lave så man ikke kan føje en side til fort~
Fra : KeNzO

Dato : 27-12-02 12:19

Jeg har en side hvor man skal bruge password for at komme ind på en bestemt
side, når man er så denne side kan man "føj til fortrukne" så ville jeg
gerne have lavet sådan at man ikke kan "føj til fortrukne".
Jeg er temmelig grøn på det område
Bruger frontpage 2002

Kan det lad sig gøre ?

Fra : Ulrik Friis

Dato : 27-12-02 12:31

"KeNzO" <bussemand@NOREALoperamail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> side, når man er så denne side kan man "føj til fortrukne" så ville jeg
> gerne have lavet sådan at man ikke kan "føj til fortrukne".

Nej, det kan du ikke forhindre. Men hvis du har lavet din adgangsbegrænsning
rigtigt, skal brugeren indtaste brugernavn og adgangskode, når der klikkes
på linket i Foretrukne.

mvh og godt nytår

Ulrik

Fra : KeNzO

Dato : 27-12-02 17:36

Det er liiige sådan jeg gerne vil har det også, men hvordan gør man så det?

Fra : Per Ahm

Dato : 27-12-02 17:50

Se min post fra før det er lige sådan den skal krejles!

Per Ahm

Fra : Per Ahm

Dato : 27-12-02 13:48

på din første side hvor adgangs koden skal skrives

indsætter du dette før din <HEAD>

<%Response.Buffer = True%>
<% 'se om bruger er logget på, ellers kontroller adgangskode
If Not Session("Login") Then
If Request("password") = "1234" Then
Session("Login")= True
End If
End If
%>

<HEAD>

så kommer din head!

</HEAD>
<% 'Logget på OK ?
If Session("Login") Then
%>

Så kommer din Tekst på forsiden m.m.

i slutningen kommmer der en advarsel hvis adgangskoden er forkert

<%Else%>
Fejl i brugernavn eller adgangskode. <a href="javascript:history.back()"
style="color: #000000"> Prøv
<%End If%>

På den side du kommer til efter at have trykket adgangskoden indsætter du
denne som så tjekker om der er logget ind, ellers ryger de tilbage til
default.asp

<%Response.Buffer = True
If Not Session("Login") Then
Response.Redirect "default.asp"
End If
%>

Alt dette kræver selvfølgelig at du må afvikle ASP på dit webhotel!

Per Ahm

http://home1.stofanet.dk/per.ahm/