MS Windows
briani 27239
Computer vil ikke slukke når jeg trykker L~
Fra : Per Olsen

Dato : 27-12-02 19:18

Hej!

Computeren har winXp pro og når jeg trykker luk computeren, genstarter den
bare. Jeg har været inde i avanceret strømstyring og jeg kan umiddelbart
ikke se der er noget galt der.

Mvh Søren

Fra : Mik

Dato : 27-12-02 19:42

"Per Olsen" <per_olsen99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bare. Jeg har været inde i avanceret strømstyring og jeg kan umiddelbart

Hej Prøv at højreklikke på denne computer /egenskaber /avanceret / start og
genoprettelse
fjern hakket i genstart automatisk og klik ok (det fjerner ikke den fejl der
måtte være, men fjerner måske symptomet - lidt ligesom en hovedpine pille

Mik

Fra : Morten

Dato : 27-12-02 19:43

> Computeren har winXp pro og når jeg trykker luk computeren, genstarter den
> bare. Jeg har været inde i avanceret strømstyring og jeg kan umiddelbart
> ikke se der er noget galt der.

Måske du kan finde hjælp her:
http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/index.htm
http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/apm.htm
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q311806
http://www.aumha.org/a/shtdwnxpz.htm

Mvh.
Morten

Fra : Per Olsen

Dato : 27-12-02 21:12

> [...]
> bare. Jeg har været inde i avanceret strømstyring og jeg kan umiddelbart

Desværre ingen af tingende har hjulpet. De programme der nævnes i linkene
som kan skabe problemer er ikke installeret.
Desuden når jeg fjerner det flueben for genstart af computeren ved fejl får
jeg en blå skærm med noget lign som Driver_no_irq_nor_or_less eller noget i
den stil.
Hva betyder det?

Fra : Never Winternights

Dato : 27-12-02 22:04

Error message betyder, at der er konflikt imellem hardwares' drivere, da
nogle af dine hardwares slås om den/de samme IRQ(s).

Mvh,
NWN

--
-=- [Windows 3.11 US] -=-
-=- [ATI 2Mb + Voodoo2 8Mb] -=-

Fra : Madsen

Dato : 27-12-02 23:09

Per Olsen skrev:

> Desuden når jeg fjerner det flueben for genstart af computeren
> ved fejl får jeg en blå skærm med noget lign som
> Driver_no_irq_nor_or_less eller noget i den stil.

Temmelig sikkert årsagen til at computeren genstarter i stedet for
at lukke. Du har bare ikke kunnet se fejlmeddelelsen tidligere, da
du havde automatisk genstart slået til. Det er en en af de uheldige
standardindstillinger i Win2000/XP.

> Hva betyder det?

Det kan være mange ting. Da jeg oplevede det var det en dårlig
driver til en ISDN-adapter, men det kan også være hardwarefejl eller
installeret software som ikke er skrevet til WinXP. Se evt:
<http://groups.google.com/groups?as_q=IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL&ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_ugroup=dk.edb.system.ms-windows&lr=&as_scoring=d&hl=da>

Madsen.