Netværk finder ikke pc'erne
Fra : Jan Áki Andreasen

Dato : 27-12-02 19:27

Jeg har to pc'ere: P90 og P180

Netværksindstillingerne hos P90:
Realtek RTL8019 PnP LAN-netværkskort (med bindinger til TCP/IP)
Klientprogram til Microsoft-netværk (med Windows-logon)
TCP/IP (med automatisk IP; DHCP; ingen Gateway; aktiveret DNS med vært navn,
men uden DNS numre; bindinger til Microsoft-netværk og Fil-og
udskriftsdeling til Microsoft-netværk)
ID for netværk: computernavn: P90, arbejdsgruppe: hjemme
Adgangskontrol på shareniveau

Netværksindstillingerne hos P180:
10/100 PCI Fast Ethernet Adapter (Realtek RTL8139) med bindinger til TCP/IP)
[...]
ID for netværk: computernavn: P180, arbejdsgruppe: hjemme
Adgangskontrol på shareniveau

Problemstilling:

Havde problemer med at finde P180 netværksdriveren. Fik hjælp fra denne
gruppe og fik netværket at fungere perfekt med det samme.

Skulle så indstallere Deling af Internet. Fulgte fremgangsmetoden med at
lave disk osv. Men fra nu af meldte problermene sig.

Netværket kunne ikke finde hinanden længere. Jeg prøvede mange ting frem og
tilbage, men intet virkede.

Slettede så alle netværksindstillingerne hos begge computerne, installerede
påny opkaldskort, TCP/IP og Klientprogram med fil- og udskriftsdeling.

Men P180 ville ikke gemme Klientprogram når jeg genstartede computeren. Jeg
havde på forhånd updated Win98SE fra internettet, men fik den kun til at
gemme Klientprogram, når jeg valgte at bruge ældre systemfiler end de nyere
fra updaten.

Nu har jeg ovenstående konfiguration, og lysdioderne på netværkskortene
lyser lystigt - men intet liv!

Er der lys og liv forude?

Med venlig hilsen

Jan Áki Andreasen
Nuuk, Grønland

Fra : Martin Kær

Dato : 29-12-02 09:06

> Er der lys og liv forude?

Har du prøvet at installere NetBEUI-protokollerne på begge maskinerne?

Og/Eller:

IPX/SPX-protokollerne?

Og har du husket at dele mindst én mappe på hver pc?