Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp til billedoverførsel
Fra : Svend Erik Clausen

Dato : 27-12-02 19:05

Jeg er blevet den lykkelige ejer af Danmarks billigste digitale kamera. Et
SiPix kamera til 400,00 kr. fra Merlin.
Alle medfølgende programmer er installeret på min computer, men jeg kan ikke
få billederne ind på min PC.
Ved overførsel af billeder fortæller programmet, at der er f.eks. 3
billeder, men ved oversigten af billeder er der kun et kryds i felterne,
hvor billederne skulle vises. Hvis jeg overfører dem til harddisken oprettes
der en mappe, men der er ingen filer i den.
Er der hjælp at hente, så venter jeg på den.
Mvh. Svend Erik.

Fra : emj

Dato : 27-12-02 22:15

On Fri, 27 Dec 2002 19:04:54 +0100, "Svend Erik Clausen"
<lyrskov@stofanet.dk> wrote:

>Jeg er blevet den lykkelige ejer af Danmarks billigste digitale kamera. Et
>SiPix kamera til 400,00 kr. fra Merlin.

Ja, det er virkelig et digitalt camera, der rykker

>Alle medfølgende programmer er installeret på min computer, men jeg kan ikke
>få billederne ind på min PC.

Det er måske en fordel, men det kan nu sagtens lade sig gøre

>Ved overførsel af billeder fortæller programmet, at der er f.eks. 3
>billeder, men ved oversigten af billeder er der kun et kryds i felterne,
>hvor billederne skulle vises.

Du skal åbne programmet Photo Impression først
Forbind det lille digi med kabel og du hører et klik i digien, når der
er forbindelse
Nederst i programvinduet vælger du Camera/Scanner
Under "Select source" finder du Style Cam Blink
Under "select album" vælger du NEW
Nu klikker du på ikonet af en blå skruetrækker og vælger i "Aquire
Options", hvilket format du ønsker og hvor du ønsker billederne gemt
Så er du klar og kan hente billeder med ikonet scanner/camera

Marker de billeder, du vil save og save.

Før alt dette har en chance, skal du have installeret twaindriveren,
men du siger jo, at du har installeret hele cdén og det er mere end
rigeligt.
Hilsen emj

Fra : Svend Erik Clausen

Dato : 28-12-02 17:10

Hej emj !
Det hjalp desværre ikke. Når jeg kommer dertil, hvor der skal vælges
billeder, er der bare krydser i stedet for billeder. Den har det antal
felter, som svarer til antallet af billeder i kameraet, men kun krydser i
felterne.
Jeg kan oplyse, at jeg har installeret programmet på en anden computer, og
der virker det som det skal. Computeren er ikke min så jeg håber stadig på
hjælp.
Mvh. SEC.

Fra : emj

Dato : 28-12-02 17:40

On Sat, 28 Dec 2002 17:10:21 +0100, "Svend Erik Clausen"
<lyrskov@stofanet.dk> wrote:

>Hej emj !
>Det hjalp desværre ikke. Når jeg kommer dertil, hvor der skal vælges
>billeder, er der bare krydser i stedet for billeder

Hvis du er sikker på, at der er nogle billeder på Sipixen, så bgynder
det at lyse som et kapacitets problem. Prøv at rense den stædige PC
for tmpfiler.
Hilsen emj

Fra : Svend Erik Clausen

Dato : 28-12-02 18:49

Det hjalp ikke noget !
Skulle du have andre forslag hører jeg gerne fra dig.
Du skal i øvrigt have tak hjælpen til nu.

Fra : emj

Dato : 28-12-02 19:49

On Sat, 28 Dec 2002 18:48:31 +0100, "Svend Erik Clausen"
<lyrskov@stofanet.dk> wrote:

>Skulle du have andre forslag hører jeg gerne fra dig.

Tja, hans skærme er vel ikke sat op til 16 bit billeder ?
WinXP bryder sig ikke om 16 bit.
Hilsen emj

Fra : Svend Erik Clausen

Dato : 28-12-02 20:29

Min skærm var sat op til 16 bit. Jeg har lige prøvet andre opsætninger, men
uden held.
Opsætning af skærm gør vel ingen forskel, når man forsøger at danne en fil.
newssr0vsu0q1k1tqg4rcbrq8q16eh0g5q0f@4ax.com...

Fra : emj

Dato : 28-12-02 20:54

On Sat, 28 Dec 2002 20:28:35 +0100, "Svend Erik Clausen"
<lyrskov@stofanet.dk> wrote:

>Min skærm var sat op til 16 bit. Jeg har lige prøvet andre opsætninger, men
>uden held.
>Opsætning af skærm gør vel ingen forskel, når man forsøger at danne en fil.

