det kan godt lade sig gøre, men alternativt kan du jo også sætte noget mere
RAM i maskinen og så køre XP.

> Er denne router ok ? jeg har hørt meget dårligt om den men også positive
> meninger.

Ja den er ok, men routere er nok ret nyt for de fleste, derfor vil der altid
være tvivlere i starten indtil der er fuld forståelse for baggrunden for den
måde som den virker på.
Jeg vurderer at til dit brug kan du fint bruge den med default opsætning.

Der er helt sikkert også mange andre routere på markedet som er ganske
udemærket. Jeg kender ikke en router endnu som indeholder de samme
funktioner som D-Link DI-604 uden at den koster væsentligt mere.
Hvis du føler dig mere tryg ved at købe en anden, kan du selvfølgelig roligt
gøre det, men vær opmærksom på om de er testet med ADSL og understøtter det.
En del routere tillader også kun en samtidig bruger til f.eks Netmeeting,
ICQ, MSN Messenger og forskellige spil, så er der ikke meget ved at have
flere PC på nettet samtidig hvis det er de programmer man bruger.
DI-604 virker fint sammen med ADSL, det er testet.

Andre udbydere overvejer også DI-604, jeg kan ikke nævne udbydere specifikt
her da jeg selv har en vis interesse i en af dem.