WLAN taber forbindelsen !
Fra : Jens Mikkelsen

Dato : 27-12-02 13:10

jeg har lige fået en Dlink DI-614+ Router og en Dlink DWL-900AP+ access
point som vil skal have sat op i et netværk

nu har jeg lige prøvet at sætte dem 2 meter i mellem hinanden.
så har jeg fået et problem !
den computer som sidder bag access pointet mister nogen gange forbindelsen
til internettet.
det virker i 5 min og så virker det ikke i 40 sek. sådan køre det
kan pinge routeren hvor jeg får svar ved de første 600 pakker så mister den
60 og så virker det fint med 600 ...osv
når de tidspunkter kommer hvor jeg ik kan komme i kontakt med routeren så
blinker WLAN stadig på access pointet så den kan fint se den.

den computer der sidder bag routeren kan fint pinge access pointet uden at
miste nogle pakker. har sendt 15000 hvor den mistede 2.

hvad kan der være galt ?
har prøvet at nulstillet begge ting så de stod som jeg fik dem, og jeg har
sat mit access point i client mode

/Mikkelsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-12-02 14:33

"Jens Mikkelsen" <mikkelsendk@tiscali.dk> wrote in message
> jeg har lige fået en Dlink DI-614+ Router og en Dlink DWL-900AP+ access
> point som vil skal have sat op i et netværk

altså så du vil forbinde fx 2 huse med hinanden e.l?

> [...]
> når de tidspunkter kommer hvor jeg ik kan komme i kontakt med routeren så
> blinker WLAN stadig på access pointet så den kan fint se den.

Hmm, har du evt prøvet at forhøre dig hos Dlink om problemet?

Har du du husket at slå DHCP serveren fra på 900AP+´eren?

Fra : Jens Mikkelsen

Dato : 27-12-02 14:44

> altså så du vil forbinde fx 2 huse med hinanden e.l?
ja.

> Hmm, har du evt prøvet at forhøre dig hos Dlink om problemet?
har skrevet til dem. for et par timer siden men har ik fået svar endnu...

> Har du du husket at slå DHCP serveren fra på 900AP+´eren?
ja det har jeg da

/Mikkelsen

Fra : Jens Mikkelsen

Dato : 27-12-02 15:18

har fundet ud af hvad der var galt.
selvom jeg ik kan se at denne opsætning skulle gøre en forskel

jeg satte min 900AP+ det at få en dymanisk ip adresse og vupti. så modtog
jeg hele tiden pakker !!!

Fra : Mads Bahrt

Dato : 27-12-02 15:46

Jens Mikkelsen wrote:
> [...]
>

> hvad kan der være galt ?
> har prøvet at nulstillet begge ting så de stod som jeg fik dem, og jeg har

Det er nok fordi at DWL-900AP+ kun er designet til at være wireless
client i forbindelse med et andet DWL-900AP+ der virker som access
point. Følgende står i manualen:

Wireless Client: Will
transform any IEEE 802.3
Ethernet device into an
802.11b wireless client as
long you are connecting to a
DWL-900AP+ acting as an
Access Point. The Site
Survey function will allow you
to scan for available wireless
networks.

Jeg har dog læst i andre nyhedsgrupper om at folk (ligesom dig) har haft
hul igennem, men at det ikke har virket stabilt. Så iflg. manualen burde
dit setup altså ikke virke. Du kan så enten købe et DWL-900AP+ mere
eller returnere dit DWL-900AP+ og købe en af de mere generelle "wireless
ethenet client" produkter som kan forbinde til alle access points.

MVH

Fra : Jens Mikkelsen

Dato : 27-12-02 17:46

> Det er nok fordi at DWL-900AP+ kun er designet til at være wireless
> client i forbindelse med et andet DWL-900AP+ der virker som access
> point. Følgende står i manualen:

synes det lyder mytisk..

har sat 2 computere på mit access point nu.

og det er forskelligt hvornår de mister forbindelsen.

der kan være internet på den ene computer og ikke være på den anden.

er der ik noget man kan gøre så ??

kan man f.eks ik sætte den i brigde mode ?

og hvad er forskellen på brigde og client mode ?

Fra : Mads Bahrt

Dato : 27-12-02 20:46

Jens Mikkelsen wrote:

> [...]
>
> er der ik noget man kan gøre så ??
>
> kan man f.eks ik sætte den i brigde mode ?
>
> og hvad er forskellen på brigde og client mode ?

Ved client mode kan et DWL-900AP+ forbinde til et andet af samme type.
Samtidig kan det andet DWL-900AP+ der er sat op som accesspoint virke
som accesspoint for normale trådløse klienter (altså netkort).
Ved bridge mode kan begge access points kun udføre en funktion: at koble
to kablede netværk sammen. Bridge mode kræver også normalt to ens enheder.

MVH
Mads

Fra : Jens Mikkelsen

Dato : 27-12-02 21:36

nå men nu da jeg satte den 900AP+ som brigde så mistede den kun 25 pakker ud
af 11000.

så det virker nu

men ellers tak for hjælpen

/Mikkelsen