Spørgsmål ang.klatretræ
Fra : Eva Schmidt

Dato : 27-12-02 15:02

Da jeg jo ved, at ganske mange herinde har investeret i et gulv til loft
klatretræ til deres katte, håber jeg at nogen kan hjælpe mig.
Her i eftermiddag var Nikita på vej op i køjen og jeg så til min skræk, at
hele foretagendet gyngede kraftigt.
Det kan nok være, man fik lettet sig fra sofaen, fik stigen frem og så til
vejrs og stramme skruen, der holder den lille plade op mod loften!
Den var da også helt løs, men selvom jeg skruede og skruede, så lykkedes det
mig ikke at skrue den "i bund", hvis I forstår hvad jeg mener. Pladen sidder
helt fast mod loftet nu, men skruen kan stadig drejes rundt.
Er det normalt, eller skal jeg blive ved til den sidder helt fast?? Skruede
nok en 5 minutters tid, men det er måske for lidt?
Selve "stativet" giver sig også ret kraftigt og de nederste 2 stolper er
temmelig skæve. Det har de nu været et stykke tid, så måske har det ingen
betydning??
Man burde måske skille hele molevitten ad og sætte det op igen, meen der er
bare den ulempe, at jeg er noget af en kylling med hensyn til at hænge på en
stige oppe under loftet!!
Giv jeres erfaringer videre, så vil jeg blive mægtig glad!

mvh og godt nytår til alle

Eva

Fra : Kate

Dato : 27-12-02 15:08

"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> wrote in

> Giv jeres erfaringer videre, så vil jeg blive mægtig glad!

Jeg har et Kattens No.1 som har nogle år på bagen og jeg synes også det
er blevet lidt leddeløst. Mit kan dog stadig spændes mod loftet, men
det gi'r sig også lidt når alle 3 drenge skal hænge på det på samme tid
når de har fræs. Jeg ved ikke om det er normalt, men må indrømme at jeg
køber et nyt så snart pengene er til det.

> mvh og godt nytår til alle

Også godt nytår til dig.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Helle Andersen

Dato : 27-12-02 15:11

"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> wrote in message
> Det kan nok være, man fik lettet sig fra sofaen, fik stigen frem og så til
> vejrs og stramme skruen, der holder den lille plade op mod loften!

Du er ikke den eneste, der har oplevet den slags
forskrækkelser

> [...]
> helt fast mod loftet nu, men skruen kan stadig drejes rundt.
> Er det normalt, eller skal jeg blive ved til den sidder helt fast??

Klatretræet skal efterspændes en gang imellem, så det
ikke får løsnet sig så meget. Du skal huske, at der sidder
2 møtrikker, som holder træet fast. Det er møtrikken du
har strammet og ikke selve skruen, vel ? I hvert fald kan
du stramme begge møtrikker - både den som sidder op
mod loftet og den som sidder ned mod stammen på træet
- så burde du kunne få det til at stå godt fast. Hvis du
strammer alt for meget kan du faktisk risikere at lave hul i
loftet Men prøv og rusk godt i træet for at teste, om
det står godt nok fast. Pladen mod loftet må ikke kunne
rokke sig.

> Selve "stativet" giver sig også ret kraftigt og de nederste 2 stolper er
> temmelig skæve. Det har de nu været et stykke tid, så måske har det ingen
> betydning??

Du burde nok rette dem op, for så står det bedre fast. Du
behøver ikke at tage det hele ned, for at rette det op. Luk
kattene ud af stuen, så de ikke "hjælper til" og skru det
derefter løst - så kan du rette op og skrue fast igen.

--
Hilsen Helle, der engang glemte at efterspænde og fik et
træ ned i tv'et Hverken katte eller tv tog heldigvis

Fra : Eva Schmidt

Dato : 27-12-02 16:43

Mange tak til Kate og Helle for svarene!

> Du er ikke den eneste, der har oplevet den slags
> forskrækkelser

Det gibber godtnok i én, når hele molevitten svajer som et skib i søgang
*GG*

> [...]
> loftet Men prøv og rusk godt i træet for at teste, om
> det står godt nok fast. Pladen mod loftet må ikke kunne

Jeg har efterspændt det før, men det var altså for længe siden, fandt jeg ud
af!
Skruen ned mod stolperne var, såvidt jeg kunne mærke, ikke løs! Men jeg vil
nu klavre til vejrs her en af dagene og kontrollere mere omhyggeligt!
Og prøve at følge Helle' s råd med at få rettet op på herligheden

> [...]
>
> --
> Hilsen Helle, der engang glemte at efterspænde og fik et
> træ ned i tv'et Hverken katte eller tv tog heldigvis

Det var da heldigt!
Jeg er mest bekymret for at kattene tager skade og i næste omgang min
computer, som står lige skråt under klatretræet! Krydser fingre for, at det
aldrig ramler sammen. Lige nu står det godt fast og Ferina er entret til
vejrs, så hun kan overskue det hele lidt fra oven!

mvh Eva

Fra : goofy

Dato : 27-12-02 23:17

Hej

> Det kan nok være, man fik lettet sig fra sofaen, fik stigen frem og så
til
> vejrs og stramme skruen, der holder den lille plade op mod loften!
Du kan sætte en møtræk mere på og bruge den som "contra" så løsner den
sig ikke så nemt

> [...]
Skruede
> nok en 5 minutters tid, men det er måske for lidt?
Hvis du blot fortsætter med at skrue vil du til sidst blot skrue
møtrækken af bolten

> Selve "stativet" giver sig også ret kraftigt og de nederste 2 stolper
er
> temmelig skæve.
Så kan det være du har strammet for meget, kradsetræet skal helst stå
lige, og de " gennemgående" stolper lige over hinanden.

Jeg satte vores forskudt, det kunne det ikke holde til når der blev "
gået" til den af vore katte, efter jeg har rettet dette og sat
kontramøtrøk på har jeg ikke haft problemer.

Med venlig hilsen
og et rigtigt godt missenytår

Steen Vinbæk