Skærme
Fijala 3554
utydlig skærm
Fra : cyruz@maddogz.dk

Dato : 27-12-02 12:44

jeg har et problem med min targa model 4269 skærm den er blevet utydelig her
på det sidste...
og jeg ved ikke lige helt hvor jeg kan justere den men det er som om at
bokstaverne flyder ud på den....

Fra : pasn

Dato : 29-12-02 18:43

Hvis du piller bagpladen af, kan du følge ledningen fra "sutten" (24.000
volt) på billedrøret ned til højspændingstransformatoren. På denne
sidder 2 justeringsskruer. Den ene hedder SCREEN = nix pille. Den anden
hedder FOCUS og skal justeres til bedst muligt billede. Se på en lodret
streg (bogstav ell. lign) ude i siden af skærmen, og juster til skarpest
mulig. Er dette ikke mulig er der fejl i trafo eller billedrør, og så er
det nok en ny skærm.
pasn.(er der yderligere spørgsmål= post@kvikserviceradiotv.dk )

http://www.kandu.dk/

Fra : Aezay

Dato : 30-12-02 09:40

<cyruz@maddogz.dk> wrote in message news:3e0c3d07$0$88612$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> [...]
> på det sidste...
> og jeg ved ikke lige helt hvor jeg kan justere den men det er som om at

Det jeg gjorde med min Targa 14" 3611PNLD, der også var blevet utydelig,
var at skrue ned for brightness så blev teksten lidt tydligere.

Nu har jeg fået en SAMSUNG 19" SyncMaster 957p, den er der ingen problemmer
med. Den kan idag fåes for 2k kr.