Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flashkort - hvilket?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-12-02 22:48

Hejsa - og glædelig jul!

Jeg skal have købt mig et CF-kort til mit G3-kamera, og står og
overvejer 256MB eller 512MB (det ender nu nok med 512MB, plads er jo
altid rart). Det store spørgsmål er jo så blot hvilke mærker man skal
kigge på, og hvilke man skal holde sig langt væk fra.

Jeg har tænkt mig at tage billeder i højeste opløsning (2272x1704) og
kvalitet (dvs. minimum kompression) - dog ikke i RAW, og hvert billede
fylder derfor en del. Derfor vil det være rart med et kort der ikke er
alt for sløvt, men hvad skal man kigge på?

Et kig på http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/ bliver jeg
ikke meget klogere af. For det første, så ser det ud til, at
hastigheden kan variere meget efter hvilket kamera man benytter (det
ene er hurtigt i det ene kamera, og langsomt i det andet, og med et
andet kort er det lige omvendt). For det andet, så er der en del af
kortene, jeg ikke lige kan finde herhjemme - og mange af de danske
kort er ikke nævnt på siden.

Umiddelbart kunne jeg fristes af Ridata - der ser OK ud hos DPReview,
selvom det halter en del bagefter ved en enkelt af testene (på et
bestemt kamera).

Kom så med de gode råd!

Venligst,
Lasse Hedegaard

Juletilbud for modtagere af nyhedsbrevet - resten af år 2002:
http://www.simlock.dk/nyheder.php

Fra : Henrichsen

Dato : 27-12-02 11:22

Har et 256 mb PQI Hi-speed i mit S45, og det virker tjept sammenlignet
med de 128 mb min kæreste har i sit V2. Da elektronikken i S45 og G3 nærmest
er identisk, funker det sikkert også fint i dit kamera.
God jagt!

Martin.

Fra : lyngbybilledcenter

Dato : 27-12-02 18:54

"Henrichsen" <mkhenrichsen_@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nærmest
> er identisk, funker det sikkert også fint i dit kamera.

Hej Lasse

Nu er hastighed jo ikke alt. Kortet skal vel også være stabilt/sikkert ? Har
set en del billige kort hvor kunder har mistet optagelser "ud i det blå".
Personligt har jeg kun gode oplevelser med Sandisk, Lexar og PQI.

Mvh.
Henrik

www.digitalfotoservice.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 27-12-02 19:01

Lasse Hedegaard wrote:
> [...]
> altid rart). Det store spørgsmål er jo så blot hvilke mærker man skal
> kigge på, og hvilke man skal holde sig langt væk fra.

Jeg kan desværre ikke hjælpe direkte, men efter alt hvad jeg har hørt så
er microdrives suveræne over alle CF-mærker, så det ville jeg nok
overveje seriøst hvis jeg havde et kamera som kunne bruge det...

mvh

Jesper Brunholm

Fra : William A. Husted, e~

Dato : 28-12-02 02:00

Med et G3 i næven ville det være oplagt at satse på et Microdrive. Har selv
et i komb. med G2, og det er bare sagen. Der er altid plads nok.

William A. Husted, eaid.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-12-02 02:43

Hejsa!

En gut skriver på mail (lad venligst være med dette, men skriv i
gruppen):

|Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men er interesseret i din vurdering
|af selve kameraet. Overvejer selv, at købe et, men kan ikke helt
|beslutte mig.
|
|Er du tilfreds med det?

Jeg er ganske tilfreds, men det er nu begrænset hvor meget jeg har
fået brugt det endnu. Desuden er mine vurderingsevner nok endnu
begrænsede, da jeg ikke har megen erfaring med digitale kameraer. Jeg
købte det bl.a. på baggrund af den gode kritik her i gruppen, og
http://www.dpreview.com/reviews/canong3/ peger jo også tommelfingeren
den rigtige vej.