Wireless??
Fra : Thomas D. Larsen

Dato : 27-12-02 20:09

Hej Gruppe..

Jeg har et spørgsmål ang wireless netværk..

Jeg har gået og leget med idéen, med at lave et netværk med 3 computere,
jeg har 2 andre kammerater som bor tæt på mig, spørgsmålet er om man kan
lave et stabilt netværk med 3 access-points, jeg har taget forbehold for
afstand og
hastighed og alt det der nu er i det..
Men kan det lade sig gøre sådan rent teknisk???? og hvad med sikkerheden? er
ik
interesseret i at få ubudne gæster på systemet??

Mvh Thomas Larsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-12-02 20:45

"Thomas D. Larsen" <dj@mail.dk> wrote in message
> Hej Gruppe..

Hej

> Jeg har et spørgsmål ang wireless netværk..

eet spørgsmål? Jamen så har du hele 8 ? tegn tilgode

> Jeg har gået og leget med idéen, med at lave et netværk med 3 computere,

Okay

> [...]
> afstand og
> hastighed og alt det der nu er i det..
> Men kan det lade sig gøre sådan rent teknisk????

Jamen, du siger jo du har taget højde for afstand og hastighed... Jamen så
skulle der jo ikke være noget....

Ud over at de 2 af accesspointsne skal kunne fungere som klient eller bridge
Men er nu nu sikker på det med afstanden og hastigheden?

Hvis signalet er meget dårligt, for du ikke noget stabilt netværk med 11
Mbit
Du skriver at de 2 bor tæt på dig.. Men 2 af jer, er nød til at kunne SE det
ene accesspoint...og de skal være opstillet fornuftigt, og der skal evt
bruges ekterne antenner for at opnå et stabilt signal.

> og hvad med sikkerheden? er
> ik
> interesseret i at få ubudne gæster på systemet??

Så skal du sørge for kryptering, og kun give adgang til de fornødne MAC
adresser, så der ikke kommer andre ind.

Fra : Lars Hessellund

Dato : 27-12-02 23:29

>og hvad med sikkerheden?

Sørg for at bruge MAC-adresse godkendelse sammen med en WEP-nøgle du selv
konstruerer (ved jeg kan lade sig gøre hos NetGear)
Så skulle det være lige så sikkert som de fleste andre netværk (hvilket
aldrig er sikkert nok).

/Lars