jul i elsas-området
Fra : Jacob Jensen

Dato : 26-12-02 23:29

Ok.. det her er nok ikke lige den rigtige gruppe.. men

Jeg SKAL bruge svar inden for ca 25 minutter på det her:

"I Elsas-området blomstrer der til jul grene fra et frugttræ. Men på hvilken
dag skal disse grene ifølge traditionen klippes?"

.....er totalt lost og har intet bud på det. Har i????

MVH
Jacob

Fra : Martin Bundgaard

Dato : 26-12-02 23:41

> [...]
hvilken
> dag skal disse grene ifølge traditionen klippes?"
>
> ....er totalt lost og har intet bud på det. Har i????

D-dag? :)

-mb

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 27-12-02 07:45

Jacob Jensen wrote:

> [...]
> dag skal disse grene ifølge traditionen klippes?"
>
> ....er totalt lost og har intet bud på det. Har i????

Langfredag!

Fra : Jacob Jensen

Dato : 27-12-02 12:21

hvorfor?
dato?

det er vist for sent nu, men hvis du kender historien bag så fortæl fortæl

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 27-12-02 21:15

Jacob Jensen wrote:

> "I Elsas-området blomstrer der til jul grene fra et frugttræ. Men på hvilken
> dag skal disse grene ifølge traditionen klippes?"

Okay, det er vel offtopic her, men jeg fandt noget om det på denne
adresse:

http://www.theworldwidegourmet.com/holidays/christmas/alsace.htm

Et uddrag derfra:

[...] the branches of fruit trees, traditionally cut on December 4
(St. Barbara's day) will flower at Christmas.

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Jacob Jensen

Dato : 27-12-02 21:35

Ja.. det er for sent, men mange tak alligevel for indsatsen