Det skulle det normalt ikke og nu har jeg lige testet min egen Sipix
med 16 bit og det virker glimragende.
Jeg har ikke flere bud på, hvad årsagen kan være.
Det er mig helt umuligt at fremprovokere et kryds frem for et billede,
men jeg har da hørt om lignende problemer med billeder i Word og
Publisher.
Har du opdateret din WINXP med alle opdateringerne?
Hilsen emj

Fra : Svend Erik Clausen

Dato : 28-12-02 22:48

Jeg bruger Win 98 og den er lige geninstalleret.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-12-02 23:08

"Svend Erik Clausen" <lyrskov@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Jeg vil lige indskyde en bemærkning om at de Sipix jeg gav "ungerne" i
julegave, køre USÆDVANLIGT dårligt. Først virkede installationen ikke, ingen
forbindelse til USB porten, efter at have været i enhedshåndtering og tvinge
det, er der "hul" i gennem. Men Compu. køre i stop-motion, og swapper på
h.disken hele tiden, lige til den bliver genstartet. Der står på pakken at
det er XPproof, men det første man får smidt i hovedet ved install. er en
warning om et mangl XPcertifikat.

Fra : emj

Dato : 28-12-02 23:29

On Sat, 28 Dec 2002 23:08:01 +0100, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.TA.VÆK.rasmussen@os.dk> wrote:

> [...]
>forbindelse til USB porten, efter at have været i enhedshåndtering og tvinge

Nu ved jeg ikke, om det også er den lille til 400 kr, du har købt til
ungerne, men jeg har tidligere haft min kørende på en maskine med
Win98 og det virkede da også.

>Men Compu. køre i stop-motion, og swapper på
>h.disken hele tiden, lige til den bliver genstartet.

Måske det er et kapacitetsproblem.
Den lille StyleCam kræver 64 MB RAM og 90 MB ledig HDplads
Hilsen emj

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-12-02 00:11

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Måske det er et kapacitetsproblem.
> Den lille StyleCam kræver 64 MB RAM og 90 MB ledig HDplads

Nope det har 512Mb RAM og 40 Gb. HD - XP, det er et XP/driver
kompatibilitets prob. Maskinen går simpelthen i selvsving, og skal
genstartes selv om kameraet tages af porten. Og mit eget Canon har ingen
probs.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-12-02 00:37

"Jørgen M. Rasmussen" wrote:

> [...]
> kompatibilitets prob. Maskinen går simpelthen i selvsving, og skal
> genstartes selv om kameraet tages af porten. Og mit eget Canon har ingen

To ting...

1. Er det ikke en kendt sag, at der ikke er særligt meget
tredieparts udstyr, som er kompatibel med Win XP. Det er
vist noget med, at kernen i Win XP er basseret på Win NT,
der næsten kun har været brugt på servere, og derfor har
der ikke været behov for en bred kompatibilitet.

2. Er snakken ikke efterhånden ved at nå det punkt, hvor
det det kniber med at den er on-topic her i foto-gruppen,
så den egenlig bør flyttes til en wintel-gruppe.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-12-02 10:14

> 1. Er det ikke en kendt sag, at der ikke er særligt meget
> tredieparts udstyr, som er kompatibel med Win XP.

Det vil jeg nu ikke sige, hvis det er certificeret XP-proof plejer der
ikkeat være probs. Driveren til mit Canon er IKKE og den virker fint
alligevel.

Det er
> vist noget med, at kernen i Win XP er basseret på Win NT,
> der næsten kun har været brugt på servere, og derfor har
> der ikke været behov for en bred kompatibilitet.

Så skulle der oxo være probs m. Win2000 ?

> 2. Er snakken ikke efterhånden ved at nå det punkt, hvor
> det det kniber med at den er on-topic her i foto-gruppen,
> så den egenlig bør flyttes til en wintel-gruppe.

Nu startede det med probs vedr overførsel af data fra et DIGITALKAMERA, og
de er blevet en del af hverdagen, take it or leave. Men en debat om den
generelle holdning til XP er OT, så. FUT news:dk.derhenhvordetpasserbedst

Fra : mikker

Dato : 29-12-02 01:18

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.TA.VÆK.rasmussen@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kompatibilitets prob. Maskinen går simpelthen i selvsving, og skal
> genstartes selv om kameraet tages af porten. Og mit eget Canon har ingen

der kan være problemer hvis du ikke sætter kameraet direkte i usb stikket på
computeren. ( altså via et forlængerkabel/hub o.lign. )

/michael

Fra : Alex Linaa

Dato : 29-12-02 13:43

> [...]

> Det er mig helt umuligt at fremprovokere et kryds frem for et billede,
> men jeg har da hørt om lignende problemer med billeder i Word og

I Word opstår denne "fejl" når der er kapacitetsproblemer, altså at der er
for lidt RAM

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : P.L.P.

Dato : 01-01-03 23:57

Hvis der er et kryds så er det fordi billedet ikke er ok evt. optaget med
for lidt lys.

Mvh. Per