Endnu engang - talechat på nettet hvad bru~
Fra : Tve

Dato : 27-12-02 01:07

Har nu snart gennem det sidste halve år prøvet og forsøgt at finde det mest
optimale talechat program. Her er mine erfaringer samlet, og jeg ville meget
gerne hører andres erfaringer eller kommentarer til dette. Jeg finder det
komplet uforståeligt at der ikke findes programmer der er bedre end dem der
er/jeg har prøvet.

Søger programmer der understøtter "Full Duplex" - (tovejs kommunikation som
på en telefon)

Yahoo! Messenger 5.5:
Dansk og brugervenligt. "Støjsvag" og virker rimeligt godt, der kan være
mange på samme "forbindelse samtidig" Har prøvet med op til 5 af gangen. Det
bliver dog følsomt når alle taler samtidig (Hvilket er meget naturligt) Der
ud over smutter min forbindelse med mellemrum når vi er to fra samme IP der
bruger linjen.Hvorfor vides ikke.

AOL Instant Messenger :
Engelsk - en del baggrundsstøj, men det bedste jeg til dato har prøvet hvis
man kun er to personer der skal tale sammen. Har dog haft en del problemer
med at nogle af mine venner der lige som mig selv bruger Cybercity ikke kan
komme på. Der kan kun være to på denne.

Windows Messenger :
Det er endnu ikke lykkedes mig at komme på denne, så erfaringen er ringe.

ICQ :
Har ikke forsøgt mig på denne da jeg ikke har hørt godt om programmet til
talechat

TeamSpeak :
Engelsk - Skulle virke rigtigt godt. Virker meget avanceret at sætte op.
Virker som en slags server for deltagere. Mener at der kan være op til 8
deltagere samtidig. Har haft den oppe at køre 1 gang og der var lyden rigtig
god. Har mistet modet med denne, da den er for avanceret at sætte andre ind
i.

Netmeeting :
Kan ikke få den til at køre under Windows XP

Trillian :
Skulle kunne samle alle de ovenstående programmer i èt, men da jeg
installerede denne kunne jeg ikke talechatte mere. Jeg kan ha misforstået
noget, men så hører jeg gerne om det.

Mvh Tve

Fra : Simon Baun

Dato : 27-12-02 02:52

Teamspeak 1.5 fungerer klart bedst.
ellers er der Gamevoice, Teamsound og Battlecom tilbage.

Fra : Tve

Dato : 27-12-02 12:09

"Simon Baun" <kvikz@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Teamspeak 1.5 fungerer klart bedst.
> ellers er der Gamevoice, Teamsound og Battlecom tilbage.

***** Har hentet ovenstående og tjekker det senere i dag - men Battlecom kan
jeg ikke rigtig finde på nettet. Fandt dog denne links som andre kan tjekke
den ud på : http://www.clanvikings.org/download/programs/voicecom/ Den
tjekker jeg også ud senere i dag.

Tak for hjælpen

Fra : Henrik Jarlov

Dato : 27-12-02 05:20

Hej,

har også søgt højt og lavt efter et godt program til voicechat, men har
endnu ikke fundet noget jeg finder fuldt tilfredsstillende, men vil lige
bidrage med mine erfaringer.

Gamevoice:
Virker efter min mening godt, støjsvagt osv. desværre har jeg tit problemer
med at connecte, og værst af alt man skal have en licens for at være over 4
personer på ad gangen.

Windows messenger:
Har aldrig fundet et bedre program til tomands-chat, undre mig lidt over at
du ikke kan få det til at virke, for det er da ret simpelt...

Roger Wilco:
Nok den største skuffelse jeg er stødt på, havde fået det anbefalet af
mange, men jeg fandt det ustabilt, støjende og generelt ret skidt.... men
det kræver vist ikke særlig mange ressourcer

Teamspeak:
Har jeg også forsøgt mig med, men det er aldrig rigtigt lykkedes mig at få
det til at fungere ordentligt.

Trillian har vist ingen voicechat funktion (mit v. 0.73 har i hvert fald
ikke). Men det er nu praktisk at slå alle sine messenger programmer sammen i
ét.

hilsen
Henrik

Fra : Tve

Dato : 27-12-02 12:01

***** Hej

***** Jeg vil straks tjekke det ud sammen med de andre anbefalinger

> Windows messenger:
> Har aldrig fundet et bedre program til tomands-chat, undre mig lidt over
at
> du ikke kan få det til at virke, for det er da ret simpelt...

***** ja jeg fatter det heller ikke. Kan godt bruge de andre finesser i
programmet. Så ????

***** Hørt - den fik jeg ikke skrevet på. Meget skuffende program

***** Hilsen Tve

Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 27-12-02 09:29

> Søger programmer der understøtter "Full Duplex" - (tovejs kommunikation
som
> på en telefon)

Jeg brugte TeamSound engang og kommer nok snart til det igen. Det er rimelig
nemt at gå til og virker udmærket.
Det var måske værd at kigge på.

http://www.teamsound.com/

--