Simpelt problem med rammer..
Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 26-12-02 21:50

Det virker meget simpelt, men jeg kan alligevel ikke finde ud af det.. Jeg
har følgende kode:
<form name="gotolocation" method="post" action="">
<select name="dropdown">
<option>V&aelig;lg Person her</option>
<option value="elev/bogh.htm"> B&oslash;gh </option>
<option value="elev/beb.htm">Beb</option>
<option value="elev/yde.htm">Yde</option>
<option value="elev/bjarke.htm">Bjarke</option>
<option value="elev/martin.htm">Martin</option>
</select>
<INPUT TYPE="button" ONCLICK="location =
document.gotolocation.dropdown.options.value;" VALUE="GO" >
</form>
Og mit problem er, at jeg vil have den til at åbne htm siden i rammen "main"
Jeg synes jeg har prøvet alt muligt med target=main og lign, alle mulige
steder.. Men det vil bare ikke virke..
Skal lige sige at jeg arbejder i dreamweaver hvis det betyder noget..

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-12-02 22:05

"Bjarke Ravn-Jonsen" <nej@tak.dk> skrev :

>Og mit problem er, at jeg vil have den til at åbne htm siden i rammen "main"

En lidt enklere måde at lave det på, det er godt nok uden goknap,
jeg synes kun den er irriterende.

<form>
<select
onChange="window.open(this.options[this.selectedIndex].value,'_main')">
<option selected>vælg et link</option>
<option value="link1.htm">Link1</option>
<option value="link2.htm">Link2</option>
<option value="link3.htm">Link3</option>
</select>
</form>

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 26-12-02 22:24

Knud Gert Ellentoft wrote:

> En lidt enklere måde at lave det på, det er godt nok uden goknap,
> jeg synes kun den er irriterende.

Tak det prøver jeg !
--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 26-12-02 22:39

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:

> Tak det prøver jeg !

Det virker stadig ikke... kan ikke forstå hvad jeg gør galt
se evt http://ravn.lir.dk/test/frameset.html
Og den laver også nogle gang en underlig fejl hvis man vælger "Vælg et link"
Men den åbner stadig ikke i "main" rammen..

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 26-12-02 23:07

"Bjarke Ravn-Jonsen" <nej@tak.dk> writes:

> [...]
> Og den laver også nogle gang en underlig fejl hvis man vælger "Vælg et link"
> Men den åbner stadig ikke i "main" rammen..

Prøv at ændre '_main' til 'main' i scriptet. Så virker det i det mindste
i Opera (jeg har ikke så nem en måde at teste ændringer på i andre browsere :)

/L

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 26-12-02 23:24

Lasse Reichstein Nielsen wrote:

> Prøv at ændre '_main' til 'main' i scriptet. Så virker det i det
> mindste i Opera (jeg har ikke så nem en måde at teste ændringer på i
> andre browsere :)
>
> /L

Jeg bruger også selv opera..... men eftersom mange jo endnu bruger IE plejer
jeg også at lave mine sider så de virker til den..
Og tak for _main -> main ! Nu virker det perfekt, både i IE, opera og
Phoenix !:)

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk