Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Overførsel af billeder
Fra : Lars Madsen

Dato : 26-12-02 23:42

Findes der et digital kamera, hvor man via USB kan mounte en virtuel hardisk
på sin windows maskine.

Hvordan overfører man billeder med Canon ixus v2 og v3?

Hilsen Lars

Fra : emj

Dato : 27-12-02 00:30

On Thu, 26 Dec 2002 23:41:37 +0100, Lars Madsen
<larstmadsen@hotmail.com> wrote:

>Findes der et digital kamera, hvor man via USB kan mounte en virtuel hardisk
>på sin windows maskine.

Hvis du har en USB port vil der dukke vituel drive op på din maskine,
når du tilslutter dit camera via kabel.

>Hvordan overfører man billeder med Canon ixus v2 og v3?
Via din USBport. Enten direkte vis kabel eller via kortet og en
cardreader.
Hilsen emj

Fra : Frank

Dato : 30-12-02 21:17

On Fri, 27 Dec 2002 00:29:32 +0100, emj <emj@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Via din USBport. Enten direkte vis kabel eller via kortet og en
> cardreader.

Hvad med hastigheden..er det acceptabel hastighed via USB eller skal
man investere i en kortlæser fra start ?

Har nemlig kik på Canon ixus v2

/Frank

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-12-02 04:00

Ja, alle med USB kan dette.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 27-12-02 12:20

In article <pfgn0vsr2pu7j6mr5vj2oboofl3kok30pd@4ax.com>,
jpkarlsen@mvps.org says...
> Ja, alle med USB kan dette.

Det ville være rart, men jeg har nu ikke kunnet få mit Canon PowerShot
S20 til at gøre det under Windows XP.
--
Toke Eskildsen <URL:http://ww.daimi.au.dk/~darkwing/>

Fra : emj

Dato : 27-12-02 12:47

On Fri, 27 Dec 2002 12:20:22 +0100, Toke Eskildsen
<dakwing@daimi.au.dk> wrote:

>Det ville være rart, men jeg har nu ikke kunnet få mit Canon PowerShot
>S20 til at gøre det under Windows XP.

I windows XP skal du ikke foretage dig noget som helst, for at
overføre fra digi til USB, udover at forbinde med USBkabel mellem digi
og PC og tænde digien.

Windows XP vil så åbne et vindue med "USB-drevet" og vise dig digiens
indhold af filer.
Ingen installation af software eller drivere eller andet bøvl
overhovedet.
Hilsen emj

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 27-12-02 19:09

In article <02fo0vod1maf8ak4lihluajhcei869iaim@4ax.com>,
emj@mail1.stofanet.dk says...
> I windows XP skal du ikke foretage dig noget som helst, for at
> overføre fra digi til USB, udover at forbinde med USBkabel mellem digi
> og PC og tænde digien.

Fint i teorien.

> Windows XP vil så åbne et vindue med "USB-drevet" og vise dig digiens
> indhold af filer.

Det sker ikke med S20.
--
Toke Eskildsen <URL:http://ww.daimi.au.dk/~darkwing/>

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 27-12-02 20:11

In article <MPG.1876b5ba985d1c409896bd@News.CIS.DFN.DE>,
dakwing@daimi.au.dk says...
> In article <02fo0vod1maf8ak4lihluajhcei869iaim@4ax.com>,
> emj@mail1.stofanet.dk says...
>
> Det sker ikke med S20.

Og det sker så alligevel. Beklager min forvirring.
--
Toke Eskildsen <URL:http://ww.daimi.au.dk/~darkwing/>

Fra : emj

Dato : 27-12-02 21:22

On Fri, 27 Dec 2002 20:10:52 +0100, Toke Eskildsen
<dakwing@daimi.au.dk> wrote:

>Og det sker så alligevel. Beklager min forvirring.

Vigtigst at du nu har set lyset
Hilsen emj

Fra : Ink

Dato : 27-12-02 20:58

On Fri, 27 Dec 2002 19:09:15 +0100, Toke Eskildsen <dakwing@daimi.au.dk> wrote:

>In article <02fo0vod1maf8ak4lihluajhcei869iaim@4ax.com>,
>emj@mail1.stofanet.dk says...
>
>Fint i teorien.

>Det sker ikke med S20.

Prøv at installere XP drivere til S20 fra denne side:
http://www.powershot.com/powershot2/customer/driverdown.html

Mon ikke det er dennne....
http://www.powershot.com/powershot2/customer/drivers/WIA391.exe
--
Henrik

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 28-12-02 12:53

<dakwing@daimi.au.dk> wrote:

>In article <02fo0vod1maf8ak4lihluajhcei869iaim@4ax.com>,
>emj@mail1.stofanet.dk says...
>
>Fint i teorien.

>Det sker ikke med S20.

Jeg kigger også forgæves, skulle der komme et vindue på
skrivebordet
mvh Ebbe

Fra : emj

Dato : 28-12-02 17:01

On Sat, 28 Dec 2002 12:53:01 +0100, Ebbe Hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Jeg kigger også forgæves, skulle der komme et vindue på
>skrivebordet

Kun i windows XP
Hilsen emj

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 28-12-02 17:28

On Sat, 28 Dec 2002 17:01:04 +0100, emj <emj@mail1.stofanet.dk>
wrote:

>Kun i windows XP
>Hilsen emj

Det har jeg, men jeg kan få den frem i Corel, med aquaire,
så det er da OK, det er da lettere end det medfølgende program,
til Medion, der skal bruges lod og trisser
Mange tak
mvh Ebbe

Fra : emj

Dato : 28-12-02 17:43

On Sat, 28 Dec 2002 17:27:31 +0100, Ebbe Hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.dk> wrote:

>, det er da lettere end det medfølgende program,
>til Medion, der skal bruges lod og trisser

Jeg ved ikke en skid om det Medioncamera, men det er da også først nu,
at du fortæller, at det er et medion, der driller.
Der er masser af indlæg, der omtaler både problemet med overførsel fra
Medion og også masser af indlæg med løsninger, så kik lidt tilbage.
Hilsen emj

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 28-12-02 19:17

On Sat, 28 Dec 2002 17:42:35 +0100, emj <emj@mail1.stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>Der er masser af indlæg, der omtaler både problemet med overførsel fra
>Medion og også masser af indlæg med løsninger, så kik lidt tilbage.

Undskyld, jeg stiger lige ned af ligtornen,
jeg har ingen problemer, men syntes at det lød som en smart måde
at gøre det på
mvh Ebbe

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 28-12-02 17:39

In article <634r0v0ack5d72b0uu4pcodgh52601hai4@4ax.com>,
ebbeh@mail1.stofanet.dk says...
> Jeg kigger også forgæves, skulle der komme et vindue på
> skrivebordet

Der dukker ikke noget vindue op, men jeg kan se det under "My
Computer", sammen med de almindelige harddisks.

Jeg tror nu jeg holder fast ved at bruge Cam4You til overførsel af
billederne. Der kan man lave en skabelon for hvordan de skal navngives.
Jeg bruger YYYYMMDD_HHMM.JPG.

Cam4You er gratis at bruge (programmøren beder dog om donation),
understøtter en del Canon kameraer og kan findes på <url:
http://jpegclub.org/cam4you/ >, hvis nogen skulle være interesseret.
--
Toke Eskildsen <URL:http://ww.daimi.au.dk/~darkwing/>