Musik med kirkeorgel
Fra : Lars Hedegaard Peder~

Dato : 26-12-02 21:46

Hej

Jeg er på udkig efter CD-udgivelser klassisk musik på kirkeorgel, men jeg
aner ikke noget om hvad og hvor jeg skal lede.
Jeg ved at Bach har lavet noget, men det er sådan set også alt hvad jeg ved.
Det er især pga. de meget dybe toner der er i de store kirkeorgler at jeg
søger denne type musik.
Hvad er gode bud på den slags musik ?

PS: Før jul hørte jeg et stykke, "The first noél" med et kirkeorgel og kor.
Det lød rigtig godt. Der skulle vel ikke tilfældigvis også være nogen som
har et forslag til hvad det kan være for en udgivelse?

--
Mvh. Lars
Fjern "FJERNDETTE" fra min mail adresse ved svar pr. mail.

Fra : Mikkel Andersen

Dato : 29-12-02 02:42

"Lars Hedegaard Pedersen" <hedegaard@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en
meddelelse news:3e0b6a7f$0$71624$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> aner ikke noget om hvad og hvor jeg skal lede.
> Jeg ved at Bach har lavet noget, men det er sådan set også alt hvad jeg

Hvad med så bare at finde noget med Bach?
Find en cd hvor der står noget med "Fuge" eller "Toccata" Så får du
kirkeorgel for alle pengene

Eller spørg i dk.kultur.musik.klassisk

Med Venlig Hilsen
Mikkel Andersen