Udenlandske mobiltelefoner?
Fra : ps

Dato : 27-12-02 15:06

Hvis man køber en f.eks. Nokia i udlandet, kan den så umiddelbart bruges i
Danmark? Eller er der indlagt en eller anden "spærre", så kun telefoner købt
i danmark kan benyttes på det danske gsm net? Eller andre problemer?
(Jeg har prøvet at putte mit kort i en telefon i Polen, og den fik da
umiddelbart kontakt, og jeg kunne ringe hjem)
m.v.h.
P.sørensen

Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 27-12-02 17:55

Du kan godt købe en udenlandsk telefon og så anvende den i Danmark.

Såfremt du køber en telefon i udlandet, f.eks. en Nokia, hvor der ikke er
installeret nordisk sprogpakke kan du hos de fleste unlockere få installeret
en dansk/nordisk sprogpakke for relativt få penge.

Peter F. Poulsen

Fra : Claus E Beyer

Dato : 29-12-02 18:45

"Peter F. Poulsen" <peter@votus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> installeret nordisk sprogpakke kan du hos de fleste unlockere få installeret
> en dansk/nordisk sprogpakke for relativt få penge.

Jeg har en Motorola T180 som er købt i Tyskland, og den har ikke dansk som
sprogmulighed. Hvor kan jeg mon få lagt dansk ind i den?

Claus